Extra zwaar een tweede?

Ik ben momenteel zwanger van de tweede en vind het veel vermoeiender dan de eerste zwangerschap. Gelukkig heb ik geen last van kwaaltjes en is alles prima in orde, maar ik ben zo ontzettend vermoeid op sommige dagen. De nachten zijn gebroken vanwege het gewoon maar wakker liggen zonder reden, geen houding vinden, naar toilet moeten etc. Maar dan de ochtend erna gaat de 'wekker': mijn dochtertje wordt vroeg wakker, krijgt nu ook kiezen dus slaapt ze overdag ook minder. Ik weet nog dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap dan gewoon nog wat uurtjes pakte overdag om te slapen na een gebroken nacht maar dat zit er nu niet in. Herkennen jullie dit? En hebben jullie tips om toch voldoende te rusten?

Groetjes Glenda

Tja, ik bevond me tijdens mijn 2e zwangerschap in de luxe positie dat mijn 1e al naar school ging. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar volgens mij doet ze 's middags nog wel een dutje? Misschien kun je dan mee naar bed gaan? En anders een keer uit logeren sturen (je dochter dan) zodat jij even kunt bijtanken? Of gewoon een middagje naar opa/oma/familie/vrienden?

Succes!

Gr Ingrid (maart mama)

Hier hetzelfde probleem. M'n dochter slaapt al sinds het begin van m'n zwangerschap niet meer tussen de middag, dus dat rustpuntje is ook weg.
De enige oplossing die ik heb is een dagje kinderdagverblijf en een dagje opa/oma. Op die dagen (en in het weekend) ga ik tussen de middag anderhalf uur liggen. Heerlijk.
En op tijd naar bed gaan, maar dat valt natuurlijk niet altijd mee, want je wilt ook weleens wat tijd voor jezelf :)

Hoi hoi,

Heel herkenbaar. Mijn zoontje gaat gewoon naar kinderdagverblijf. Daarnaast 1 dag naar oma (ipv 2). Ook om zijn ritme te laten houden.
Als ik alleen met hem ben, zet ik 's middags de tv aan en ga zelf op de bank liggen. Nou blijft mijn zoontje netjes op de bank zitten en als er iets is komt hij naar mij. Zo kom ik toch enigzins nog aan mijn rust.

groeten, Kabo

hey,

herkenbaar! mijn zoontje word over 2 weken 1 jaar.. dus die slaapt nog redelijk wat overdag.. maar we zijn ook nog aan het verbouwen (heb opt moment wel 6 bouwvakkers rondlopen volges mij) dus echt rusten zit dr nie in..
en nu mn zoontje weer vaccinaties heeft gehad issie ook weer lekker aan het spoken 's nachts.. dus loop er ook als n zombie bij.. mja.. ene voet voor de andere en doorgaan he? nog maar een paar weken dan hebbe we ons kleintje al weer in de armen!

liefs!

Hoi! Ik zou ook gewoon met je kleintje mee gaan naar bed. Ik ben ook zwanger van nr. 2 maar mijn nr 1 is al 7 en gaat naar school. Ik ga dus 's middags als zij naar school is ff liggen en dat doet me goed!
Sterkte ermee!

@sjaar Poe hé, nu in een verbouwing..... hoop voor je dat ze snel klaar zijn!

Greetz Esz

Hoi,

Ik ben nu 31 weken en 2 dagen zwanger van de 2de.
Ons dochtertje Silvy is in januari 2 jaar geworden en slaapt s'middags.
kan ik ook even mijn rust pakken.
Maar het gebeurt ook vaak dat ik dan het huishouden gaat zitten doen als ze op bed ligt.
Ze vraagt ook veel aandacht..dus als ze uit bedje is komt het huishouden er vaak niet van.
Manlief helpt ook goed met alles gelukkig.
Maar moet me rust nu wel pakken eigenlijk..want heb veel last van mijn rug en bekken.

Liefs

Terug
Bovenaan