Familie.......

Ik heb ook nog een goeie.
Mijn schoonouders hebben 4 jaar 1 dag per week op mijn oudste dochter gepast. We konden toendertijd maar 1 dag kinderopvang krijgen en het beviel eigenlijk wel zo.
Toen nummer twee in aantocht was hebben mijn man en ik besloten om deze gewoon twee dagen naar het kdv te brengen.
Nu mijn dochter is geboren heeft mijn schoonmoeder al gezegd, dat nu ze niet hoeft op te passen wij dan maar wat vaker moeten langskomen. grrrrrrr

Mijn schoonvader heeft het ook absoluut niet op kinderopvang. Als we het erover hebben kan ik aan zijn reactie merken dat hij het helemaal niets vindt.
Ze vergeten voor het gemak, dat als zij op vakantie gaan of een keer niet kunnen, wij dan ook vrij moeten nemen of alles moeten omgooien.

Het meeste irritante vind ik dat als we een keer bij mijn schoonouders zijn en mijn schoonzus is er ook, mijn dochter dan bijna uit mijn handen wordt getrokken. Zodra de maxicosi wordt neergezet staat één van de twee er al bij om mijn dochter eruit te halen. Ik krijg niet eens de kans om het zelf te doen.

Nu is het allemaal nog pril, met de tijd wordt het wel weer beter.

Groetjes

oma vind dat ik Teun best even kan laten huilen, niet direct oppakken, wordt hij verwend. maar blijkbaar niet als zij er is, bij de eerste kik hangt zij boven de box.
geen weekend is meer van ons komen ze 's avonds. kind van slag, laat maar lekker bij opa liggen, ipv  fijn in zijn eigen bed.  Grrr
maar meestal zijn ze lief en helpen ze met van alles en nog wat.

Wat veel herkenbare reacties!! Iedereen maakt dit dus mee! Ik wens jullie heel veel sterkte!!   en succes met het opkomen van onze eigen mening tegen bv schoonfamilie!! Want we moeten blijven geloven in ons eigen kunnen en handelen!

Terug
Bovenaan