Favo bezigheid van je kindje

Hoi allemaal,

Hebben jullie kinderen al hobbies? De mijne wel! Het is dat ze nog niet kan lopen, anders zou ik haar waarschijnlijk echt vast moeten ketenen, want Esther gaat het liefst erop uit. De fiets vindt ze heerlijk, dan valt ze in slaap. Wandelen is leuk, want dan zie je de bomen. Maar wat ze écht, écht, écht het einde vindt is naar de supermarkt of een overdekt winkelcentrum. Dan kan de kap van de wagen naar beneden en heb je geen last van de zon...en wat valt er dan veel te zien!!! Ze wordt dan helemaal enthousiast, kijkt supervrolijk, lacht, kraait en alles aan haar  beweegt. Zelfs anderen valt het op. Een wildvreemde mevrouw kwam naar me toe en zei: "Je kunt wel zien dat ze winkelen leuk vindt, ze ligt te kronkelen van genot!", haha! Dus wij gaan regelmatig samen shoppen...
Wat vinden jullie kindjes leuk?

Groetjes,

Eveline

Hahaha, ge-wel-dig! Wat leuk geschreven, zeg!!
Mijn Joey vindt 'gymmen' geweldig: omrollen, zijn oefeningen van de fysio, optrekken tot zit en staan, klauteren, etc.  
En iedere ochtend is hij héél blij als hij ons weer ziet!  

Hoi,
leuk zeg een kindje wat van shoppen houdt. Quinn vindt het ook erg leuk om naar buiten te gaan. Hij valt echter vaak wel halverwege in slaap. Dus supergeboeid door alles rondom hem heen is hij niet. Vind vaak wel de lampen in een winkel heel interessant, maar dat heeft hij thuis dus ook. Licht en donker, het contrast, de schaduw, dat vind hij allemaal leuk. De tv ook.
Zijn eigen mobiel met bewegende beestjes. Hij kan er zo lekker tegenaan slaan en laatst had hij al een beestje met beide handjes te pakken.
Ook lekker in zijn wipstoel liggen rondneuzen vind hij leuk.
En sinds 2 dagen op mama's benen liggen en dan in zit omhoog getakeld worden.
Kletsen met mama en papa vind hij ook erg leuk en neuzen!
Lekker genieten he als je kind plezier heeft...
Groetjes Veerle

Hoi evelien. Hij vind alles prima als we maar blijven rijden.
Zodra ik stil sta begint Teun te huilen,erg vervelend dus in een kledingzaak.
Vandaag nog sta ik in het pashokje met mijn been onder het gordijn uit tegen de kinderwagen te duwen (die dan op de rem staat dus een beetje hobbeld) verder vind hij ook de lampen erg interessant en als ik tegen hem praat schaterd hij voort van het lachen,erg leuk dus!! oja en zijn mobieltje boven de box,alleen als het stil hangt zodra zijn vriendjes beginnen te bewegen en de muziek er bij komt is het huilen.
Groetjes Mikkie.

Haha, wat is dat toch leuk als ze dingen gaan 'doen'...mijn moppie is 4 weken vandaag en haar groootste hobby nu is ETEN...hangt ongeveer de helft van de dag aan me, verder slaapt ze.....nee hoor, af en toe is ze zomaar een hele poos heel erg wakker en lekker rond aan het kijken met mooie grote blauwe ogen....en vanavond kreeg ik zomaar een klein eerste lachje...
geloof me...ik ben gesmolten, kan iemand komen dweilen hihi (was helemaal vergeten hoe dat ook al weer voelde, ga proberen het heel goed in te prenten nu, want dat wil ik niet meer kwijt.....)

Liefs yvonne

Haha, wat is dat toch leuk als ze dingen gaan 'doen'...mijn moppie is 4 weken vandaag en haar groootste hobby nu is ETEN...hangt ongeveer de helft van de dag aan me, verder slaapt ze.....nee hoor, af en toe is ze zomaar een hele poos heel erg wakker en lekker rond aan het kijken met mooie grote blauwe ogen....en vanavond kreeg ik zomaar een klein eerste lachje...
geloof me...ik ben gesmolten, kan iemand komen dweilen hihi (was helemaal vergeten hoe dat ook al weer voelde, ga proberen het heel goed in te prenten nu, want dat wil ik niet meer kwijt.....)

Liefs yvonne

Christian's grootste hobby is op dit moment toch wel: kijken, kijken, kijken!!
Hij vindt dus veel dingen interessant, maar er zijn een paar dingen die altijd zijn aandacht trekken. De mobile natuurlijk (andere speeltjes in de box kijkt hij helemaal niet naar!), de lamp in zijn kamertje (een soort bolle spiegel), TV (vooral als voetbal opstaat lijkt hij er helemaal in op te gaan... help, beloofd wat voor de toekomst!) en door ramen naar buiten kijken (zal het licht wel zijn).

Tijdens het wandelen kijkt hij ook veel om zich heen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar hij dan naar kijkt (de lucht? de bomen? of toch dat speeltje wat er hangt?). Ik weet  ook dat ik het niet moet wagen hem op de buik te leggen, dan begint hij meteen te brullen (grappig, hij begint steeds eerder, in het begin pas na enkele minuten, nu meteen zodra ik hem loslaat. Alsof hij heeft geleerd: oh ja, dat vond ik helemaal niet leuk!!) Ik denk dat het komt omdat hij dan niet om zich heen kan kijken.

Hij begint nu ook tegen de mobile aan te slaan, maar echt dingen vastpakken doet hij niet, behalve vingers. Oh ja, en hij sabbelt graag op zijn vuistjes (maar ook op de speen), nog geen favoriete vinger en de duim heeft hij ook nog niet echt ontdekt. Ik heb al allerlei spelletjes geprobeerd met optrekken, zitten, staan e.d. maar daar is hij (nog) niet aan toe.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Zingen.... als ik voor haar zing kijkt ze me met grote ogen aan en als ik stop roept ze "uh" (vrij vertaald: bis) en zo kunnen we wel een kartier doorgaan. Volgens mijn partner roept ze echter "hou aub op valse kraai".
Verder lekker kletsen en ze heeft echt een prachtige linkerhand waar ze heel veel naar kijkt.
liefs Irene

Terug
Bovenaan