Feline van de trap gevallen....

Ja vandaag is Feline dus voor het eerst van de trap gevallen... Ze liep steeds naar boven en zei: ik ga slapen. Ik zei steeds hou nou op met heen en weer lopen.
En ja hoor, opeens rommeldebommeldebom. pffff mijn hart stond even stil! Gelukkig huilde ze vrij snel (het duurt bij haar altijd even voor ze huilt (de uithaal zegmaar))
Dus ik naar de gang gesneld, wilde ze dat ik haar optilde. Heel stom hoor, maar ik deed t niet. Ik trooste haar liggend (ik had natuurlijk geen flauw idee of ze van hoog was gevallen en zo..) en zei tegen haar dat ze maar zelf moest gaan zitten en dat ik haar dan meteen zou optillen.
Gelukkig ging ze nadat ze rustig was geworden door t geknuffel zitten en kon ik haar troosten.

groetjes Mariska (inmiddels weer bijgekomen van de schrik)

Wat een schrik.....Gelukkig goed afgelopen..
Maar juist prima, om je kind niet meteen na zo'n val op te tillen..Je weet nooit wat ze hebben opgelopen, en dat geven ze het beste aan als je ze zelf alles laat doen..Dat leren wij op het kdv ook altijd...ziet er als je er naast staat idd raar uit, maar wel echt beter..
Dus ondanks de schrik.....goed gedaan...

Feline nog op de trap geweest?
Of blijft ze nu wijselijk uit de buurt?

Gr Rina

Zo dat was schrikken dan! Wat heb je goed gereageerd zeg, ik denk dat ik haar meteen had opgeraapt en dan later super spijt natuurlijk. Petje af hoor.

Nu vraag ik me af, mogen jullie kindjes alleen op de trap? Geen kritiek vraag hoor, gewoon interesse. Wij hebben namelijk een open wenteltrap in de woonkamer. Een rotding, echt waar. Dan hebben we ook nog een hele kleine overloop dus als Amy uit haar kamertje komt dan staat ze meteen bovenaan de trap. Dus ik heb nog 2 traphekjes.

Ik laat haar wel alleen naar boven klimmen zodat ze mij kan roepen als ze er is - voor haar gevoel van zelfstandigheid zeg maar. En dan ga ik naar boven en doe het hekje dan dicht. Ik laat haar wel alleen beneden of boven als ik ergens bezig ben, maar ik ben er altijd bij als ze op de trap gaat. Gaat eigenlijk prima.

Maar... nu ga ik ineens twijfelen of ik die dingen niet weg kan/moet halen! En wanneer dan wel...?

pffffffffffff wat een schrikken zeg!
En ja hier laat ik Kyan ook wel eens alleen naar boven en beneden gaan, soms treuzelt hij zo erg dat ik ook alvast naar beneden of naar boven loop.
Hij is erg voorzichtig van aard, maar toch, blijft het een peuter van 2.....We hebben hier ook een gedeelde trap dus hij kan nooit van hoger dan 6 treden vallen, maar ook dat kan mis gaan natuurlijk.
Voor de tijd dat ik zelf niet meega zit er onder ook een traphekje voor die hij niet open krijgt.
Mede voor alle andere kindjes die we over de vloer hebben af en toe, en ik geen zin heb aan dat heen en weer geklep, hij krijgt sinds een maand ofzo de deuren zelf open...
Heel goed trouwens dat je haar zelf op hebt laten staan!! Veel mensen grijpen gelijk een kindje van de grond en drukken het tegen zich aan. Als je het idd zelf op laat staan en liefst nog een klein stukje laat lopen kun je voor jezelf beter inschatten of het kind duizelig is of ander letsel heeft. Maar dat moederinstinct is soms zo moeilijk te onderdrukken hè?
Weet het trouwens nog van mijn moeder; was je net keihard gevallen, hielp ze je niet eens met opstaan!!
Later heeft ze het me uitgelegd, toen begreep ik het wel hihi!

Nou hopelijk wordt ze niet al te blauw en heeft ze er van geleerd, scheelt weer een aantal hartverzakkingen!

Groetjes Sas

Rina, ik heb ooit een bhv cursus gedaan (al 4 jaar terug denk ik) en ik moest vanuit de woonkamer naar de gang lopen (toch 5 tellen) en toen bedacht ik me dat ik haar niet moest optillen. Want stel je voor dat....
Ze ging trouwens op de bank zitten en zei, nou ging ik toch vallen, niet leuk he! En ze wilde naar boven toen Gijs huilde en toen zei ik: blijf maar even op de bank, ik haal Gijs, jij mag straks als we in bad gaan zelf weer de trap op. En dat deed ze dus na t eten ook gewoon, zonder angst. Wel zei ze vaak: Ik ging vallen, niet leuk he! Uitkijken he! Zichtig doen.
Dus ze was wel erg onder de indruk.

Janet, Feline mag alleen de trap op en af omdat ze heel voorzichtig is. Wel was ze een beetje moe, dus eigenlijk had ik t, achteraf gezien, moeten verbieden.
Wel is het zo dat kindjes nu al wel trap op en af moeten kunnen lopen. Met dus wel begeleiding denk ik......
En 1 tip, als t hekje beneden open is en jullie zijn beneden, zorg dan wel dat t boven open is, zodat als ze boven komt en daar dan staat, dat ze niet op de trap hoeft te draaien, dat is erg gevaarlijk.

Sas, Feline is ook echt heel voorzichtig, dus ik had dit niet verwacht, maar ja beetje moe en dan zit een ongeluk in een klein hoekje....En die paar tellen van huiskamer naar trap hebben me geholpen om te denken: nee niet optillen....

groetjes Mariska

ps ik riep Dennis al (die is ziek en lag op bed) en dacht ik mijn hoofd al, 112 bellen, zo schrok ik. Achteraf was er dus eigenlijk niks, zal wel een blauwe kont hebben denk....

Pfffffffffffffffff dat is schrikken zeg! Mette is erg onhandig en die gaat zonder te kijken de trap op en glijd dan nog wel eens uit. Gelukkig sta ik er dan altijd achter maar het blijft eng.

gr.Ing

zo das schrikken zeg en goed je haar zelf op heb laten staan. Ze zal inderdaad wel bont en blauw zijn.

Levi mag van mij echt nog niet zelf de trap op en af, alleen als ik er zelf achter of bij sta. Bij ons in de buurt is een paar jaar geleden ook een kindje van 2 van de trap gevallen en is met de trauma helicopter met zwaar hersenletsel afgevoerd.
Dus hier ben ik erg voorzichtig met de trap.

groetjes chimene

Mariska! Jeetje wat schrikken zeg! Die kleine feline toch!
Ik vind het echt super knap dat je zo gereageerd hebt!

en nu? heeft ze spierpijn, blauwe plekken?

x

Terug
Bovenaan