Ff heel wat anders

Geweldig om te lezen hoe iedereen zijn eigen mannetje beschrijft ha ha!!!!
Ik ben nu fulltime huismama en heb m'n handen vol aan mijn 4 kindjes.(8, 5,5 jaar, bijna 2 en 11 weekjes)Wilde altijd blijven werken maar kreeg het niet rond met oppas.
Als de mogelijkheid er is, als de jongste wat ouder is ga ik weer studeren.Eerst m'n havo 'ns afmaken en dan naar de Pabo.(leraar-lerares- basisonderwijs), is m'n droom, maar 8 jaar geleden bewust gekozen eerst mama te worden.Mijn zusje was toen net overleden en ik voelde gewoon dat ik graag 'wilde zorgen' voor iemand en toen hebben wij gekozen voor een gezinnetje.Mijn man is 8 jaar ouder, hij was net 30 (ik toen 22) dus hij wilde ook graag een gezinnetje beginnen.Zouden het bij 2 kindjes houden, maar inmiddels is de 4e net geboren...Nu ons gezin compleet is kijk ik stiekem naar de toekomst, weer de schoolbanken in, heb ik wel weer zin in, want alles hier komt op mijn schouders neer...
Marco is chefmonteur in de liftenbranche.
(Stefanie-zonnetje4-, het bedrijf waar jij werkt, is dat in Almere?Volgens mijn man zijn jullie een klant van hem en is 'ie wel eens langs geweest!)
Enfin, Marco is niet veel thuis.Hij is chef van Noord Holland, werkt 80 uur per week, voornamelijk is zijn werkterrein Amsterdam.Maar is ook vaak in Alkmaar en omstreken.Hij heeft 11 man onder zich werken die hij aanstuurt, verders leidt hij vergaderingen, maakt hij weekplanningen (hij deelt in welke liftmonteur naar welke klanten moeten elke week) en als een liftmonteur er echt niet uitkomt gaat hij zelf.Heeft wel haken en ogen deze functie, want hij heeft eigenlijk altijd storingsdienst, is altijd oproepbaar, 's avonds, 's nachts in de weekenden...Zo zat ik net (Kerstavond) alleen op de bank...Dan is All you need is love toch een stuk vervelender om te kijken!!)Maar daar staat dan wel tegenover dat we lekker kunnen leven, en dat gun ik hem dan ook, hij werkt zooo hard.
Vroeger, voordat we kids hadden gingen we (toen ik ook nog werkte in A'dam) in onze lunchpauze saampjes lunchen.Nu spreken we op vrijdagmiddag wel eens af op 't terrasje in Artis (Amsterdam).Ziet hij de kindjes doordeweeks ook eens overdag.
Ik doe het huishouden en alles rond de kinderen, heen en weer met auto naar en van school balletles, paardrijden, zwemles etc etc...Dussss, mijn dagen zijn bom en bom vol.
Las hierboven dat men de boel de boel kon laten in 't weekend, helaas kan dat hier niet echt.Draai 2 a 3 wassen per dag en de vaatwasser loopt ook 2 keer per dag.Stofzuigen:elke dag minstens 1 keer en 5 bedjes verschonen...Kortom, elke dag is goed gevuld hier, ook het weekend maar ik vind het leuk!Zie het als een fase in mijn leven, hoe ouder de kindjes worden, hoe zelfstandiger, de rust komt vast weer met de tijd.
We gaan toch nog vaak saampjes op zaterdagavond weg met z'n tweetjes.Heerlijk, even een moment voor elkaar, zoals a.s maandag de 28e, zijn we alweer 13 jaar samen.(Hij was m'n 1e vriendje op m'n 17e ha ha!Na 1 jaar woonde we al samen!)
Kortom, hier erg druk, maar nog rete verliefd!!
Groetjes Roos.

Ik werk 24 uur bij kruidvat, heb de woensdag en vrijdag vast dat ik de hele dag werk en de andere uren wisselen. Zijn elke dag tot 8 uur open dus dat is wel makkelijk te verdelen.
Mijn man is lasser, de grote machines zeg maar.
Hij werkt van half 8 tot kwart over 4. Is dan lekker op tijd thuis voor het eten.
Ik zorg vaak dat alles door de week klaar is mbt het huishouden zodat we de zaterdag en zondag lekker met z'n 3-en zijn.
groetjes annelies

Leuke topic!

Mijn man is leraar op een basisschool, groep 7 en 8. Hij werkt van maandag t/m donderdag, maar in maart moet hij de vrijdagochtend weer aan het werk hij heeft anderhalf jaar ouderschapsverlof gehad. Vrijdag was papa dag, nu heeft hij straks alleen nog de vrijdagmiddag vrij ADV.

Ik werk bij een woonvorm voor mensen met een verstandelijk beperking. Ik werk 3 middagen / avonden in de week (maandag, dinsdag en vrijdag) en 1 weekend in de maand.

Liefs Lientje

Wat een leuk topic. Ben inderdaad erg nieuwsgierig wat iedereen doet...leuk om te lezen dus!
Ik ben (was) nanny in een gezin in Amsterdam oud-zuid met 2 kindjes. Nu ben ik met zwangerschapsverlof en als dat voorbij is kan ik helaas niet terug omdat de jongste in februari 4 word en dan dus naar school gaat. Ben dus nu hard opzoek naar wat anders. Heb de hotelschool gedaan en SPW. Kan dus 2 kanten op, maar het liefst werk ik met kinderen en dan het allerliefst weer als nanny. Mocht er hier iemand een nanny nodig hebben dan hou ik me aanbevolen :eek:)
Mijn man werkt bij MTV networks als traffic medewerker. Hij regelt de reclames voor MTV, TMF, Comedy central en Nickelodeon.
Hij werkt 5 dagen en ik werkte er 3. Wil straks ook weer 3 dagen gaan werken. Als ik thuis kon blijven was ik het liefst lekker met de kids thuis gebleven, maar helaas hebben wij die luxe niet.... :eek:(

Liefs Trudi

hey grappig topic ze.. leuk om te lezen.
ik ben verzorgende IG en werk 16 uur in een verzorgingshuis. werk onregelmatige diensten maar vind dat juist wel lekker. overdag is vaak van 7 tot half 4 en s avonds van half 4 tot 11 en s nachts van half 11 tot kwart over 7. dus heb soms geen oppas nodig en dat vind ik wel fijn.
mijn man is ITer en werkt in een ICT bedrijf in veenendaal genaamd Qurius. hij werkt 5 dagen per week van half 9 tot 5 maar is vaak vroeg weg en laat thuis omdat hij lange reistijd heeft.
ik doe het huishouden boodschappen en zorgen voor kelwin. meestal moet ik in het weekend nog wel wat doen mede ook omdat ik soms door de week maar soms ook weekenden werk. verder heb ik nog lekker tijd over voor winkelen en lekker weg gaan wat ik graag doe.

Leuk om te lezen!
Ik heb gewerkt als psychiatrisch verpleegkundige en later als management-assistent en beleidsmedewerker in verschillende ziekenhuizen. Mijn hubbie is moleculair bioloog en houdt zich bezig met virussen en bacteriën in relatie tot bv. kanker; hij is - 18 jr geleden, jee wat een ouwetje - gepromoveerd op HPV, toen een nog niet zo bekend onderwerp, maar intussen flink bekend, zeker na de hpv-vaccinatiecampagne i.v.m. baarmoederhalskanker.

Terug
Bovenaan