Favoriete hapje van je baby

Hoi meiden,

Ik kook altijd zelf avondeten voor onze kleine man.
Ik vries dan steeds 4 porties in. Mijn vriezer is bijna leeg, dus ik moet weer aan de 'kook'.

Hebben jullie nog lekker combi-tips voor babyvoeding (9 maanden). Ik vind het leuk om ook eens met andere groentes te werken (worteltjes, bloemkool, broccoli, sperziboontjes kunnen altijd).

Onze zoon smult enorm van:

snijboontjes (mag maar één keer per week)
zoete mais
aardappeltjes
varkenshaas

Wie heeft er lekker tips?

X Mutsje
 
Die van mij vindt pompoen heel lekker. Ik doe meestal in combinatie met appel, daar wordt het wat zoeter van, maar het is vast ook lekker met aardappel en een beetje vlees.
 
www.keukenkikker.nl schijnt een leuke site te zijn.

Ik moet ook zelf koken, omdat Isa koemelkallergie heeft en wij alle voedingsstoffen 1 voor 1 moeten introduceren. Bij Cas maakten wij dankbaar gebruik van Olvarit en consorten. Dat was toch wel zo handig.

Ik moet deze site zelf ook nog bekijken.

Gr. Tamara.
 
Tamara, wat een leuke site zeg!
Ik ben vandaag meteen een en ander gaan inslaan en ga zo meteen even kokkerellen.
aardappels groenten vlees/vis had ik nu wel even gezien. Hoewel Luuk het wel lekker vind hoor.
Ga zo een lekkere ratatoille met rijst en rundergehakt maken voor Luuk. Meteen een portie of 4 zodat ik wat in de vriezer kan doen. Lekker provencaalse kruiden erbij. Ben benieuwd wat hij er van gaat vinden.
Ik heb de site in ieder geval meteen in mijn favorieten gezet!

Groetjes Suus
 
Bij onze oudste kookte ik ook apart. Maar bij onze derde haal ik voor het eten een portie voor haar uit onze pannen en die krijgt ze dan. En eten we een keer iets dat echt niet geschikt is, dan krijgt ze een potje.

Wij hebben alleen wel de mazzel dat we geen allergieen hebben. Dus onze dochter van 10 mnd eet eigenlijk met de pot mee. Ook pasta met rode saus waar knoflook in zit, ui, champignons en creme fraiche. We koken wel altijd zoutloos. En groene kruiden krijgt ze wel, specerijen als kerrie en zo niet. Hoewel ze laatst wel een milde kip kerrie zat te eten (ze mopperde vreselijk dat ze niet uit mijn bord mee mocht eten, dus heb ik haar een paar kleine hapjes gegeven...)

Haar favorieten:
pasta met prei, champignons en boursin (maar dan de goedkope variant Miree).
losse pijpjes pasta, als ze ze maar met de handjes mag eten
 
Terug
Bovenaan