<p>Hallo iedereen</p><p>Ik ben momenteel iets meer dan 4 weken zwanger van ons eerste kindje.</p><p>Ik wil zo graag genieten maar ik word echt belemmerd door zaken waar ik geen controle over heb.</p><p>Eerst had/heb ik enorm veel stress dat ik een miskraam zou krijgen. Probeer ik nu onder controle te houden door te zeggen tegen mijzelf dat mijn lichaam/de natuur weet wat het moet doen. Ook als het vruchtje afwijkend is.</p><p>Dan heb ik nu corona gekregen. Hoge stress dat dit invloed heeft op mijn baby. Ook dit heb ik meer van me af kunnen zetten doordat ik niet zwaar ziek ben.</p><p>En nu die oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Daar krijg ik nog het meeste angst en stress van. </p><p>Door dit alles wil ik gewoon huilen en kan ik letterlijk niet goed slapen, ik word ook wat misselijk door die stress.</p><p>En denk ik niet aan die zaken dan zijn het praktische zaken over de baby waar ik begin over na te denken.</p><p>Ik word knettergek van mezelf. Ik heb het gevoel dat mijn moederinstinct al aan de gang is... Alles wat schadelijk zou kunnen zijn voor de baby maakt me zorgen.</p><p>Dit is een vicieuze cirkel want dan stress ik over het feit dat ik geen stress mag hebben... </p><p>En nu lig ik weer wakker... en nu vooral weer door angst vanwege Rusland/Oekraïne...</p><p>Nog iemand hier last van?</p>