FF benieuwd...

Hallo meiden,
Alles goed? Hier gaat het prima.

Waar ik ff benieuwd naar ben...
Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd, dus hij moet de vrucht oficieel erkennen en als het kind geboren is het ouderlijk gezag aanvragen. Maar... hij vind dat allemaal een beetje onzin, en snapt niet waarom het allemaal zo moeilijk moet in nederland.
Hoe gaat dat bij jullie? of zijn jullie allemaal getrouwd?
Gr Sabine

Hi,

Wij zijn getrouwd omdat we dit gedoe niet wilden. Wij hadden geen plannen om te trouwen, mijn man (toen nog vriend) wilde absoluut niet trouwen, maar ja, het gedoe er om heen. En de notaris gaf te kennen dat als je het voor de kids het beste wil regelen, je dat dan doet met trouwen en een testament. Nou, toen was de keus snel gemaakt.

Wij zijn wel heel "apart" getrouwd: niemand die het wist, alleen de ouders en zusjes met aanhang. Naar het gemeentehuis, trouwen, 20 minuten laten weer buiten en dan lekker eten met z'n allen. Die dag wel kaartjes verstuurd om te vertellen dat we getrouwd zijn.

Overigens: als je vriend het vruchtje niet erkend en straks ook geen gezag aan vraagt, dan kan het kindje ook nooit zijn naam dragen! Wat is de reden dat hij het niet wil?

Gr. Tamara.

Ik ben met je eens dat het een bureaucratisch gedoe is, maar je vriend moet het nou een keer wel doen. Anders heeft hij inderdaad geen gezag en ook geen rechten als vader. Ook al is hij het biologisch gezien wel. Is dat dan wat hij wil?

Hey,
Hij vindt het gewoon een gedoe om het allemaal te regelen haha. Hij snapt wel dat het moet maar ik denk dat het erop uit draait dat we toch trouwen. maar dan niet met een groot feest want dat willen we allebei niet...

Gr Sabine

Tja, het is wel een gedoe.
En omdat wij al trouwplannen hadden heeft mijn (nu man) de kids wel erkend, maar geen gezag aangevraagd. Dat is meteen geregeld toen wij trouwden (3 maanden na de geboorte van nr 2).
Nu zijn we getrouwd, dus bij nr 3 hoeven we niks te regelen, kan hij gewoon met het trouwboekje naar het gemeentehuis ;-)
Ik had ook niet persee een groot feest gewild, dus hebben wij het ook klein gehouden. Wel iets groter dan tamara, maar alles gewoon lekker thuis.

Dus wie weet toch een boterbriefje Sabine! Leuk toch!
Ik vind het juist wel leuk dat ik nu dezelfde achternaam mag hebben als onze kindjes ;-)

Groetjes Suus

Wij zijn niet getrouwd en mijn vriend heeft toen gewoon ons zoontje erkent en na de bevalling ouderlijk gezag gevraagd (en gekregen haha). Zoveel gedoe vonden wij het niet.. Dit keer doen we het weer zo.

Groetjes Daphne

wij zijn ook niet getrouwd. vk heeft ons aangegeven rond de 6-7 mnd naar het gemeentehuis te gaan waar we formulieren kunnen invullen. Dat is een eerste stap van de erkenning van de man. Daarna waarschijnlijk nog officieel na de geboorte laten opstellen bij de notaris. We hebben ons er nog niet zover in verdiept, eerst andere zaken dan de rest. En we hebben nog even de tijd.

Groetjes opaal

Ik weet natuurlijk niet wat jullie veel gedoe vinden, maar wij hebben kort geleden erkenning van onze beeb gedaan.
Het enige wat je meot doen is naar het gemeentehuis en een handtekening zetten onder het formulie (nu heeft de vader alleen plichten)r.
Je krijgt dan een formulier mee, wat je invult op het moment dat het kind geboren is opstuurd en dan is het geregeld (nu heeft de vader ook rechten).

Wij hebben ook informatie ingewonnen bij een notaris en die zegt dat het regelen van een testament alleen maar geld verspilling is. Als je weet waar het kind naar toe gaat als jullie wat overkomt en dat op papier zet en ergens opbergt of het verteld tegen je naaste is dat al voldoende.

De rechter zal uiteindelijk kijken wat de beste oplossing is ongeacht wat je in het testament heb staan. Wij hebben mijn broertje als voogd gevraagd en dat weten zowel mijn ouders als mijn schoonouders als de rest van de broertjes en zusjes en daarmee is het geregeld!

Dus volgens mij valt het allemaal wel mee!

Terug
Bovenaan