extra kilo's in de zwangerschap...

Ben ook erg (angstvallig) benieuwd deze keer. Bij vorige zwangerschappen allemaal 20 kg aangekomen. Begon rond de 63 kg en eindigde boven de 80. Voelde me altijd zo enorm. En groei ook gelijk ondanks 1e 3mnd misselijk. Moet er wel bij zeggen dat na half jaar BV alles er ook weer af was. Bij de 3e mischien nog iets harder m'n best gedaan maar bij oudste 2 gewoon vanzelf. En nu in verwachting van nummertje 4.(9,5wk) Ben nog niet aangekomen, pas m'n kleren nog maar aan het eind van de dag wil ik ze heel erg graag uiit en is m'n buik enorm opgezwollen. Ben van plan veel te blijven bewegen. Nu nog helemaal geen zin in; moe en misselijk maar over een week of 4 vast weer meer energie!

@Petra: ja hoe val je af he haha. Bij de oudste was dat ook zo, toen was ik 4 kilo kwijt in de eerste maanden. En daarna in totaal maar 10 kilo aan gekomen.
Komt echt door een zo sterk verminderde eetlust/ niet kunnen eten.... dan is het ook moeilijk aankomen hoor . Heb ik nu dus weer.
Bij de (nu nog) jongste was ik juist misselijk tot spugen aan toe en bij hem kwam ik als een tierelier aan. Tja dan ga je eten om de misselijkheid te verdrijven en dat helpt ten dele. Bij hem kwam ik 18 kilo aan.

Bij de oudste heb ik een infectie gehad door langdurig gebroken vliezen en zooooooo kotsberoerd dat ik een week na de bevalling lichter het zhuis verliet dan ik voor de zw.schap was! En dat ging maar door, uiteindelijk 28 kilo afgevallen (en was er dus maar 10 aangekomen). Heb me toen heel beroerd gevoel oa door dat veels te snelle gewichtsverlies. Was vrij vlot weer zwanger en toen zogen die kilo's zich spontaan weer vast (aan mijn heupen helaas).

Na de bevalling van de jongste viel ik niet heel hard af en ook het geven van bv deed daar weinig aan. Kwam juist weer aan toen ik gestopt was met een koemelkvrij dieet dat ik volgde om hem bv te kunnen blijven geven! Das balen, maar is niet anders.

Nu weer zwanger en of ik eventueel afgevallen was na het stoppen van de bv weet ik niet (hoor je namelijk ook wel) want hij is pas gestopt toen ik zwanger was .

Ik zie echt wel hoe het gaat. Probeer zo gezond mogelijk te leven, maar ga mezelf niet de dingen ontzeggen die ik anders ook wel eet (bijv. lekker ijsje op vakantie enzo) vanwege eventueel extra kilootje... dat zien we dan wel en na kindje 3 zijn we waarschijnlijk echt wel klaar en gaan we dan permanent de strijd aan!

groetjes,
Marije

poehee wat een verschillende verhalen.... je zou er bijna bang van worden!
misschien moet ik toch maar nog iets gezonder eten (doe ik eigenlijk ook wel heel erg, maar 's avonds eet ik vaak wel een paar mergpijpjes ofzo...zijn gewoon zooooo lekker!!!     )
het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik normaal op een schaaltje yoghurt met cruesli en 1 of 2 boterhammen leef en wat avondeten, en afgelopen weken echt om het uur wat moest eten om niet misselijk en flauw te worden...
ik hoorde pas een verhaal van iemand die ik ken van vroeger, en die is 45 kilo aangekomen.... pfff dat wil ik echt niet meemaken! maarja als je jullie zo leest dan kan het dus ook zomaar gebeuren, ook al eet je niet eens zo gigantisch veel.

't is wel stom, ik vond het altijd nogal idioot als meiden aan het zeuren waren dat ze dik werden omdat ze zwanger waren, ik dacht; doe normaal, het is toch het mooiste wat er is en toch geweldig dat je een kindje in je draagt, wat zit je nou te zeuren! maar nu ik het zelf meemaak blijkt 't toch wel een klein beetje anders te zijn.....

Ja het is nogal verschillend bij iedereen zeg.

Ik let dan wel op wat ik eet maar ik stik tussen de middag echt van de trek en ik eet zo met gemak 4 boterhammen op. Ik kan moeilijk minder gaan eten ofzo pff dan leg ik het loodje haha. Ik moet wel echt toegeven aan mn honger zeg maar. Maar tussendoor probeer ik het bij fruit te houden of een liga of mueslireep ofzoiets.

We eten meestal 1 x per week friet en ik ga me daar nu echt helemaal aan te buiten die ene keer hahah..echt erg.

Koffie drink ik alleen nog cafeinevrij. Ik durf na de miskraam geen gewone koffie meer aan. Ik las ergens dat je het zeker moet laten staan als je al een miskraam hebt gehad dus dan maar decafe. Het smaakt er niet minder om. Opeens vind ik dat helemaal geen bezwaar. Hoop maar dat daar dan geen bestanddelen inzitten die alsnog slecht zijn.

wow, wat een reacties op zo'n onderwerp, zo zie je maar weer, we zijn erg met gewicht bezig!!

Vandaag vroeg de vk me wat ik normaal woog en ik ben dus iemand die dat niet weet (we hebben geen weegschaal). Dus ik weet ook niet of ik veel ben aangekomen. Ik geloof dat als je gewoon eet en beweegt het wel goed komt en voel je je wat dikker, dan eet je even wat gezonder. Of denk ik te makkelijk?

Anyway, ik ben vandaag nieuwe kleren gaan shoppen. Mijn oude zwangerschapskleding is toch niet meer zo leuk... en van de verloskundige mag ik mijn gewone kleren niet meer aan, mijn baarmoeder zit te al te hoog en dat knelt.
Dus ik had een goed excuus! Voor alle a.s mama's die nog niet zijn gaan kijken: HenM heeft leuke spullen voor een mooi prijsje (al zag ik thuis wel dat de witte linnen broek erg door schijnt...).

Liefs,

Erica

Heej Erica,

Ja bij de H&M hebben ze leuke dingen alleen de gangbara maat is er meestal snel uit. Ik draag op het moment ook al een aantal zwangerschapskleding, vind het zonde om nu nog gewone kleding te kopen. Die linnenbroek ja, heb die al heel vaak aangehad op vakantie, ja en dan maar even heel saai huidskleurig ondergoed eronder. Ze hebben daar ook leuke driekwartsbroeken. Voor de dames die nieuwsgierig zijn kunnen op de site van H&M kijken daar heb je ook een online shop van H&MMama.

O ja die kilo's ja. Is bij een heel lang verhaal, vorig jaar woog ik op dit moment 55 kilo inmiddel 64, maar 2 zwangerschappen he, begin behoorlijk uit te dijen en dat hoor ik ook van mensen (waar ik toch wel een beetje mee zit) vooral mijn bovenbenen ben ik steeds ongelukkiger mee. Ik hoef na de zwangerschap niet persee meer 55 te wegen maar ik zou dan wel graag terug willen naar 60 ofzo. Het scheelt wel dat we in november bevallen, hebben we in de winter de tijd om af te vallen.

Gr. Ingrid

Hoi meiden,

Wat een gedoe het dat gewicht. Ik begin nu steeds minder te eten overdag. Het is ineens omgeslagen van het ene op het andere moment. Die 4 a 5 boterhammen tussen de middag dat zijn er nu 3 en mn avondeten is een normale portie. Wel snoep ik af en toe tussendoor ineens andere dingen zoals snickers of een marsje...FOUT!!!! en savonds krijg ik dan trek rond 9 uur en wil ik 2 boterhammen met kaas en tomaat ofzo en dat moet dan gewoon want ik val om van de trek gewoon.

Raar dat het patroon zo verschuift en ik baal met dat eten in de avond want dat lijkt me juist niet zo goed. Straks ben ik tonnetje rond joh pff. Ik zorg wel voor genoeg beweging dus ik hoop dat het zo een beetje in balans blijft!

Hoi,
Bah wat een bekend topic... ik moet dan nu toch echt bekennen dat ik het afvallen, zo bedacht voordat ik zwanger zou worden, niet gelukt is. Ik heb nergens last van dus eet en snoep lustig door. Oeps. Geen idee wat ik woog voor ik zwanger werd trouwens, ik let alleen op of ik mijn kleding nog aan kan. Ik kan geen shirts meer aan die strak zijn, ben een cup-maat gegroeid, maar al mijn broeken passen nog! Ik krijg wel een buikje nu dus ben benieuwd hoe lang nog...
Ben nogal forsig van mezelf, dus als broeken om mijn benen passen dan hou ik altijd ruimte over bij mijn buik (heb namelijk gelukkig wel een taille), die komt nu dus goed uit!

Pff einde bekentenis!

Succes

D.(12 weken en 2 dagen net als iemand anders hier las ik net, leuk!)

Terug
Bovenaan