Favouriete speelgoed

A

Anoniem

Guest
Sophie (16,5 maanden)  begint steeds meer écht te spelen echt zo leuk om te zien, zo zijn hier in huis inmiddels een paar echte favouriete speelgoedjes te vinden:

Ze is dól op haar pop (met speentje en flesje) en gaat het liefst de deur niet uit zonder pop en buggy. Dus we wandelen tegenwoordig wat af in de buurt........ en zij maar moederen: zodra ik even een paar handschoentjes oid bij de pop leg, worden die er resoluut uitgegooid: de buggy is voor beebie en die handschoenen of wat dan ook, die draag ik zelf maar. Pop moet ook naar bed, krijgt een flesje en wordt uigebreid geknuffeld (en ligt de rest van de dag in dat bedje, tót we dus naar buiten gaan)

En wat ze ontdekt heeft en waar ze helemaal vrolijk van wordt: een zaklamp.... Schijnen op plafond of muur, een beetje op en neer rennen en springen en ze schatert het uit. Ze is er hele tijden zoet mee, twee handjes om de lamp en maar door de kamer lopen lachen.

Tot slot: met kleuren en kleien (maar dan de klei weer in de potjes stoppen is nóg leuker) doe je haar ook echt een plezier. Zeil op tafel, kliederschort aan en aan de slag maar.

Wat doen jullie dreumessen het liefst op dit moment?

Groetjes
Susan

Hier geen speelgoed speciaal voor de ontwikkeling. Dean (14 mnd) speelt op dit moment het liefst met deurtjes (open en dicht), de prullenbak (deksel op en neer) en het denksel van het toilet (ook op en neer). En dan het liefst met z'n handjes er tussen, het deurtje of deksel dicht doen, flink er op rammen en dan je hand er weer van tussen trekken zonder te huilen.  Oh ja, en af en toe speelt hij wat met z'n autootjes.

Groetjes,
Nelly.

Hier zijn de puzzels echt met top op 1 favoriet ( die houten dan he? hahhaa)
En de kleurpotloden met papier.
Als het maar iets is om te frutselen , friemelen.
liefs sandra

Dit is dus mijn buggy, mét pop (en die  dingen op de bank? dat zijn sintcadeautjes van mijn vriendje Joep)

Pfoe, hard werken hoor, al die klei en vormpjes weer in zo'n klein potje stoppen

Echt wel lekker, rode pannekoeken, wát wil je erop?

Overigens kan ik ook aardig overweg met een schroevendraaier enzo, hier leg ik papa even uit hoe je nou een vaatwasser goed instaleert (en de plint weer terugplaatst)

Dikke kus
Susan

Ha leuke foto's Susan!

Mike is op het moment heel druk met een plastic bordje, beker en bestek!
Wordt later vast kok of zo...en maar roeren in de beker en op het bordje. Gister hebben we een mini wokje gekocht en ook daar wordt flink in geroerd.

Hoezo speelgoed?

liefs jen mv mike

Hoi Susan,

Wat een schande dat ik achter de laptop zit  terwijl het een ontzettend mooi weer is.Maar ach ik kan toch niet weg,ons Tess ligt te slapen en Corne is werken.

WAT een lekker droppie is je dochter toch,echt hele leuke foto's.En wat doet ze dat leuk met haar "kindje"!Tess heeft van de Sint ook een buggy gekregen en sjouwt(ze kan nog niet los lopen,dus al kruipend trekt ze pop en buggy alle kanten op) heel wat af.
Tess is op het moment ook helemaal weg van haar nieuwe blokfluit en toetert een ganze dag op dat ding....iemand een idee hoe je dat ding kunt saboteren...hahahaha.Nee hoor,laat haar maar lekker fluiten.En muziek...als ik de radio of haar dikkertje dap cd aanzet heb je geen kind meer aan haar.Daar kan ze zich "uren"mee bezighouden en danst met haar hele lijfje.
Kastjes open en dicht zijn ook dicht favoriet,maar dan zonder de vingers er tussen.
Liefs Kitty en Tess.

Pfffwwiettttt....

En nou die handjes...de lucht in....

Wat is ze toch een plaatje Susan. En wat lijkt ze toch op Tess alleen dan de blonde versie, ook qua wat ze leuk vindt. Tess is gek op pop (ook van de Sint), de buggy had ze al en pop krijgt kusjes flesje en het speentje (maar het lukt niet om die er zelf in te krijgen dus is mama de klos (na 3x houdt dat ook op hoor)). Verder is ze gek op tekenen en kleuren (met stiften of verf).
Ze kan ook uren aan het koken zijn, roere roere hap (heeft oma geleerd) en wij maar hapjes krijgen. En muziek maken, op de xyolofoon en de tambourijn of de sambaballen (hier nog geen fluit).

Ga die zaklamp ook proberen hier, dat vind ze vast geweldig!!

Ik denk dat er hier ook snel klei zal komen, heb er al 3x mee in mijn handen gestaan, leuk voor onder de boom, dus dat komt goed.

Dikke knuffel aan je meiske.

Groetjes Nanda

Wat een schattige foto's zeg.
Onze Tess heeft niet echt favoriet speelgoed, meestal is het wat haar broer net in de handen heeft.

Liefs sandra

Terug
Bovenaan