familie gedoe

hey meiden,

ik hoop hier even een logische uitleg van t probleem te melden.

mijn ouders zijn al eeuwen gescheiden, en hebben geen contact meer. Ik heb een oudere broer en een jongere zus.
Mijn pa kan niet in 1 kamer met mijn ma, mijn broer en mijn zusje
mijn ma kan niet in 1 kamer met mijn pa, mijn broer en mijn 2de moeder (niet de vriendin van mijn bio pa, maar ooit haar eigen beste vriendin, die ze heeft gedumpt en die voor mij altijd heeeel belangrijk is geweest)
Broer en pa of ma gaat niet samen
zusje en pa gaan niet samen...


ik maak me nu al druk hoe ik dat moet gaan regelen las de kleine geboren is, wie bel ik eerst, wie komt eerst langs, hoe zorg ik dat iedereen gescheiden blijft van de genen die ze niet mogen.
wat als iemand straks onverwacht langskomt en de "ander" is er ook.....
enz enz enz,
iemand een idee??
please
en ik weet dat ik moet genioeten van t zwanger zijn, en ontspannen de kraamtijd in moet gaan, maar sosm vliegt t me even aan. dat gedoe en gezeur.
Ik ben dus de enigste die nog wel met iedereen contact heeft. met mijn ma eigelijk pas weer sinds kort, na 4 jaar. maar toch

liefs
smooty lama
 
Hey,

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje.............mijn ouders zijn ook gescheiden.
Ik zelf heb geen contact meer met mijn vader en die komt dus ook niet hier over de vloer.
Mijn mijn 2de moeder (mijn tante) en mijn moeder dat gaat dus ook niet samen.
Mijn dochtertje en straks ook ons kleine ventje zeggen zowel tegen mijn moeder als tegen mijn tante oma.
Mijn moeder accepteerd dit onder geen beding en maakt hier altijd een punt van!
Ook naar mijn dochtertje toe.
Wij maken geen onderscheid hierin maar het is soms erg lastig en het vliegt mij ook wel eens aan.
Ik weet ook niet hoe ik het moet gaan doen met de kraamvisite maar ik leg het maar langs me neer en zie wel hoe het loopt.
Het zijn en blijven hele lastige situaties volg je gevoel kijk maar even niet naar wat hun denken en vinden.
Als het goed is komen ze op kraamvisite voor jou en je kindje en dan dienen ze zich maar volwassen te gedragen en even niet op elkaar te letten.
Komt natuurlijk heel makkelijk uit mijn mond............
Ga jezelf niet in allerei bochten wringen om het hun naar de zin te maken.
Jij moet straks terug kunnen kijken op een super kraambed en daarin moet jij verwend worden en naar je zin gemaakt worden.
Misschien overkomt het je maar 1 keer zorg dat je geniet en laat hun aan jou denken ipv jij aan hun!!

Liefs louise
 
Lieve Smootylama,

Ik herken je verhaal wel enigzins.
Wat ik nu ga zeggen zal je heel moeilijk vinden maar, is de enige manier om zonder zorgen te genietenm van jullie kindje. Jij word (voor de eerste keer?) mama. Dit is een hele speciale gelegenheid. Hier moeten jij en je partner van genieten. Al deze mensen, vaders, moeders, broers, zussen, etc zijn volwassen mensen. Jij hebt met allen weer contact, al is het met sommige nog kort. Dat betekend dat jij belangrijk voor hun bent. Dus aangezien je niet iedereen tegelijk kan bellen zal er een de eerste moeten zijn. Spreek met je partner af dat jullie als het kind geboren is een half uurtje deze mensen gaan afbellen. Om te voorkomen dat er confrontaties komen zul je, als er niet al om gevraagd word, moeten melden dat je die andere ook gebeld hebt en je niet weet of en wanneer die persoon komt. Iedereen is welkom en behoort zich te gedragen!

Deze verantwoording ligt niet bij jou en jullie hebben net zelf een kindje waar je van wilt genieten. Als mensen daardoor besluiten niet te komen of boos zijn, dan ben je dus niet belangrijk genoeg voor deze mensen en willen zij graag een deel van het probleem blijven in plaats van een deel van een oplossing! Laat niet op je schuld gevoel in praten als mensen "boos"of "teleurgesteld" in je zijn.

Het is heel moeilijk, dat weet ik, maar je maakt het jezelf wel een stuk prettiger uiteindelijk! Ik moet wel zeggen dat het een enorme steun is dat ik mijn partner heb, die mij onvoorwaardelijk steunt!

Meid veel succes, ik hoop dat deze mensen zich een beetje kunnen gedragen. Maar heeeeeel veeeeeeeel meer belangrijk is dat jij een nog een fijne zwangerschap hebt! Geniet er nog even van!

Liefs Ikke42
 
eerlijk gezegd denk ik: dat is hun probleem en niet jou probleem.
als ze bepaalde familieleden niet willen zien, dan komen ze maar later.

maar dat is voor mij natuurlijk erg makkelijk praten.

en wie je het eerst belt, dat kan je van te voren plannen, maar ik heb de ervaring dat die planning toch altijd anders loopt.
 
hey hey,

bedankt voor jullie lieve reacties.
tuurlijk hebben julllie helemaal gelijk.
het draait om de beebie, mij en partner.
dat hou ik mezelf ook voor.
toch sluipt het doomdenken er zo nu en dan doorheen, helaas.
@ikke42, ja het is onze eerste!! spannend
 
wie het eerst komt wie het eerst maalt..Als je vader belt dat hij wil komen en je moeder zit er op dat moment, heeft hij pech en moet hij een andere keer komen. Jij moet lekker gaan genieten, en idd de problemen bij hun proberen te laten...
 
Bellen dat moet je echt op je gevoel doen. Aan wie heb jij de behoefte om als eerst te melden dat jullie kindje geboren is. De mensen die wat minder dicht bij je staan kan je ook een sms sturen, die bellen jou dan vanzelf terug.
Agenda erbij leggen voor de kraamvisite, idd. wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Wat een gedoe zeg trouwens, hoe ga je dat straks met verjaardagen van je kind(eren) doen, alles 10 keer?
 
Hoi

Mijn ouders zijn ook gescheiden, en beide opnieuw hertrouwd, vroeger veel ellende geweest, maar omdat mijn moeder en stiefmoeder elkaar niet konden luchten of zien, kwamen ze op verjaardagen enzo altijd apart, hier heb ik heel wat jaren moeite mee gehad, mijn laatste verjaardag kwam het zo uit dat ze tegelijk op mijn verjaardag waren en wonder boven wonder ging het goed. Ik ben nu 37 wkn zwanger en idd straks zullen ze elkaar tegen gaan komen, misschien meer dan hun lief is, maar ik ben gelukkig nu zover, het is ons geluk en onze baby, ze passen zich maar aan!

Maar het is heel moeilijk hoor om je er niet druk om te maken het heeft mij ruim 12 jaar gekost voordat ik me er niet meer druk om zou maken!!

Succes!!
 
Terug
Bovenaan