Extra vruchtbaar na bevalling?

Ik werd bij beiden pas weer na 12 weken ongesteld en ik weet niet of je borstvoeding geeft want dan kan het voorkomen dat je de gehele periode niet ongesteld wordt

De ene vrouw is vruchtbaarder dan de ander. Dat verklaart al een hele hoop. De één kan bij de eerste in 1 x raak schieten en bij een 2e er langer over doen. De ander kan het juist andersom zijn. Maar het is geen feit dat alle vrouwen vruchtbaarder zijn na een bevalling, laat dat duidelijk zijn ;)

Zolang ik borstvoeding gaf kwam mijn cyclus nog niet op gang, dus ik was juist een half jaar na de bevalling helemaal niet vruchtbaar.... Geen idee waar het verhaal vandaan komt, maar ik had er nog nooit van gehoord, en vind het ook niet bijzonder logisch klinken!

Ik denk dat ze bedoeling dat je na de bevalling extra vruchtbaar bent als je flesvoeding geeft en borstvoeding is geen anti conceptie een moeder van de peuterspeelzaal van mijn zoontje was na 6 weken weer zwanger en ze gaf volledige borstvoeding 

Ik ben 6 maanden na de bevalling aangeteld van nummer 2. Geen menstruatie gehad na de bevalling. Dus ik zou wel uitkijken mocht je er nog even mee willen wachten.

Nou dat wordt nog spannend hier dan ? ben nog niet ongesteld geweest sinds de bevalling. Baby is nu 7.5 week dus opzich is er nog geen reden voor paniek. 
En als het wel zo is vind ik t ook niet erg. Mijn vriend wil geen 2e maar ook geen knip. Ik wil wel een 2e dus geen anticonceptie ? hij weet dat ik niks gebruik dusja. Eigen risico ? Heb hem wel gewaarschuwd...

Oh nou staat mn bericht er 2x in ?
Ik geef flesvoeding en heb 2 zwangerschappen gehad. Beide redelijk snel in verwachting geraakt. Eerste was de 2e maand. Dit was uiteindelijk een miskraam. Partiële mola dus dan wordt het met curretage weg gehaald.
2e was ons kindje wat pas geleden geboren is. Deze was de 3e ronde raak. Vandaar ik me af vroeg hoe groot de kans is..

Terug
Bovenaan