Extra vruchtbaar na bevalling?

<p>Hallo meiden,</p><p>Ik ben eind april bevallen van een zoontje. Nou vroeg ik me af of het echt zo is dat je extra vruchtbaar bent na de bevalling? Of is dit een van de bakerspraatjes? Zijn er vrouwen die kort na de bevalling weer zwanger zijn geraakt? Ben benieuwd!</p>

Dat is geen bakerpraatje maar echt waar. Ons eerste kindje kwam na een lang medisch traject en na 9 maanden direct spontaan zwanger van de tweede zodra we hadden besloten voor een tweede te willen gaan.

Ik denk persoonlijk dat dit net zo'n bakerpraatje is als het feit dat je vruchtbaarder bent na een miskraam. Ik ben 7 a 8 maanden na mijn bevalling begonnen en nog steeds niet zwanger. Dus ...tuurlijk het kan zeker, maar het is uiteraard geen garantie... 

Nou volgens mij is het wel zo. Ik was 4 maanden na de bevalling weer zwanger (en ons seksleven was toen echt nog niet je van het, dus er was maar één keer in die hele maand voor nodig).

Nou dat wordt nog spannend hier dan ? ben nog niet ongesteld geweest sinds de bevalling. Baby is nu 7.5 week dus opzich is er nog geen reden voor paniek. 
En als het wel zo is vind ik t ook niet erg. Mijn vriend wil geen 2e maar ook geen knip. Ik wil wel een 2e dus geen anticonceptie ? hij weet dat ik niks gebruik dusja. Eigen risico ? Heb hem wel gewaarschuwd...

Terug
Bovenaan