Ik hoop je een beetje te kunnen helpen qua herkenning. Al is elke slechte slaper weer anders, heb ik ook gemerkt. Onze dochter slaapt wel, maar heeeel onrustig. En inslapen is moeilijk en overdag slapen altijd heel lastig.
Mijn meisje wordt zaterdag 1 jaar
En wat een jaar was het:
... ze heeft in het afgelopen jaar welgeteld 1 week het klokje rond geslapen. Verder is er altijd 'gedoe'.
.. tot 10 maanden sliep ze overdag amper, half uurtjes.
.. ze vraagt (en krijgt) nog elke nacht een flesje. We zijn te moe om er nu actief iets mee te gaan doen qua afbouwen.
.. het avondritueel en gaan slapen ging letterlijk tot aan de zomertijd goed. Daarna maandenlang elke avond uren bezig geweest. Krijsen, gillen. Sinds een week gaat het aardig. Daar zijn we dan al zo blij mee..!
.. elke nacht is ze naast de fles heel onrustig. Ze slaapt wel, maar wordt vaak kort huilend wakker. Vaak moeten we er wel 10x per nacht uit (speen, aai) Dat wordt nu eindelijk minder: nog wel maakt ze altijd veel geluid, veel kikjes. We hoeven er nu wel veel minder of soms niet heen.
.. en vorige week had ze keelontsteking. Ze reageerde zo heftig dat wij, oververmoeid, in de nacht moesten gaan autorijden om ons krijsende meisje (ze stopte urenlang níet zodra ze moest gaan liggen) tot bedaren te brengen en in slaap te krijgen.
Goed om te weten is dat ze KMA en reflux heeft (beiden lijken op zijn retour - we lopen bij de kinderarts). De arts zegt dat ze een erg pittig karaktertje lijkt te hebben.
We zijn dus ook heel moe en ik had afgelopen week een enorm dieptepunt in mijn boosheid, frustratie, vermoeidheid en was totaal gespannen. Het was gewoon teveel, een jaar zelf amper slapen en dan ook nog eens de auto in moeten in de nacht..
Nouja, hopelijk helpt dit een beetje