Extreme stress en zwanger

Ik begrijp je stress en zorgen helemaal. Ik ben nu ook 7 maanden zwanger en heb een dochter van bijna 11 maanden oud. Ik heb bij mijn dochter juist heel veel stress gehad en daardoor ( vind ik ) heeft het de groei en ontwikkeling van mijn dochter geremd. Heb een zware zwangerschap en traumatische bevalling gehad en ze was de eerste maanden ook een huilbaby.
Zodra ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik weer enorm gaan stressen, hoe ik dat ga doen met 2 kleine kinderen bijna allebei onder de 1 etc. Maar heb mezelf beloofd om hem dit niet aan te doen wat ik bij mijn dochter heb gedaan. Het heeft allemaal gevolgen voor je zwangerschap en bevalling.
Zoek hulp zou ik zeggen, als het mentaal niet goed zit gaat het lichamelijk ook niet goed. Ik zou geen medicatie nemen maar praten zoals de reacties hierboven ook zeggen.
En als tip, zoek maar even op over magnesiumzout en olie, het doet veel goed met je lichaam en mentaal ook ! 

Jeetje, dat is inderdaad ook erg veel, wordt al gestrest als ik het lees ;) Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Misschien kun je nog een keer goed op een rijtje zetten wat jou helpt ontspannen, en proberen dat prioriteit te geven. Deze zaken in je leven gaan niet veranderen en zullen wel druk blijven geven. Je hormonen helpen om niet mee om de boel te relativeren. 
Wandelen? Yoga? Zwemmen? Een goede film kijken? Probeer 1 keer in de week tijd te nemen voor jezelf zonder kindje, daar ga je echt veel winst uit halen. Probeer te accepteren dat het een lastige periode is maar dat deze ook voorbij gaat. Natuurlijk is stress niet goed voor de baby maar ze kunnen echt wel tegen een stootje hoor. 
Verder doe je al alles dat je kan, super goed bezig! ?

Je kunt ook zelf naar een coach of psycholoog gaan, zonder verwijzing. Kost wel wat, maar je eigen gezondheid en die van je kind gaan voor toch? 
Ik heb zelf een burn out gehad en voor mij is het een combinatie van mindfulness (headspace) + zelfhypnose (youtube) en psycholoog geweest wat me er bovenop heeft geholpen. Ook hielp het mij heel erg om elkaar dag 3 dingen waar ik dankbaar voor ben en 3 dingen waar ik trots op ben op te schrijven. Meestal voor het slapengaan, want dan ga ik met een positief gevoel naar bed. S nachts wakker liggen is funest, dan gaat je hoofd direct aan, dus dan kun je het best binnen een kwartier een slaaphypnose opzetten ter afleiding. Sowieso NIET op scoial media gaan zitten ofzo. 
Nou ja dit zijn wat tips van een ervaringsdeskundige op het gebied van stress ?
Veel sterkte! 

Hai, ik denk dat het verstandig is als je allereerst gaat zorgen dat je dochter beter gaat slapen 
mijn nu 2,5 jarige dochter was een drama met slapen en uiteindelijk na veel geprobeerd te hebben is het toch gelukt (nu zul je denken ik heb alles al geprobeerd ) dat dacht ik ook maar voor ieder probleem is een oplossing trust me misschien heb je er hulp bij nodig 
advies : Contact Stephanie.world (slaap coach )
daarnaast laat het iedee van een huilbaby los wie krijgt er in hemels naam 2 exact de zelfde babys ? Dat gaat niet gebeuren het is alleen het enige wat je kent 
voor beeld : Mn dochter was een moeilijke onrustige baby niet perce in huilen maar slapen veel mopperen etc 
mn zoon (is de tweede) een heerlijk tevrede mannetje die een gat in de dag slaapt. 
Los daarvan het heeft geen zin om je er nu druk om te maken hou je zelf dit voor als je er over piekerd = wie dan leeft wie dan zorgt 
Zeg tegen je zelf als je er over piekerd. Hou op deze energie heb ik pas nodig als het zo blijkt te zijn
je kunt je gedachtes namelijk teriggeren maar ook uitschakelen 
neem contact op met een mind coach 
kort om zoek naar oplossingen i.p.v. problemen dat zal je goed doen 
alles komt uiteindelijk op zn pootjes te recht! 
❤️

Wat vervelend zeg. Heb je het ook met je verloskundige besproken? Ik werd namelijk verwezen naar naar de pop poli van het ziekenhuis en kreeg toen wel binnen 4 weken gesprekken met psycholoog. Dus dan heb je niet te maken met de wachtlijsten. 

Sterkte ? Hoop dat je snel wat rust vind en kan genieten van je zwangerschap. Achteraf heb ik dat genieten zelf gemist. 

Terug
Bovenaan