Extreem dromen en nachtmerries.

Ben ik de enige die er tegenop ziet om naar bed te gaan? Ik slaap heerlijk, maar ik droom zo uitbundig sinds ik zwanger ben dat ik nooit echt lekker opsta want ik zit met mijn gedachtes dan nog halverwege bij die “wtf wat dat nu weer voor een droom” en heb echt tijd nodig om me dan weer even aan te passen tot de realiteit.
Waar gaan mijn dromen over?
-Dat ik geen borstvoeding kan geven en iedereen is daar heel boos om.
-Dat ik veeeeel te vroeg ga bevallen.
-Dat mijn kind geboren wordt op 1 april en iedereen denkt dat het een grapje is. (Ze komen hierdoor nooit naar de verjaardag van mijn dochter en zij is dan erg verdrietig, ik ben uitgerekend op 8 april).
-Dat ik een hele slechte moeder ben.
-Dat mijn ex me tijdens de bevalling introduceert aan de nieuwe stiefmoeder van mijn kind.

Tja, dit zijn nog de milde dromen.
Hoe kan ik rustig slapen?

Liefs een hulpeloze dikkie dik.

Herkenbaar om allemaal levendiger te dromen! Bij mij zijn dromen dat alles misgaat vaak gekoppeld aan stress rondom dat thema, dus misschien de moeite waard om uit te zoeken of de dromen gegrond zijn in angsten bij jou. Door die uit te spreken of te erkennen en je de tijd te gunnen om te ontspannen zouden ze minder kunnen worden... Misschien helpt een dagboekje bijhouden wel. Succes en liefs!

Ontzettend herkenbaar.
ik zag er ook tegenop om te gaan slapen vanwege het dromen en later ook vanwege het feit dat ik al wist dat ik ook meerdere keren wakker ging worden s nachts?. Na elke keer wakker worden en weer in slaap vallen begon er ook weer een nieuwe droom/nachtmerrie.
Geen wondermiddel tip. Wat me wel een beetje hielp is een rustige avond en dan iets lezen (niet te serieus of spannend) of iets kijken wat echt beetje 'feelgood' is. 

Herkenbaar, vervelende, spannende dromen die ik ook nog eens goed herinner. Had ik voorheen de zwangerschap nooit.
Het wordt steeds minder nu, hoop dat het op een dag wegblijft. Ooo bij jou!

Terug
Bovenaan