Hoi, ik heb met mijn ex in de zelfde sitatie gezeten maar heb niets met een notaris te maken gehad hoor. Erkennen kan idd VOOR de geboorte al en stelt niets voor en daarna, als je kindjes is geboren vraag je grzamelijk ouderlijk gezag aan bij de rechtbank. Is een kwestie van een partijtje papieren invullen: je partner mag bijvoorbeeld geen strafblad hebben (raar he, als je getrouwd ben maakt dat geen bal uit) en moet daar een bewijs van halen bij de politie, al weet ik niet of dat tegenwoordig nog zo is hoor.
al met al is het wel de moeite waard, en kosteloos als je het binnen de drie maanden na de gboorte regelt, meen ik (je kan het een een ander al el regelen voor de geboorte, denk aan aavraag brochure en verschillende nodige documenten)
Ik ons geval zeker niet verkeerd geweest, aangezien wij dus wel uit elkaar zijn gegaan, gebeurd ook he... en hij nu dus wel rechten en plichten heeft (omgangsregeling en het betalen van alimentatie) en anders niet.
Kijk even op www.rechtspraak.nl, dan kun je er meer over lezen.
succes!
al met al is het wel de moeite waard, en kosteloos als je het binnen de drie maanden na de gboorte regelt, meen ik (je kan het een een ander al el regelen voor de geboorte, denk aan aavraag brochure en verschillende nodige documenten)
Ik ons geval zeker niet verkeerd geweest, aangezien wij dus wel uit elkaar zijn gegaan, gebeurd ook he... en hij nu dus wel rechten en plichten heeft (omgangsregeling en het betalen van alimentatie) en anders niet.
Kijk even op www.rechtspraak.nl, dan kun je er meer over lezen.
succes!