Extreme krampen tijdens voeding

Kan vanalles zijn vrees ik... 

Misschien iets simpel zoals de speen die niet meer voldoende is? Is dan wel raar dat het plots 3 dagen geleden begonnen is, maar wie weet.
Dat ze te veel melk in 1 x binnen krijgt en daardoor dat je misschien haar buikje ook hoort rommelen.

Sowieso als kindjes drinken schiet de reflex ook in gang om de darmen vrij te maken voor de volgende voeding, en dat op zich kan al voor last zorgen. Ons zoontje heeft dat ook enorm. Dan voelen ze effectief krampjes hierdoor, maar uiteraard willen ze ook verder drinken. 

Hopelijk weten jullie het snel en kunnen jullie er iets aan doen! Veel succes 

Als het pas sinds 3 dagen is, kan het dan misschien zijn dat ze een (lichte) buikgriepje onder de leden heeft waardoor haar maag/darmen extra prikkelbaar zijn?

Hoi!
Mijn dochter had ook veel last van krampjes, overstrekken e.d. Ook ik ben naar de fysio en osteopaat geweest, ze drinkt nu omneo ipv normale voeding met difrax s-flessen en het gaat een heel stuk beter. 
Ik hoop dat het CB ook iets kan betekenen voor je, het is idd verschrikkelijk als ze maar troosteloos blijven huilen. 

Hier hetzelfde gehad. Overgestapt naar Nutrilon Omneo, dat was een wereld van verschil. Toen we van voeding Omneo 1 naar 2 gingen hebben we dat ook met schepjes van 1 gemengd om zo te wennen. Wat voor ons ook een ideaal hebbeding was dat is de Kipkep warmte kussen/pittenzakje. Daar had onze zoontje ook veel baat bij.

Hoi,
onze dochter, van 11 weken, had daar ook last van. Op advies van Nutricia hebben we een grotere speen gebruikt. En we gebruiken nu nutrilon H.A. dat is wat lichter verteerbaar. Dit moeten we twee weken aankijken en anders raadt Nutricia ons om nutrilon omneo te gebruiken. Je kan altijd ff bellen met Nutricia, zij kunnen je geel goed adviseren. Het cb zit er heel vaak naast. Bij ons zeiden ze ook dat wat onze dochter huilde, normaal was. Uiteindelijk zijn we bij een osteopaat beland en die vertelde dat ze inderdaad kast van krampjes heeft. Door de behandelingen en de aangepaste voeding gaat get nu een stuk veter. 
Succes!

Consultatiebureau zei indd dat het het aanzetten van de darmen is om plaats te maken voor nieuwe voeding. Dat dachten wij zelf ook al, maar ze gaf geen oplossing, behalve dat we speen fase 2 konden gaan proberen.
Lijkt mij dat het dan alleen maar erger gaat worden, omdat als ze dan eenmaal bezweet en kapot is van de krampjes ze eindelijk heel rustig gaat drinken en dan gaat het nog enigzins beter, alleen valt ze dan vaak na 2 minuten in slaap.
Het is echt niet te doen zo, dus we gaan toch maar dan de ha bellen.

Ze heeft al fase 1 expres omdat ze zo gulzig was toen ze net geboren was.
Huisarts heeft nutrilon pepti geadviseerd, omdat die lichter op de maag schijnt te vallen. We gaan het proberen.

Terug
Bovenaan