Extreem slechte slapers

<p>Ik zoek verhalen van ouders met extreem slecht slapend kindjes. Eigenlijk een beetje herkenning, en dan de wat oudere kindjes al, dus 10 m-1 jaar. <br /><br /></p><p>mijn zoontje krijst al als hij een bed ziet, geen enkele methode werkt, zelfs een slaapcoach heeft niets voor me kunnen betekenen. Bij mij in bed slapen ging altijd goed maar gaat nu ook gepaard met eindeloos krijsen ☹️ </p><p>wie heeft dit ook (helaas)? Wat zijn jullie ervaringen met zo vroeg naar een vloerbed/peuter bed gaan ivm fobie voor hoge ledikanten? <br /><br /></p><p>ik ben echt op zoek naar wat herkenning want na bijna een jaar word ik er wel wat triest van ?</p>

Sorry, met het slechte slapen kan ik je niet helpen. Onze dochter slaapt prima. 

Sinds een week zijn we over op een meegroeibed zonder hekjes. We verwachten over 10 weken onze tweede en dus wilden we graag het ledikantje vrij zonder dat dochter zich verjaagd voelt. Ze is nu 16 maanden. 

We hebben bij Ikea met haar een bed uitgezocht. In de winkel heeft ze er even op gelegen. Toen thuis hebben we het ledikant uitgezwaaid en afscheid genomen. Wij waren in haar kamertje toen mijn vriend het grote bed opzette. Ze vond het prachtig! Onwijs trots klom ze erop. We hebben het ledikantmatras ernaast gelegd als bescherming mocht ze eruit vallen. 
De eerste avond ging ze slapen met een grote grijns. En daarmee werd ze ook wakker. 
Na 8 nachten is ze er slechts 3 keer uitgerold. Mooie score dachten we zo.
Misschien kun je het gewoon proberen? Ik denk wel dat afscheid nemen van het ledikant geholpen heeft. Laat het ledikant nog even in elkaar, mocht het echt drama worden dan kun je hem snachts zo overpakken. ?

Ik kan je niet helpen met herkenning, sorry. 
Wat een bizar jaar moet het zijn voor jullie zeg. En wat kl*te dat die slaapcoach niets kon betekenen voor jullie... ? Ik hoop dat jullie alle hulp uit de omgeving aangrijpen.
Sterkte ❤️

Wel herkenning! Een extreem slechte slaper (10,5 maand). Ook contact en persoonlijke begeleiding gehad via een mailconsult met een slaapcoach maar ook voor ons kon ze uiteindelijk niet genoeg betekenen. 
Heftig he. De strijd en vermoeidheid bij iedereen in het gezin ?.

Ik hoop je een beetje te kunnen helpen qua herkenning. Al is elke slechte slaper weer anders, heb ik ook gemerkt. Onze dochter slaapt wel, maar heeeel onrustig. En inslapen is moeilijk en overdag slapen altijd heel lastig.
Mijn meisje wordt zaterdag 1 jaar :) En wat een jaar was het:
... ze heeft in het afgelopen jaar welgeteld 1 week het klokje rond geslapen. Verder is er altijd 'gedoe'.
.. tot 10 maanden sliep ze overdag amper, half uurtjes.
.. ze vraagt (en krijgt) nog elke nacht een flesje. We zijn te moe om er nu actief iets mee te gaan doen qua afbouwen.
.. het avondritueel en gaan slapen ging letterlijk tot aan de zomertijd goed. Daarna maandenlang elke avond uren bezig geweest. Krijsen, gillen. Sinds een week gaat het aardig. Daar zijn we dan al zo blij mee..!
.. elke nacht is ze naast de fles heel onrustig. Ze slaapt wel, maar wordt vaak kort huilend wakker. Vaak moeten we er wel 10x per nacht uit (speen, aai) Dat wordt nu eindelijk minder: nog wel maakt ze altijd veel geluid, veel kikjes. We hoeven er nu wel veel minder of soms niet heen.
.. en vorige week had ze keelontsteking. Ze reageerde zo heftig dat wij, oververmoeid, in de nacht moesten gaan autorijden om ons krijsende meisje (ze stopte urenlang níet zodra ze moest gaan liggen) tot bedaren te brengen en in slaap te krijgen.
Goed om te weten is dat ze KMA en reflux heeft (beiden lijken op zijn retour - we lopen bij de kinderarts). De arts zegt dat ze een erg pittig karaktertje lijkt te hebben.
We zijn dus ook heel moe en ik had afgelopen week een enorm dieptepunt in mijn boosheid, frustratie, vermoeidheid en was totaal gespannen. Het was gewoon teveel, een jaar zelf amper slapen en dan ook nog eens de auto in moeten in de nacht..
Nouja, hopelijk helpt dit een beetje :)

Hier ook een slechte slaper. 
Mijn dochter is nu bijna 10 maanden en zijn al vanaf 4 maanden bezig. 
Na der eigen bedje heeft heel lang geduur. 
Nu slaapt ze overdag redelijk, maar nog steeds niet al te best.
In de avond slaapt ze sinds een maand ongeveer 45 min daarna strijd tot een uur of 22.0/23.00 uur. 
Wilt alleen bij mij liggen dan blijft de rustig maar ook niet slapen. Voorheen viel ze tenminste nog bij mij in slaap.
Heb van alles geprobeer. Even laten huilen, troosten in der eigen bedje. Er bij blijven zitten. Toch maar weer er uit halen. Het 2 3 4 Ritme niks werkt. 
Krijg telkens het advies om der maar te laten huilen, want dan valt ze van zelf in slaap. 
Nou... Kan je vertellen onze dochter blijft echt net zolang door gaan tot dat ze uit bed word gehaald. 
Nu ligt ze ook net 5 min te slapen. 
Heb helaas geen advies, want zit met het zelfde problee, hopelijk hebben andere papa's of mama's wel nog nieuwe ideeën.
Groetjes

Hier ook een slechte slaper. 
Mijn dochter is nu bijna 10 maanden en zijn al vanaf 4 maanden bezig. 
Na der eigen bedje heeft heel lang geduur. 
Nu slaapt ze overdag redelijk, maar nog steeds niet al te best.
In de avond slaapt ze sinds een maand ongeveer 45 min daarna strijd tot een uur of 22.0/23.00 uur. 
Wilt alleen bij mij liggen dan blijft de rustig maar ook niet slapen. Voorheen viel ze tenminste nog bij mij in slaap.
Heb van alles geprobeer. Even laten huilen, troosten in der eigen bedje. Er bij blijven zitten. Toch maar weer er uit halen. Het 2 3 4 Ritme niks werkt. 
Krijg telkens het advies om der maar te laten huilen, want dan valt ze van zelf in slaap. 
Nou... Kan je vertellen onze dochter blijft echt net zolang door gaan tot dat ze uit bed word gehaald. 
Nu ligt ze ook net 5 min te slapen. 
Heb helaas geen advies, want zit met het zelfde problee, hopelijk hebben andere papa's of mama's wel nog nieuwe ideeën.
Groetjes

Terug
Bovenaan