ff een tegenvaller

vandaag weer bij de verloskundige geweest.. zijn woensdag 14 weken... zelf wilde ik dolgraag thuisbevallen als het ff kan.. de kraamhulp die erbij was toen ik geboren werd word ook mijn kraamhulp en wil ik graag bij de bevalling hebben.. ook de sfeer en eigen omgeving vind ik veel fijner idee.. als er dan wat is dacht ik ben ik hier binnen 5 min bij het zkh... maar wat blijkt ik mag niet thuis bevallen omdat ik overgewicht heb.. ik heb een darmziekte en tot mijn 18de slank geweest sinds aantal jaar kom ik alleen maar aan en na vanalles geprobeerd te hebben heb ik me erbij neergelegd dat ik niet meer slank word.. ik ben best gelukkig maar nu toch weer door mijn gewicht een tegenvaller baal er echt van

verder gelukkig alles goed.. we hebben een echo van 1 minuutje ofzo gehad omdat met mijn darmen die zo druk zijn hoor je het hartslagje er bijna niet doorheen dus kijken ze op de echo of alles goed is.. blijft leuk om kleine buba op de echo te zien
 
hmm niet thuis bevallen door overgewicht? ik heb ook overgewicht maar mocht best thuis bevallen, nou wil ik dit zelf niet, maar ik zou het wel mogen, wel hebben ze gezegd dat ik wel op tijd moet zorgen voor een bed in de kamer op hoogte.
wel gek dat jij niet thuis mag bevallen en ik het wel zou mogen.

wel leuk dat je nog even je baby hebt kunnen zien.
 
Elke verloskundige is anders..
Als het je echt niet ligt dat je in het ziekenhuis moet bevallen kun je altijd nog proberen met een andere verloskundige praktijk te praten en vragen naar informatie..
Zo weet je zelf een beetje waar je aan toe bent en wat nou echt het beste is voor jou en jullie kindje

Succes!
 
Hoi,

ik meende dat je dan niet thuis mag bevallen omdat dit moeilijk is met evt. de trap af dragen om toch naar het ziekenhuis te gaan (in noodgevallen) Misschien kun je dat navragen en beneden iets creeeren?
Ik ben van beide kids (medische noodzaak) in het ziekenhuis bevallen. Nummertje 1 keizersnee en nummer 2: na 3 uur naar het ziekenhuis en om half 5 geboren. Heb daar zelf dus nauwelijks iets van meegekregen en voor mijn gevoel de bevalling zo goed als thuis gedaan... Zo kan het dus ook!

Natasja
 
volgens mij worden ze daar steeds voorzichtiger in..Je kan altijd nog goed in gesprek gaan met de VK waarom het niet mag, ook niet als je een bed benenden neer zou zetten om te bevallen? De Vk zal best goede argumenten hebben, maar daar valt natuurlijk altijd over te praten!!
 
Hallo Allemaal,

Ik heb het zelfde
Ik ben niet echt mager maar ik mag ook niet thuis bevallen.
Van mijn verloskundige wel die vindt het niet erg maar zij geeft aan als er wat gebeurt kan het zijn dat de ambu je niet mee neemt en dan hebben we een probleem.
Ik heb dit na gevraagt bij een ambchaufeur en die gaf aan dat hij ze wel mee nam maar er niet blij mee is. Ik vindt dit erg vreemd maar het zei zo.
Zelf had ik er al voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen

 
ik vind het echt heel raar, wat een discriminatie!! sorry hoor, ik kan hier heel boos om worden. de meeste mensen kunnen echt niets doen aan overgewicht, bij mij hebben ze al van alles geprobeert, niets hielp. mijn verloskundige zei wel dat ik op tijd moest zorgen voor een bed omdat als ik niet meer zou kunnen lopen van de trap en ik zou naar het ziekenhuis moeten hebben ze een probleem. nou ik ben nog geen 300 kilo dus zo erg moet dat toch niet zijn.
ik vraag me dan wel af wat is dan het maximale gewicht wat je mag wegen om wel met de ambu mee te mogen en thuis te bevallen. weet iemand dit???
 
Volgens mij (heb ik ook maar gehoord) is het tot 100 kilo vertrouwd om thuis te bevallen...

Als je idd boven gaat bevallen en je weegt over de 100 kilo kunnen ze je niet zo makkelijk beneden krijgen in de ambu......

Mijn vk raad aan een bed beneden voor thuisbevallingen..... en ik weeg nog lang geen 100 kilo..... dan zou ik in mijn laatste 8 weken nog 30 kilo moeten groeien.......


Het is niet leuk om te horen meid.... Maar bespreek dit toch even met je vk. kan me best voorstellen dat je er wel mee zit. Gooi je frustratie daar op tafel en je vragen............ succes

Liefs Ann
 
Terug
Bovenaan