feline heeft koorts en gekke bultjes op haar voorhoofd....

hoi
anouk had vanmiddag ook kleine rode bultjes op haar rug(bovenin)en een paar in het gezicht.dacht aan warmte bultjes.verder is er niks aan de hand namelijk.nou ja we wachten maar af.

gr petra

Hoi

Het is idd de zesde ziekte, zie hierboven.

Jammer genoeg is ze er echt heel ziek van. Normaal is Feline een HEEL makkelijk meisje dat eigenlijk nooit huilt. Vandaag heeft ze echter bijna de hele dag gehuild buiten de slaapjes om dan. Echt heel zielig. Ze wilt niks, niet op schoot en niet spelen. De vlekjes op haar hoofd gaan nu ook jeuken. Via Google heb ik een voorbeeld foto gevonden en het is wel typisch hetzelfde hoor. Ben toch wel gerustgesteld dat het iets is dat niet " vreemd " is.

Zie hier het voorbeeld. Alleen zitten deze vlekken bij Feline vooral op het voorhoofd en in haar nek.

Nou daaag Liefs Kirsten

ik wens jullie heel veel beterschap. Hopelijke trekt het ook snel weer weg

Lieve Feline,

heel veel beterschap, hopelijk is het snel over!

kusje Feline en haar mama

Ow wat vervelend allemaal...
Hier gaat t alweer een stuk beter, Birgit is opgeknapt maaar heeft ook rode bultjes, op haar wang en op haar billen en rug, ze is wel gewoon naar de opvang gegaan.
Toch heb ik even de HA gebeld, en de assistent dacht dat het idd ook wel de 6e ziekte kon zijn. Maarja de koorts en het ziekzijn is al voorbij... Ik ben alleen ook ziek en zover ik weet is het geen ziekte die volwassenen kunnen krijgen, het blijft gissen hier!

In elk geval beterschap!

Evelien

Hoi Hoi

Dat klopt idd. De kindjes hebben eerst 2 a 3 dagen koorts vanaf 39 tot soms wel 40,5 en daarna zakt deze af en verschijnen er rode vlekken/bultjes die langzaam uitbereiden. In diverse boekjes staat dat de vlekjes na 2 dagen verdwijnen maar de HA zei dat het wel 10 dagen kan duren.

Gelukkig was Feline vandaag al iets vrolijker, maar de is nog lang niet de oude. Gelukkig word het minder warm, dan krijgt ze waarschijnlijk ook minder jeuk. S,avonds na 19.00 knapt ze helemaal op omdat het wat koeler word. Zielig eigenlijk he?

Daaaaag allemaal

Liefs Kirsten

Terug
Bovenaan