Extra drinken bij warm weer

dank je bloempje;), Kirsten is mijn eerste en dan raak je toch onzeker over bepaalde dingen.
minimaal moet zij dus 900 cc drinken pff daar komt ze nu niet elke dag aan. Ze is dus 6 kg en bijna 12 weken.
Ze zit nu pas op 400 cc, ik zorg iig dat ze niet langer dan 4 uur na haar laatste voeding drinkt. Dan maar met koude washandjes werken, ze moet toch drinken.
 
Nadeel van water tussendoor is dat ze er te vol van kunnen komen te zitten waardoor ze hun melk niet goed meer drinken. Daarom is het beter om de melk 'natter' te maken.
Diksap is minder geschikt voor kinderen (geloof de reclame niet!), gewoon water of (rooibos)thee is veel gezonder.
 
Hallo ben van de week bij de cb geweest en die zei als je extra vocht wil geven. Als ze geen water willen drinken doe je 1 schep melk erbij dan proeven ze toch melk dus geef je bv 80 cc water met 1 schepje voeding. Die schepje voeding haal je van een andere fles. Zo hebben ze tegen mij gezegt
 
Ik ben ook zeker geen fan van diksap hoor, maar als ik Eva dan toch het zou geven, dan zou ik in ieder geval de biologische diksap geven. Daar zitten geen toegevoegde suikers in, wel de vruchtsuikers. En als ik het dan wel geef, dan geef ik een beker of flesje met tuit met een bodempje diksap en flink veel water erbij, net even een smaakje eraan. Eva krijgt dit zo 2-3 keer per week, maar drinkt echt niet het hele flesje op, rooibosthee of water drinkt ze ook graag. Eva is overigens 9 maanden.
 
Hallo, dank voor de reacties.

Uiteindelijk hebben we een combinatie gedaan. Wat meer water in de gewone flessen en 1 x een extra flesje met 90 a 100 cc water met 1 schepje melk. Ze heeft veel extra dorst met het warme weer. Ik denk dat ze er gemakkelijk op een dag 150 cc bij krijgt. Dit klinkt veel, maar ook de gewone flessen gaan er supersnel in.

Maar even een vraag voor bloempje27, je zei dat een baby 150cc x lichaamsgewicht moest drinken. nu is Simone ongeveer 6,5 kilo en zou ze dus 975cc moeten drinken. Ze krijgt 4 flessen van 150 en 1 van 180cc dus totaal 780cc (water). Dit vond het cb al erg veel voor haar. (Ze groeit als kool en zit qua gewicht op +1,5) Ik vraag me af of ze daardoor niet erg veel extra dorst heeft. Wat vind jij hiervan?
 
Hallo, dank voor de reacties.

Uiteindelijk hebben we een combinatie gedaan. Wat meer water in de gewone flessen en 1 x een extra flesje met 90 a 100 cc water met 1 schepje melk. Ze heeft veel extra dorst met het warme weer. Ik denk dat ze er gemakkelijk op een dag 150 cc bij krijgt. Dit klinkt veel, maar ook de gewone flessen gaan er supersnel in.

Maar even een vraag voor bloempje27, je zei dat een baby 150cc x lichaamsgewicht moest drinken. nu is Simone ongeveer 6,5 kilo en zou ze dus 975cc moeten drinken. Ze krijgt 4 flessen van 150 en 1 van 180cc dus totaal 780cc (water). Dit vond het cb al erg veel voor haar. (Ze groeit als kool en zit qua gewicht op +1,5) Ik vraag me af of ze daardoor niet erg veel extra dorst heeft. Wat vind jij hiervan?
 
Terug
Bovenaan