Falen

Ik snap je gevoel heel goed, en wat bovenstaande dames aangeven inderdaad het is geen falen. Er komt een dag dat het wel lukt!
Ik ben 24 en mijn vriend 30 en zijn inmiddels ook 11 maanden bezig voor de 1e. Het is tot nu toe nog niet gelukt... toevallig vorige week wel bij gynaecoloog geweest en alles zou goed zijn bij ons beide. Dus wij moetrn de aankomende maanden toch nog zelf aan de slag.

Hopelijk lukt het bij iedereen snel en is het ons gegund dit jaar.

Och meis, knuffel voor jou!! ❤
Waar ik verdrietig van word, is dat je denkt dat je faalt omdat je na een jaar nog niet zwanger bent. Je faalt niet!!! Het is heel normaal dat het langer dan een jaar duurt voordat je zwanger raakt. Laat je niet opjagen door anderen of door je gevoel. De rouw die je voelt omdat je droom om jong kinderen te krijgen niet uitkomt, begrijp ik heel goed! Het is moeilijk om die droom los te laten en te veranderen. Gelukkig ben je nog wel jong. 31 is een prima leeftijd! Maak je daar geen zorgen over, zwanger worden heeft met zoveel meer factoren te maken!
Je zegt dat je al een jaar aan het proberen bent. Als je na een jaar nog geen resultaat hebt, kun je doorverwezen worden voor een fertiliteitsonderzoek als je dat zou willen. Ik ben bijna 38 en al bijna 2 jaar serieus bezig voor een kindje. Mijn partner en ik hebben dit onderzoek een jaar geleden gehad gehad. Ondanks mijn leeftijd heb ik nog een hoge eicelvoorraad (passend bij een jongere vrouw) en de andere zaken waren ook goed. Het probleem ligt in ons geval bij mijn partner. Hierdoor gaan we volgende maand starten met een ICSI traject, terwijl we in de tussentijd diverse IUI behandelingen hebben gehad. Het is niet makkelijk, de eerste uitslag voelde alsof de grond onder mijn voeten wegviel en ik zag mijn droom van normaal zwanger worden in honderd stukjes uiteen spatten. Maar uiteindelijk heb ik mijzelf opgepakt en heb ik mijn dromen bijgesteld. Dat is nog steeds niet eenvoudig, soms ben ik er heel verdrietig onder, maar ik hou vol!
Sterkte, en als je gelijkgestemden wilt vinden..onder het subforum als het langer duurt vindt je een groot draadje (met inmiddels 100 pagina's hahaha) waarin meer vrouwen zoals jij en ik zitten. Niemand heeft het daar bijv. over 'je moet het gewoon loslaten en dan lukt t!'

Terug
Bovenaan