Fabels over geslacht...

Hoi hoi lieve mama's in spé! :)

Ik ben inmiddels 14 weken zwanger en uitgerekend op 21sept.

Nu krijg ik van iedereen in mijn omgeving te horen dat het geslacht van m'n kindje een jongetje is en wel om de volgende redenen:

- Ik was een chocoladefreak voor mijn zwangerschap, nu vind ik het het goorste wat er bestaat. Zoete dingen vind ik vies. (Anders zou het een meisje worden, naar zeggen..)

- Ik ben lui geworden, heb geen zin om ook maar iets kleins op te ruimen.. het doet me allemaal niks..

- Zure augurken vind ik opeens lekkerder dan normaal..

- Ik heb meer haargroei gekregen op mijn buik e.d.. (Dit is zooooo irritanttttt :( )

- Ik vond dranken met prik altijd heel vies, nu móet ik elke dag een glas cola drinken, kan niet zonder. Die prik op mijn tong, heeeeerlijk! (A)

- Ik geef erg veel over.. al sinds de eerste paar weken, voordat zelfs bekend was dat ik zwanger was..

- Ik heb een mooiere huid gekregen, geen last meer van puistjes oid waar ik voorheen wel af en toe last van had.

- Ik heb constant koude voeten, krijg ze nooit warm.

- Ik voelde mijn kindje al rond de 12e week. Heel vreemd gevoel, maar ik weet vrijwel zeker dat het niet iets anders was. Op de echo is het kindje constant aan het trappen en met de navelstreng bezig.. Zou ook aangeven dat een jongetje extra hyper is..

- Tijdens het slapen lig ik op mijn linker-zij het lekkerst..

Zo, dit is geloof ik alles wat ik me op dit moment herinner...

Zijn er andere mama's wiens baby's geslacht al bekend is en die gelijkenissen zien??

Ben benieuwd of die fabeltjes toch echt kunnen kloppen! :D

Hahaha ik wordt ook gek van die fabeltjes.
Collega va me is overtuigd dat ik een meisje krijg, omdat ik zo misselijk was de eerste 3 maanden, in mijn ogen onzin, want kennisje was superziek en krijgt een jongen.

Ik denk juist dat ik een jongen krijg, omdat

1. Mijn katers me geen aandacht geven, maar de poes van de buren mij superlief vind opeens

2. Mijn neefjes me opeens niet meer zien staan, maar mijn nichtjes constant kusjes op m'n buik geven

3. Ik heb gewonnen met bowlen tijdens een bedrijfsuitje

4. Chinese kalender zegt jongen

en 5. inderdaad, meer lichaamshaar! haha!

Over twee weken horen we de uitslag!!!

Hey cigdemoner,

Bij mij denkt ook bijna iedereen dat het een jongetje wordt, op niets gebazeerd... Ag jah ovr 5,5 maand zullen we het zien..

Hoe kan het eigenlijk dat je 14 weken bent en de 21ste uitgerekend. Ik ben nu 14,5 weken en ben de 9e uitgerekend??

Gr mieke

Hoi mieke,
Ik ben cigdemoner, mijn nick deed vreemd, het is eigenlijk cici85, maargoed..

Ik liep een beetje voor zie ik :$ Ben nu (uitgaande van de laatste echo) 13,5 weken. Geen idee hoe dat kan, ik ga zelf eens rekenen.

bibi85, dat van de katers/poezen en neef/nichten klinkt wel logisch :D

Ik krijg dus een jongen volgens de echo, dus zal even opsommen waar ik me WEL in herken want dan ben ik eerder klaar haha:

- Ik heb meer haargroei gekregen op mijn buik e.d.. (Dit is zooooo irritanttttt :( )

En in de rest helemaaaaal niet.... Dusse, ik zou inderdaad zeggen dat het fabeltjes zijn.

Afgaande op het lijstje van Bibi85:
1. Mijn katers me geen aandacht geven, maar de poes van de buren mij superlief vind opeens

En ook dat is de enige haha.

Ik zou zeggen, lekker op je eigen gevoel afgaan! Ik riep vanaf het 1e moment al dat het een jongen is, en ik heb gelijk gekregen. Daarbij beide testen gedaan van de naald en ook die met een ring in je hand houden en die gaven ook beide een jongen aan (de test met de naald staat in een ander topic ergens bij de laatste pagina's mocht je die niet kennen) maar die van de naald heeft in mijn familie van alle zwangerschappen er nog maar 1x naast gezeten, en dan heb ik geen kleine familie... De Chinese kalender zei een meisje, maar die zat er toch mooi naast. De echo afwachten is het betrouwbaarst, hoewel je pas écht zekerheid hebt als het straks uit je buik is natuurlijk. Maar op de kwaaltjes zou ik niet afgaan :)

Nou mn eerste was een jongen. En ik was een enorme zoetekauw. En nu weer. Ook wat meer haar op mn buik. Echt heel lelijk. Ben ze dus lekker aan het weg epileren;).
Toen ik van mn eerste zwanger was zei de collega van mn man dat je naar het uiterlijk van een zwangere vrouw moest kijken. Als die vrouw nou heel lelijk werd, kreeg je een meisje, omdat het meisje de schoonheid van de vrouw zou krijgen en als je een jongen kreeg bleef je knap;). Pure onzin natuurlijk, maar wel grappig, al die fabels.

Haha ik dacht ook al dat ik in de war was met mn aantal zwangere weken:p. Ik ben namelijk morgen 14 weken en ben 14 september uitgerekend. Ik dacht bijna dat ik dus een week ernaast zat en al 15 wkn zou zijn:p Maar 'helaas', ben nog maar gewoon 14 weken;)

Terug
Bovenaan