ff een vraagje

A

Anoniem

Guest
sinds ruim een week slaapt mijn dochter van bijna 4 maand niet meer door. ik had het net voor elkaar dat ze door sliep en nu word ze tussen 4 en 6 uur weer wakker en wil drinken. even goed instoppen en laten huilen werkt niet meer ze gaat net zo lang door tot dat ze de fles heeft gehad. ze kon doorslapen tot half 7 7uur en soms tot half 8.  ze krijgt rond half 11 de laatste fles met 210 voeding en dan voeding voor hongerige baby's en dit krijgt ze ook om 7 uur. dus op zich moet ze voldoende binnen krijgen. wie kent dit?? iemand nog tips?? als het het boek van oei ik groei lees zit ze nu tegen een sprong aan. en dat ze 's nachts weer wil drinken staat er dan ook bij. stopt dit als de sprong is genomen?? ik durf eigenlijk niet zo goed een pap fles te geven omdat dat stoppent kan werken is mij verteld en ze heeft al heel weinig ontlasting (eens in de 2 á 3 dagen). johannesbroodpitmeel wil ik ook niet meer gebruiken omdat dit ook stoppent bij haar werkt. tips zijn van harte welkom

groetjes sibje

Lotte krijgt borstvoeding, dus dat werkt wel iets anders dan bij jou, maar ik kom ook net uit een fase waarin ze 's nachts wakker werd van de honger. Bij haar ging het over toen ik met bijvoeding begon. Ze was er gewoon echt aan toe.

Intussen is ze bijna 7 maanden en krijgt 's avonds lekker groente, aangevuld met borstvoeding. En daar doet ze het prima op, want ze slaapt zo weer 12 uur door. Heerlijk!

Groetjes, Marisa

Hoi. Ik had me aangemeld via de site voor de sprongenwekker maar ik kan het ook altijd merken als er een sprongetje aan zit te komen.. Jesse "reageert" er ook altijd op. Vorige week kwam hij ineens weer 2x per nacht voor een voeding terwijl hij altijd maar 1x kwam, en jawel hoor.. Er zat weer een sprongetje aan te komen..
Nu geef ik wel bv, dus voor mij maakt het dan niet uit en mag ik gewoon een extra voeding geven als ie daarom vraagt, maar met flesvoeding is dat wat anders. Wat ik wel eens heb gehoord is dat ze dan bv 1 of 2 schepjes voeding doen met veel water. Dan hebben ze toch wat te eten, maar het is niet zo'n grote hoeveelheid..
Maar zodra het sprongetje voorbij is komt Jesse maar weer 1x per nacht.. Van de week heeft ie zelfs van 8 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends geslapen .. Onze eerste nacht doorslapen sinds 4,5 maand hihi..
Gr. Anne-Marie

Ikzelf geef geen BV, maar fles. Ik geef volledige FORTE voeding en ik geef de laatste fles pap. Toch heeft Rik daar NOG geen genoeg aan. Vandaar dat ik ben begonnen met groente.

Ik weet het anders ook niet meer. Bij mij hielp de tut niet, laten huilen nog minder (leek wel een varken dat geslacht werd, zit je ook niet elke nacht op te wachten) maar goed het is ieders eigen keus....

Succes,

X saskia
mv Rik 04-07-07

hoi
hier nog een kleine dame die s,nachts nog wel wat lust,ik geef haar dan maar de fles want anders doen we allemaal geen oog meer dicht.meestal komt ze om 4 uur,maar slaapt dan ook nog wel tot 10 uur in de ochtend.dus dan is het schema weer kloppend.ben ook begonnen met fruit,misschien vult dat wat meer zodat we eens kunnen doorslapen.haha.het zou best kunnen dat je kindje in een sprongetje zit
gr petra

vera krijgt gewoon 5 flessen ook al word ze 's nachts wakker. dan weten we het wel te rekken in de loop van de dag. en als ze heel vroeg komt 's nachts krijgt ze een flessen van 70cc en dan krijgt ze niet te veel binnen over de hele dag gezien.
bij voeding wil ik eigenlijk nog niet aan beginnen. ik hoop gewoon dat ze snel door gaat slapen zoals een paar weken terug,
als ik begin met groente en fruit waar kan je dan het beste mee beginnen?

Hoi,

ik las hierboven over de sprongenwekker en heb ernaar gegoogeld en me aangemeld. Dan krijg je een e-mail als er weer een sprongetje aan zou kunnen komen. Je moet dan je uitgerekende datum en de datum van geboorte invullen. Misschien iets voor je?

Groetjes van marloes

Mijn dochter komt sinds een tijdje ook ineens weer heel vroeg, terwijl ze al zeker een maand rond 7 uur kwam. Ook zij is bijna 4 maanden en inderdaad lijkt het een sprongetje te zijn. Ook overdag slaapt ze niet meer zoveel tussen de voedingen door (wat ze eerst altijd heel veel deed) en verder is ze wat huileriger (mopperend) dan normaal. Heb jij ook al nieuwe dingen bij je dochter ontdekt? Die van mij kan inderdaad al aardig wat nieuwe dingen (brabbelen, om de as draaien, van buik naar rug rollen, etc.).
Vannacht was ze weer even wakker om 2 uur, maar mijn man heeft haar toen weer op de buik gedraaid (ze slaapt altijd op haar buik en als ze zich op de rug draait, kan ze niet meer slapen) en toen sliep ze zo weer verder. En toen was ze pas echt wakker om 7.30 uur. Wat een luxe weer! Ik hoop dat het nu doorzet, maar volgens mij is ze nog niet over haar sprongetje heen. Ik ga er gewoon vanuit dat ze na haar sprongetje weer normaal slaapt. Ik hoop die van jou ook!

Terug
Bovenaan