favoriet eten

Onze kinderen lusten eigenlijk ook alles! Ze krijgen nog vaak een potje, das meer voor het gemak. Ze eten dan eerder dan wij, vooral als ik gewerkt heb. Daarna eten ze alsnog mee van onze borden. Een potje is niet genoeg voor ze. Maar inderdaad, erwtensoep, pasta of wat dan ook, ze eten alles! Vorige week hebben ze voor het eerst een halve frikandel op, niet zo gezond maar wel een groot succes! Vanavond zat Seth als een ware hangjongere in zijn kinderstoel, in zijn ene hand een frietje (woensdag is bij ons altijd patatdag en dan krijgen ze een potje en een paar frietjes) en in zijn andere hand de mobiele telefoon van zijn vader.

Hier wordt heel wisselend gegeten, ze lust eigenlijk alles wel maar er zijn dagen, zoals vandaag, dan kan ik op mijn kop gaan staan dan eet mevrouw niet! Nou ja ik maak er maar geen drama van, dan eet ze een dagje geen avond eten. Macaroni vind ze echt heel erg lekker maar ook dat heeft ze wel eens geweigerd te eten.
Kaas moet ze niks van hebben, kind van d'r moeder, ik lust ook geen kaas:)

Hier vinden ze ontbijtkoek echt helemaal heerlijk. Er wordt vreselijk om gegild. Dus verstop het nu eerst en als de boterham op is krijgen ze een stukje.
Verder eten ze eigenlijk alles.

Vega knakworstjes van de Jumbo, kiwi's, appelmoes en ...zuurkoolstamppot! Dat zou hij de hele dag wel willen eten!
Warren houdt echt van uitgesproken smaken.
Gelukkig kan hij ook goed met de pot mee-eten, gisteren Mexicaans gegeten (voor hem een aardappeltje ipv taco's) nou, dat was zó op!

Hij is nu ook echt van het 'zelluf doen!' en dus voer ik 'm een beetje en dan mag hij daarna alles met zijn handjes eten (de lepel vindt hij vooral leuk om mee te gooien...) We hebben een houten eettafel, ik heb dus geen zuignap-bordje, ik leg nu alles voor 'm neer. Een losstaand bordje eindigd namelijk als 'vliegende schotel'...

Iemand hier een houten tafel? Blijven die zuignapborden erop zitten? We hebben ook al placemats of tafelkleed geprobeerd, placemat ging ook in vliegende vaart en met het geruk aan het tafellaken lag mijn theebeker bijna om, vond ik dus (achteraf) best gevaarlijk.

Maar gelukkig hier ook echt een eet-fan!
Hopelijk blijft hij dat, als ik soms de verhalen van mama's met peuters hoor....

X
Evje

We hebben allemaal goede etertjes!erg leuk om te horen,Kyandro eet tegenwoordig ook graag zelf.ik leg het gewoon in kleine stukjes op het blad van de kinderstoel.en dat gaat prima.als hij niet meer wil word het op de grond gegooid en weten we genoeg.
van het weekend heeft ie bij opa en oma erwtensoep geprobeerd maar dat vond ie vies haha...vanavond zn lievelingseten:macaroni.het liefst eet hij pasta en tomaten.maar boterhammen gaan ook goed.ik moet er soms echt aan wennen zo een goed etend kindje............mn dochter van 4 begin nu pas weer een beetje normaal te eten.die vanaf haar 1,5 alleen maar een stukje vlees en soms pasta.en alles van dr boterham afplukken,dus hoop niet dat Kyandro dat ook ga doen,maar zo te zien niet denk ik
maar ondanks dat is ze een hele gezonde meid van nu 1 meter en 16 kg.dus komt goed.ook al eten ze niet zo goed(ze is praktisch nooit ziek(geweest)
liefs jootje

Terug
Bovenaan