Extreem maagzuur

<p>Hallo mama's en mama's to be.</p><p>Ik ben nu 29+3 en heb al goed 7 weken extreem last van brandend maagzuur, dit houd sinds 1 week de hele dag licht aan maar is savonds en snachts heel ergst. De VK weet er vanaf en op advies al Rennies gehad en nu 2 weken Antagel maar beide werkt niet. Ik ben er inmiddels ziek van en slaap nog amper door de pijn.</p><p>Hebben jullie tips wat ik hiertegen kan doen? </p><p> </p>

Hi! Ik ben 31 wk en heb er ook behoorlijk last van. Ik heb ook rennies enz geprobeerd maar helpt niks. Ben naar de huisarts gegaan en die heeft omeprazol voorgeschreven en die mag je prima hebben tijdens de zwangerschap ?

helaas hier een lotgenoot. Ik heb ook rennies, antagel, vanille vla, meerdere kussens in bed, bepaald voedsel laten staan, geprobeerd.
Vandaag krijg ik omeprazol voorgeschreven omdat ik er ook heel slecht door slaap en ook 's nachts ervan moet overgeven... 
Vreselijk, nooit geweten dat maagzuur zo belemmerd kon zijn. Maar wellicht is omeprazol ook wat voor jou. Ik ben overigens eerst begonnen met de vrij verkrijgbare 20mg bij de drogist.
Sterkte ermee

helaas hier een lotgenoot. Ik heb ook rennies, antagel, vanille vla, meerdere kussens in bed, bepaald voedsel laten staan, geprobeerd.
Vandaag krijg ik omeprazol voorgeschreven omdat ik er ook heel slecht door slaap en ook 's nachts ervan moet overgeven... 
Vreselijk, nooit geweten dat maagzuur zo belemmerd kon zijn. Maar wellicht is omeprazol ook wat voor jou. Ik ben overigens eerst begonnen met de vrij verkrijgbare 20mg bij de drogist.
Sterkte ermee

Kan ik de omeprazol zo bij de apotheek halen? Mijn huisarts doet namelijk weinig, ja Rennies of ga maar naar de VK. 

[quote quote=10233390]Ik heb ook rennies, antagel, vanille vla, meerdere kussens in bed, bepaald voedsel laten staan, geprobeerd.[/quote]Ja dit kreeg ik hier ook continu te horen. Naar lang zeuren nu dan antagel maar daar houd het hier eigenlijk bij de VK en apotheek op, VK stuurt mij naar apotheek. Krijg te horen "ja daar is weinig aan te doen tijdens de zwangerschap" en "hoort er bij". Ze vergeten dat ik met de pijn en ongemak loop.

Wat een onzin dat de VK dat soort dingen zegt! Je kan omeprazol 20mg bij de drogist halen. Ik ben maagpatient en slik al standaard 20mg. Kreeg van de huisarts hartstikke makkelijk 40mg tijdens de zwangerschap. Volledig onschadelijk voor de baby. Mocht 20mg niet genoeg zijn, dan kan je dus ook gewoon twee pilletjes nemen. Het werkt écht! Veel sterkte!

NewMomL,
Bedankt voor de reactie. Ik ga zo even naar de kruitvat om het te halen en dan hopen dat het werkt. Zo nog 10 weken doorgaan hou ik niet vol. 

Terug
Bovenaan