Felicitas en andere commerciele sjit.

Hoi!

Ben ik nou de enige die niets moet hebben van die zwangerschaps-overlevings-paketten die je gratis kunt ophalen bij de drogisterij op de hoek? Er viel laatst een brief op de mat van Felicitas. Er lag een pakket op me te wachten dat ik gratis kon afhalen. Ik weet niet wie me hiervoor heeft opgegeven, maar ik heb Felicitas direct gemaild met het verzoek of ze mijn gegevens uit hun bestand kunnen verwijderen. Ik wil geen reklame-doos! Voor je je weet sta je in allerlei bestanden en ligt je brievenbus vol met folders voor aanstaande ouders. KOOP EEN KAMER BIJ BABYSTUNTER EN JE ONTVANGT DEZE GEURLOZE LUIER-EMMER! Je wordt besprongen en iedereen wil aan je verdienen. En ja, dan ben je de pisang! Volgens mij heeft het ziekenfonds ook ooit mijn adresgegevens doorgegeven aan een babywinkel. Ineens kreeg ik folders in de bus van een babywinkel in notabene Rotterdam. Opzouten! Retour afzender, niet op dit adres! We zijn tot nu toe aardig buiten schot gebleven. Nu de rest van de zwangerschap nog 'commercieel vrij' door zien te komen!

Groetjes van de Blije Doos.
 
Hallo,
Heel herkenbaar.... Wij waren ook opgegeven door iemand anders. De ene folder was nog niet bij het oud papier en de andere kwam alweer. Daar hielt het niet mee op. We wereden ook gebeld door winkels en verzekeringen. Zodra ik vroeg hoe ze aan me nummer kwamen konden ze geen antwoord geven. Noui dan kan ik u ook geen antwoord geven, goede dag! Hups de telefoon erop. Het idee erachter is wel leuk hoor, maar alleen bij de doos houdt het niet op. Het zijn de telefoontjes en de folders die je massaal door de deur krijgt. Als het goed is mag je verzekering niet dat soort gegevens geven. Ik denk zelf dat iemand je opgegeven heeft.... Maar wie....? :(
Groetjes
 
Amen Floor,

Weg met die reclame zooi, ik ben er niet ingetrapt en hoop dat iedereen in mijn familie zo slim is mij niets te sturen zonder toestemming.

17 weken reclame vrij, en dat gaan we ook houden zo!

Succes met het ervanafkomen jullie beitjes hierboven :D

Groetjes Fabbie
 
Helaas ontkomen we er niet aan, waar ik zo moe van werd waren de telefoontjes over allerlei adviseurs die met een presentje en een uitleg over sparen bij je wilde langskomen. Ik heb de callagents netjes maar dringend verzocht niet meer te bellen, we hebben wel wat anders aan ons hoofd!!
 
Ik heb mezelf opgegeven voor al die dozen, het enige dat ik ontvang is afentoe een tijdschrift, maar ik lees graag dus dat is geen punt. En verder ontvang ik vrij weinig, een brief laatst van Prenatal met wat kortingsbonnen, maar ik spaar ook graag geld dus die bewaar ik. Ik ben verder door niemand telefonisch benaderd en heb nergens last van.

Ik was wel verbaasd, want ik had ook van die toestanden verwacht die jullie beschrijven, maar gelukkig, tot nu toe (ben 38 weken zwanger) nergens last van.

groetjes, Jane 38+1
 
Herkenbaar wat jullie schrijven! Ik zit notabene zelf in de "reclamuh", maar ik weet hoe het werkt met die adressenbestanden die worden doorverkocht, het is big buisiness en men hoopt dat al die doorgedraaide hormonen er voor zorgen dat we zwichten voor de gratis billendoeken, luiers en weet ik veel wat...
Nu kunnen we zelf nog beslissen, maar wat als onze kindjes straks alleen nog maar van een K3 bordje willen eten en onder een K3 dekbedje willen slapen? De commercie zal straks genadeloos toeslaan om die onschuldige kinderzieltjes te winnen....... zucht!
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe, net zoals Jane, niet lastig gevallen ben door diverse bedrijven. Inderdaad alleen af en toe een tijdschrift en ik vond die dozen wel leuk. Nou moet ik de goden natuurlijk niet gaan verzoeken want ik moet nog een week of 9 maar tot op heden ben ik nog niet gebeld of heb ik reclame ontvangen. Terwijl ik voor mijn zwangerschap ook helemaal gek werd van het gebel door bedrijven met allerlei onzin-verkoop-praatjes voor verzekeringen en hypotheken etc. etc.
Misschien is het in de ene regio erger dan in de andere?

Groetjes,
Sanne (31 w.)
 
Terug
Bovenaan