familie kun je niet kiezen .......

Kortzichtige reacties allemaal. Jullie lezen toch maar een kant van het verhaal. Jullie moeten niet oordelen op basis van een verhaal. Luister eerst maar eens naar haar zus en ouders want daar zit misschien ook wel veel frustratie. Merel als ik jou was zou ik maar eens wat zelfreflectie toepassen. Want je gaat al naar je familie toe met het idee dat het niets wordt. De zogenaamde selfulfilling prophecy heet dat. Dat betekent dus dat je verwachtingen omtrent de ontmoeting in jouw hoofd al van te voren vaststaat. Je let op ieder woord wat ze zeggen en denkt: zie je wel, ik heb gelijk. en door deze reacties hierboven wordt je alleen maar bevestigd in je gelijk. Er zal gerust ook iets aan jou mankeren of denk je dat jij nooit eens iets verkeerds zegt?
 
beste laatste anoniem,
Denk je nou echt dat ik niet bij mezelf aan het nagaan ben, WAAR ik in de fout ben gegaan tegen hun ? DAT is het em juist ! ik KAN niks vinden (was het maar zo dan kon ik er iets mee doen !) Ik heb de hele zwangerschap van mijn zusje al gewoon zoals een zus doet gedaan, interesse getoond, en ik vond het ook vreselijk dat ze zich zo beroerd voelde enzo, maar je hoeft niet steen en been bij mij komen klagen zoals mijn moeder steeds deed (hoe erg het wel niet was enzo) terwijl wij geen enkel begrip kregen voor onze situatie (dat wij onderzoek na onderzoek hadden)
Echt ik geloof rotsvast in het motto: waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Maar ik weet echt niet waar ik dit aan heb verdiend ! Misschien ben ik wel te eerlijk geweest en zitten ze daar mee, ik heb echt geen idee. zelfs mijn man en vriendinnen vinden het niet normaal.
dus jouw reactie is ook wat kortzichtig !
 
Beste Merel,
Ik denk dat de enige manier waar je uit deze impasse komt is erover te praten met je ouders en je zus. Gewoon eerlijk, dat je het niet leuk vind hoe ze reageren en dat je graag had dat ze wat blijer waren. Dat je je hier niet gelukkig bij voelt. Ik denk dat als je je zo eerlijk uitspreekt dat je dan wel positieve reacties moet krijgen van ze. Want ze houden natuurlijk wel van je en als jij zo eerlijk tegen ze bent laat je blijken dat je het belangrijk vind om een goed relatie met ze te houden (wat ook belangrijk is) want als jij breekt met je familie denk maar niet dat je dan gelukkiger zult zijn. Het zal altijd in je achterhoofd blijven spoken. Ik weet dat er situaties zijn waarin dat echt niet anders kan maar probeer dan in ieder geval je uiterste best te doen zodat jij voor jezelf weet dat je er echt alles aan gedaan hebt. Succes!
 
beste merel en man
Eerste gefelicireerd met jullie zwangerschap.
Ik denk dat je het moet laten rusten even.(net zoals je man zegt)
mijn schoonfam. reageerde ook zo raar en heb toen een tijd geen contact met ze gehad had, zijn ze nu aan het idee gewent en ze zijn nog niet met alles eens , maar ze doen niet zo raar meer.
Geef ze tijd om er aan te wennen.
Misschien helpt het.
Je ouders hoorde eerst dat ze van de eene dochter oma en opa werden en nu van jullie misschien is het te veel voor ze om in een keer te begrijpen dat jullie nu heel gelukkig zijn.
geniet van je zwangerschap en succes er veder mee.
 
hoi, merel, ik heb de vorige keer ook gereageer dop je berichtje en vind t jammer dat de reacties toch zo (of misschien nog erger) waren als je v/t voren al voorspelde. gelukkig reageren jullie vrienden en je schoonfam leuker en ik zou me dan ook gewoon daar op concentreren en wat betreft een reactie die ik hierboven las over dat er aan de andere kant v/h verhaal ook vast wel wat zit, t is nooit een reden om zo op zulk nieuws te reageren, helemaal als jullie al zo lang dokteren. nou ik wil je evrder alleen maar een fijne zwangerschap wensne, probeer er gewoon lekker van te genieten! gr fie
 
beste merel
ik vindt dat die ene anoniem wel een beetje gelijk heeft.
het ligt misschien niet helemaal alleen bij hun. waar 2 vechten zijn 2schulden. tja zo is het toch?!
kan me niet indenken dat ze zo vanzelf doen. maar ken me daar ook in vergissen hoor. ik denk altijd dat er een rede is voor bepaald gedrag, en die reden zullen ze dan wel hebben. of het nou wel of niet leuk is.
trek het je niet te veel aan, en ben blij dat je eindelijk zwanger bent.

groeten van M
 
Terug
Bovenaan