Feline gevallen, morgen naar de tandarts.....

Hoi meis,

wat zielig voor Feline!! En voor jou tuurlijk ook. Ik voelde de tranen hier ook al opkomen toen ik je verhaaltje las. Maar een ongelukje zit idd in een klein hoekje. Ik hoop dat alles goed was bij de tandarts!
Geef haar maar een dikke knuffel van ons hier!

Liefs Debby en Dylano.

Hoi Mariska,

Je zal inmiddels wel al naar de tandarts zijn geweest..Wil je toch even een tip geven,(ben zelf tandartsassistente).
Het tandje wat los zit moet je even goed in de gaten houden! Er kan soms wel eens een bobbeltje op het tandvlees boven het losse tandje komen,dit betekent dat het worteltje van het tandje ontstoken is, zodra dit gebeurt ga dan alsnog naar de tandarts!Meestal word het losse tandje er dan uitgehaald,om ergere ontsteking te voorkomen en aantasting van het volgende gebit.Ook even in de gaten houden dat het tandje niet gaat verkleuren! Ik hoop dat ik je niet aan het schrikken maak.Het is een tip!

Groetjes Elma,mama van Fleur

Jeetje mina, wat zul je geschrokken zijn! Ik zie het zo gebeuren zeg. Met vallen en opstaan worden ze groot zeggen ze in mijn omgeving dan vaak. Ja, ME NEUS, het doet een moederhart zeer als je kindje zo ´n pijn heeft!
Ben benieuwd hoe het vandaag bij de tandarts was!

lfs miranda

Hoi Mariska,

Meid wat zul jij geschrokken zijn zeg. Wat kunnen die kleintjes toch enorme klappers maken. Je hebt kei goed gehandeld hoor. Ben erg benieuwd hoe het vandaag gegaan is met je kleine meid.

groetjes LInda

Hoi lieverds,

Bedankt voor de lieve berichtjes! Ik ben inmiddels al bijgekomen! Feline was dat al lang, maar ik niet hahaha.

Ben bij de tandarts geweest, het ene tandje zit gelukkig niet los (meer). En die 2 stukjes blijven er vanaf. Hij zegt dat hij heus wel wil maken maar vind het niet verstandig een kindje van 1,5 jaar dat aan te doen.
De tandjes kunnen wel verkleuren, maar ja dat is dan maar zo.... Eventueel kan het volwassen gebit beschadigd zijn (heel kleine kans gelukkig) en ik moet (dank je wel Elma!!) inderdaad opletten of er op haar tandvlees geen rare bobbels komen. En verder als ze verkleuren sowieso even langs gaan of als ze pijn lijkt te hebben.

Heb zelf 2 kronen als voortanden omdat ik (net nieuwe mooie voortanden op mijn 8ste jaar.....) door een vriendinnetje werd geduwd op een skatebord en toen met mijn mond op de stoep ben geknald... Je kunt je dus voorstellen dat ik daarom extra ben geschrokken....

En iedereen zegt gelukkig het kan gebeuren. Behalve mijn moeder: die zei, ik liet jullie nooit onder de douche alleen toen jullie zo klein waren..... tja mij een rotgevoel bezorgen is ze wel goed in. En ik was er wel bij, maar het is een douchebak en ik kan haar niet makkelijk vasthouden omdat mijn buik nu al wat in de weg zit....

liefs Maris

Hey Mariska,

Fijn dat het op zich allemaal mee viel en ik denk dat het een goed besluit is geweest om nog niets aan die tandjes te doen voor. Daar is ze inderdaad wel erg klein voor. Maar ik wilde nog even zeggen dat je je echt geen schuldgevoel aan moet laten praten hoor. Je hebt heus wel opgelet, daar ben ik van overtuigd, maar ze zijn nu zo snel, en voor je het weet zijn ze gevallen. Dat ligt echt niet aan jou.

groetjes Linda

Hoi Mariska

Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent! en idd vooral niet schuldig voelen hoor! er kan zo makkelijk iets gebeuren. Alice zit nog in een klein badje in het grote bad maar wil nu de hele tijd gaan staan....
hoe vond Feline het eigenlijk bij de tandarts? wou ze haar mond wel een beetje open doen?

Groetjes

@ Linda: dank je wel! Ik voel me ook niet meer schuldig hoor, maar vind het dan zo'n rotopmerking van mijn moeder. Ach dat mens spoort niet...

@Alberdien:   Dank je wel! Feline wilde d'r mond niet opendoen. Maar ik hield haar in de houtgreep en toen ging ze krijsen/huilen en toen kon de tandarts mooi in d'r mond kijken. Maar vanzelf deed ze het niet hoor.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan