<p>Hoi, </p><p>Ik ben nu 7 weken zwanger en sinds ik dat weet heb ik extreem veel stress. Ik heb een kindje van 10 maanden wat tot een half jaar een huilbaby was en nog steeds erg veel slaapproblemen heeft. Ik ben bang voor herhaling. Ook zijn we net een grote verbouwing aangegaan die echt moet gebeuren, zeker wanneer er een kleine bij komt en ook op het werk zijn er heel veel veranderingen Gaande. Dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik extreem veel stress heb en vaak de hele nacht wakker lig. De achterliggende week heb ik maar 2 nachten geslapen waarvan 1tje maar 2 uurtjes en de andere 5 uur. Ik slaap al langere tijd slecht en ik lees allemaal negatieve verhalen over stress en slapeloosheid tijdens de zwangerschap. De vorige keer had ik er helemaal geen last van en zag ik alles heel zonnig in.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? De stress is zo groot dat ik lig te trillen in bed en als ik dan een paar uur wakker wordt slaat de frustratie toe en lukt het helemaal niet en ik schrik van ieder geluidje. Komt ook bij dat mijn dochter vaak tussen 5 en half 6 eruit wil.</p><p>Dingen waaraan ik denk zijn dan de verbouwing en dat ik misschien weer zo beroerd wordt als de vorige keer en ik weer een huilbaby ga krijgen. Hoe we het allemaal gaan redden... En dat als maar door... Ik moet nog naar de verloskundige dus ga het daar ook aangeven maar vind dat mensen best wel gauw medicatie voorschrijven terwijl er wel degelijk bijwerkingen zijn voor het kind. </p><p>Heeft iemand ervaring met bovenmatig stress tijdens zwangerschap en gewoon een gezond kind gekregen? Of iemand een oplossing?</p>