hoi lady's
Allereerst even voor de duidelijkheid
@babybelle: we hebben beide een leven met kinderen, zij is getrouwd en heeft ook kinderen, 3 stuks! Als het zo zou zijn dat mn vriendin
bijv. single is en geen kids en (dus) veel op stap dan zou ik heeeel goed begrijpen dat ze totaal met andere dingen bezig is/wil dan ik...
maar dat is juist het vreemde. Toen ik zwanger was heeft ze me zo ontzettend gesteund, als ik met vragen zat (van hele kleine tot hele grote) dan wist zij me alles te vertellen. Want ja, ze heeft het zelf 3x meegemaakt... ze weet dus ook hoe het is om te voelen dat je gezin op nr. 1 staat. Toen zij nog in de kleine kinderen zat, ging ze zelf NOOIT stappen, ze was echt een huismoedertje naar eigen zeggen.
Dus daarom doet het me dubbel pijn om te merken dat er nu totaal geen begrip is dat ik niet meer elk weekend kan stappen. En niet wil. Af en toe gaan we nog wel eens uit, heb dat zelf erg nodig soms, maar natuurlijk niet meer wekelijks!
Ze heeft haar kinderen dus allemaal wat ouder en toch konden we jarenlang beste vriendinnen zijn, ook in de tijd dat ik dus hartstikke vrijgezel was en IK degene was die veel ging stappen etc.!!!
Dat ging heel prima, ook al waren er verschillende interesses. Als je echt hartsvriendinnen bent dan heb je begrip maar OOK interesse in elkaars (soms verschillende) leventje, ben ik van mening. En daarin heeft ze me ontzettend teleurgesteld...
ze heeft me keihard laten vallen... er is onbegrip ontstaan en afstand, ze heeft nieuwe vriendinnetjes waarmee ze tegenwoordig lief en leed deelt, simpelgenoeg omdat zij wel mee gaan stappen...
Maar goed!!! Een update!!! zoals beloofd..
Het was toch wel erg fijn dat ze er was. En zoals dan vaak zo is, was het als vanouds om weer gezellig naast elkaar op de bank te zitten met een kopje thee en koekjes! We hebben echt de hele avond gekletst want er viel natuurlijk zoveel in te halen, zoveel te vertellen! Wel gingen de gesprekken voornamelijk weer over zichzelf, maar daarin is ze dus zo veranderd... haar interesse in andere mensen is naar mijn idee wat verdwenen. (zie ook dat stukje over mijn/onze vriendin met het doodzieke zusje) Maar ik heb het nu geaccepteerd, dat ik ook wat afstand ga nemen. Want als ik steeds teveel verwachtingen heb van haar en van de vriendschap, dan doet het me steeds zeer... Ik ga gewoon uit van tegenwoordig af en toe nog een smsje en misschien eens in de zoveel tijd afspreken, maar that's it. Lief en leed zit er niet meer in. Voorgoed denk ik, of ze moet zelf met hangende pootjes naar me terug willen, maar of IK daar dan nog wel zin in heb...??
Ik zal haar manier van leven niet altijd begrijpen, maar zij gekgenoeg de mijne dus ook niet (hoewel ze de gezinssituatie maar al te goed kent!!!) Daar moeten we het mee doen..
Ik ben blij voor d'r dat ze nieuwe vriendinnetjes als plaatsvervangsters heeft gevonden, ik heb gelukkig ook hele lieve vriendinnen, die ik nu lekker nog meer aandacht kan geven!!!
Kan nog uren doortypen, maar het meest is nu wel gezegd denk ik. Op het laatst BELOOFDE ze nog om vaker van zich te laten horen. ''dat is je geraden ook!!'' riep ik nog...
WE ZULLEN ZIEN !!!
liefs mij