familie kun je niet kiezen .......

Hallo allemaal,
de koptekst zegt het al: familie kun je niet kiezen ! Afgelopen zondag gingen mijn man en ik vertellen dat we 12 weken zwanger zijn tegen mijn ouders. (misschien dat jullie je nog herinneren dat ik eerder had geschreven hoe belachelijk mijn zusje zich gedraagt?) enfin. Mijn zusje is dus ook zwanger(21 wkn) en mijn eigen moeder en zusje hebben ons nogal genegeerd (want tja wij raakten niet zomaar zwanger >2 jr bezig)en ze kunnen daar dus niet normaal mee om gaan.
Wij dus met een babyvoorleesboekje en een kaartje erin verteld dat wij 12 weken zwanger zijn. Nou er kon een felicitatie vanaf, maar alles wat we enigzins vertelden werd tegen de zwangerschap van mijn zusje gelegd. van het 1,5 uur dat we er waren hebben ze (mijn ouders) 1 uur over mijn zusje en haar vriend gehad, misschien 15 minuten over ons (en dat nog omdat ik het gesprek steeds weer op ONS bracht!) en 15 minuten over hun. HOEZO ABNORMAAL ??? Onze vrienden en vriendinnen reageerden allemaal kei blij ! En hun reactie's zijn hartverwarmend ! Mijn zusje kwam perse niet s'morgens want dan waren wij er (???) Misschien komt dat omdat ik bedankt heb voor de eer van peettante, wie weet. Dus haar heb ik opgebeld en verteld dat wij ook een kindje krijgen. nou ze kon nog net gefeliciteerd uit haar strot krijgen, maar blij was ze niet ! raar he ? dat je eigen familie, die weet dat je aan het dokteren was, zo reageerd. Mijn schoonfamilie reageerde ook heel leuk, maar die weten wat het is om te dokteren, dus hun leven extra mee. Dat is hardstikke leuk hoor ! maar ik vind daarom de reactie van mijn ouders en zusje zo tegenvallen.
Mijn man zegt dat ik maar niks meer van hun moet verwachten dan kan het ook nooit meer zo tegenvallen, en dat ik ze maar een beetje links moet laten liggen. in mijn hart weet ik dat ie gelijk heeft, maar waarom vind mijn verstand dat zo moeilijk ?
 
hallo merel,heb net je verhaal gelezen en het is inderdaad raar dat ze zo reageren.maar soms begrijp je je eigen fam niet.ik heb dit zelf ook gehad toen ik vier en half jaar geleden ben gescheiden.vier maanden later kwam ik mijn huidige man tegen en dat vonden ze te vroeg.dit hebben ze op allerlei manieren laten blijken.op een gegeven moment heb ik toen een keuze gemaakt en voor mijn huidige man gekozen.ik heb toen drie jaar geen contact gehad met mijn fam.sinds aug vorig jaar heb ik weer contact met mijn moeder en mijn jongste zus .mijn oudste zus wil nog steeds geen contact weer.ik ben nou zwanger van mijn man en dat vinden hun dus harstikke leuk.want mijn andere twee jongen zijn via kid verwekt en hebben weinig contact met mijn ex wat zij als hun vader zien .mijn man accepteert ze als zijn eigen en daar hebben ze grote bewondering voor.zo zie je maar weer waar die drie jaar goed voor zijn geweest.ik zeg niet dat je niet naar je fam toe moet gaan maar soms helpt het wel om een poosje voor je eigen gezin te kiezen en gelukkig heb je veel aan je vrienden als ik het zo lees .hoop dat je toch geniet van je zwangerschap en dat alles voorspoedig gaat verlopen.groetjes dec moed gea.
 
Inderdaad, je kunt ze niet kiezen, maar een beetje fatsoenlijk gedrag mag je toch best verwachten.

Sorry hoor, maar wat een egoistisch stel!

Ik zou zoals je man zegt ze lekker even links laten liggen. Denk aan jezelf, je relatie en je kindje. Die verdienen je aandacht. Misschien moet je afwachten tot je ouders en zusje een keer naar jullie toekomen, want ik heb het idee dat dat ook niet gebeurt.

Helaas weet ik hoe je je voelt en wat een inpact zoiets ongewild op je kan hebben, maar je moet echt even proberen ze uit je hoofd te verbannen, anders word je alleen maar boos en verdrietig.

Heel veel sterkte!
 
Ik kan me best voorstellen dat je heel erg teleurgesteld bent dat je ouders en je eigen zus zo lauw en raar op je zwangerschap reageren.
Als ik in jouw situatie zou zitten, dan zou ik je ouders en je zus denk ik een brief schrijven. Dan heb je in elk geval je verhaal gedaan zonder onderbrekingen van hun kant en kun je hun laten reageren. Misschien reageren ze wel niet, maar dan heb jij in elk geval wel voor je gevoel je verhaal kunnen doen.
 
Hoi Merel,

Ik vind 't echt heel lullig voor je.
Ik denk inderdaad ook dat die brief een heel goed idee is.
Misschien eerst eentje waarin je je lekker uitleeft en daarna een fatsoenlijke die je echt opstuurd..

Ik ben in ieder geval wel blij voor je! Had je vorige verhaal over je zus ook al gelezen.
Erg ego- centisch allemaal.
Sterkte en laat nog eens horen wat je er nu mee gedaan hebt!

Veel liefs, Thaiza
 
hallo merel.
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
heb je verhaal gelezen en ook wat je de vorige keer al eens had geschreven .
vind het heel sneu voor dat je familie zo reageert.
vooral om dat jullie er al heel lang mee bezig waren.

kan mij helemaal in jou verhaal inleven want een tijdje geleden speelde er bij mij ook het een en andere af maar dan met mijn schoonmoeder.
dat is zo uit de hand gelopen dat man lief nu even er voor heeft gekozen voor zijn gezinnetje en haar even niet meer wilt zien.
zodat we rust krijgen.
want hij baalde er gewoon van dat zijn moeder hem geen geluk gunt.

mischien is het voor jou nu ook even verstandig om even afstand van hun te nemen en kijken of ze zelf weer contact opnemen
zodat je tot rust komt ,want je moet nu gewoon even denken aan je zelf en aan de kleine en hierdoor niet in de stress gaan schieten.

meid wens je veel sterkte toe op dit moment ,en hoop dat het straks in de toekomst beter gaat .
gelukkig vindt je nog steun bij je schoonfamilie en vrienden.

groetjes ilonka

 
Hallo Merel,

Ik lees net een reactie van jou op een berichtje van iemand anders. Vond ik niet echt een sympathieke reactie. Ik zou willen zeggen, als jezelf problemen hebt is dat heel vervelend voor je, maar ga je niet afreageren op de berichtjes van andere mensen. De reacties die jij hebt gekregen zijn ook vriendelijk van toon.

Groetjes en sterkte
 
hi wat een familie zeg nou ik was er niet meer heen gegaan familie of niet ,dan nemen hun maar eens het iniatief (of hoe je het schrijft)
sorry maar je moet nou met je gezin verder en niet met je familie
sucses verder
 
Terug
Bovenaan