familie gedoe

Hay meid,

Wat een rotsituatie! Daar ben je lekker mee!
Ik heb deze tips voor je:

- degene die jij op dat moment als eerste wilt bellen, bel je zonder je daar rot over te voelen....

- jij hoeft denk ik niet te zorgen dat ze apart komen dat moeten ze zelf maar uitzoeken...

- jij moet genieten en hebt hier niet om gevraagd

- als hun onderling problemen met elkaar hebben is dat hun probleem, het is jouw baby, jouw kraamtijd dus hun passen zich aan jou aan en niet anderom!

- als mensen eisen gaan stellen vind ik dat heel gemeen naar jou toe.....zeker met zulke bijzondere gebeurtenissen, je krijgt een baby, is respect heel belangrijk...ik kan me niet voorstellen dat mensen dat voor jou zouden verzieken.....

Vind het heel rot voor je meid en dat gevoel moet vreselijk zijn maar denk aan jezelf, het is jouw keuze en nogmaals hun moeten zich aan passen en niet andersom!

Sterkte ermee!
 
Ik heb de andere reacties nog niet gelezen.. (beetje veel tekst hihihi)

Wat ik ervan denk ik het volgende...

Het is JOU bevalling, JOU kraamtijd en iedereen heeft zich maar te gedragen!! Kunnen ze dat niet dan is dat HUN probleem! Als hun zich gaan gedragen als kleuters (die is eerder gebeld dan ik ben, blablabla) dan laat je ze de deur uit gooien... Kom maar weer terug als je respect kan hebben voor mij (jou dus)....

Mijn ouders zijn ook gescheiden, allebei ene nieuwe partner en dat gaat totaal niet samen... Ik heb me er heel lang druk om gemaakt maar moet ik nu na al die tijd diegene zijn die nog steeds last heeft van mijn ouders scheiding???

Ik heb het van me af geschoven... Hun doen kinderachtig... dan lossen hun het maar op... Je moet je niet druk gaan maken om andermans problemen hoor!! Dat lossen ze maar lekker zelf op want ik zou het vreselijk respectloos vinden (naar jou toe) als er kutopmerkingen over en weer vliegen aan je kraambed. Het zijn volwassen mensen, laat ze zich daar maar naar gaan gedragen, en als ze dat niet kunnen... Dan gaan hun maar puzzelen wanneer wie komt, maar ga daar niet een newborn mama mee lastig vallen!

Zo.. dit is mijn mening hahaha heel veel succes meid!
 
wij hadden het zelfde probleem. Alleen gaat het hier om schoonvader en 5 broers en 1 zus die het allemaal niet met elkaar kunnen vinden.

We gingen trouwen en dat was een hel om iedereen die elkaar niet mocht toch op de bruiloft te hebben. We hebben sommige helaas niet kunnen uitnodigen.

Dus toen een jaar later onze eerste kleine geboren werd was het ook even kijken wat te doen.

Mijn man heeft na de bevalling iedereen (tegenlijk) een sms gestuurd dat ik bevallen was. Hij is niet zo'n beller. Dus wie als eerste terug belde, was als eerste aan de beurt.
we maakte geen uitzondering wat betreft kraamvistite : iedereen even bellen van te voren en dan spreken we wat af. Zo kon ik iedereen op andere tijden inplannen en uit elkaar houden.

Maar toen de eerste verjaardag. Weer een hoop gezeik. Ik was het zat!!!!! Ik ga geen rare dingen meer doen om iedereen uit elkaar te houden en 5 dagen vieren zodat iedereen op een andere dag kan komen.

Wij zijn heel hard geworden.

Op feestjes komen ze maar. Allemaal in 1 ruimte, geen extra tijden, enz... Wie er niet tegen kan blijft maar weg !!!
Als ze om ons geven dat gedragen ze zich en komen ze. Als ze geen respect hebben voor ons blijven ze weg of maken ruzie. Dan weten wij waar we staan.

Gek genoeg gaat het nu redelijk.
We zijn 1 broer verloren die vond dat wij moesten kiezen en alleen voor hem moesten kiezen. Heel spijtig maar sorry.

Ik denk nu alleen nog maar aan MIJN gezinnetje. Wat de rest doet.........moeten ze zelf weten.

Advies : denk ook alleen aan jouw gezinnetje !!!!!!
Veel succes
 
Jeetje Jeanine, ook een verhaal zeg! Maar ik geef je wel gelijk, ik had dat ook, voor die vierde ik me verjaardag dan en die andere op een andere dag, ik leek wel gek, maar ja, die situatie is moeilijk, en het duurt gewoon een tijd voordat je dat echt durf hard te maken van en nu is het afgelopen!!

Succes
 
Ik had tijdens de zwangerschap van mn oudste ook zoiets. Twee zussen negeerde elkaar op verjaardagen enz.... Ik heb tegen allebei gezegd dat ik geen rekening ga houden met hun geruzie en dat ze bij mij maar normaal konden doen tegen elkaar. Als ze hier niet mee akkoord gingen hoefden ze helemaal niet te komen.

Na de bevalling heb ik iedereen achter elkaar aan gebeld en heb ik dus ook gewoon afgesproken wanneer het mij en hun uitkwam. Dus zonder erbij te vermelden dat 'de andere zus' ook op dat tijdstip zou komen......

En dat ging eigenlijk best prima. Ze willen toch echt die kleine komen bewonderen....
 
@ IIseM

Ja het is wat : familie.

Moet wel zeggen nu we onze"harde" aanpak hebben dat het redelijk gaat.
De meeste familie leden negeren elkaar en doen tegen ons heel normaal. Dat betekend heel veel voor ons. Ze resprecteren ons en onze mening en doen moeite om zo veel mogelijk normaal te doen. Echt schatten.
Voor vrienden is het wel een beetje raar. Ze denken dat de familie vreemde voor elkaar zijn en daarom niet tegen elkaar praten, hi hi hi.

Het is gewoon moeilijk. Je wil niemand voor de kop stoten en wil het iedereen naar zijn zijn maken. maar soms is het nietmeer te doen. Je gaat geen verjaardag 20x vieren.
En dan moet je prioriteiten gaan stellen.
Hoe belangrijk familie ook is....mijn gezinnetje is belangrijker !!!!
 
wauw wat een reacties, tips adviezen en verhalen zeg. dank jullie.

Ik heb inderdaad mijn eigen verjaardag dit jaar voor t eerst na 8 jaar weer gevierd. Helaas wel met heel veel geplan en gedoe.
dat wil ik niet meer.

-Ik ga bepalen (met mijn panter) wie we wanneer bellen. ik denk mijn zusje omdat die uit t buitenland moet komen.
-Wie langs wil komen belt maar van te voren, komt ook in t geboorte kaartje te staan.
-kom je onverwachts en is de ander er, heb je pech en aan jou de keus of je blijft of gaat.
-blijf je, dan gedraag je je.
-het kind is 1 x per jaar jarig. 1 dag, en alleen die dag.

zo, grrrrrrrr
ik denk dat dat t plan van aanpak gaat worden.
en inderdaad ga ik het er met de kraamzorg over hebben.
bedankt allemaal!!!!!
misschien meld ik het jullie wel het eerst, hahaha

liefs
smooty
 
Ook hier hetzelfde probleem. Beide gescheiden ouders en hebben dus met 8 ouders te maken. Daarbij nog een horde aan broers en zussen. En ik ben ook heel makkelijk, kom je dan gedraag je je anders sta je net zo snel weer buiten.
Maar zoals ik lees heb je het al goed besloten smooty! Go girl!!
 
Terug
Bovenaan