ff hoor...

A

Anoniem

Guest

Bleeeeeeeeeehhhh.... voel me op dit moment echt niet lekker.
Ik ben tussen de middag naar huis gegaan vanaf m'n werk omdat
ik ontzettende rugpijn heb. Het zijn vooral m'n banden, maar ook
tussen m'n schouderbladen zitten alle spieren vast.
Ben meteen ff bij de huisarts geweest, en die heeft met doorverwezen
naar de fysio. Pijnstillers zijn geen optie nu, dus met rust en oefeningen
hoop ik dat het over gaat.
De huisarts dacht niet dat het een beginnende bekkeninstabiliteit zou
zijn, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Ik baal ervan dat ik me weer ziek moest melden, vorige week ook
al een dag vanwege een migraine aanval.
Maar ik kon echt bijna niet meer lopen of zitten van de pijn, de tranen
stonden me steeds in de ogen. Ik trek het nu niet meer om een hele dag te
werken, dan ben ik echt helemaal kapot en jank ik van de pijn.
Het fijnste nu zou zijn dat ik halve dag in de ziektewet zou kunnen, maar ja..

En ik zit de hele tijd te piekeren over m'n contract op het werk.
Ik heb het niet zo naar m'n zin daar, en ik hoop dus eigenlijk dat m'n
contract niet verlengd wordt in juni, zodat ik in de WW terecht kom en
rustig een andere baan kan gaan zoeken.
M'n contract loopt in juni af, precies dezelfde tijd dat m'n verlof er ook
weer op zit. Stap ik dus zelf op straks, dan zit ik meteen zonder werk
en dus zonder inkomen vlak na de bevalling. Daarom is die WW ook
zo belangrijk voor mij.
Ik heb al allerlei info gevraagd bij UWV enzovoort, maar het ziet er niet
echt al te best uit.
Ik weet dus totaal niet of m'n contract verlengd zal worden, dat hoor ik
volgende week ofzo denk ik. Ik wil dus graag 16 uur gaan werken, werk nu 24 uur, maar als m'n contract wel verlengd wordt, zal het voor 24 uur zijn, en dat vind ik dus teveel. Als ik hier nee tegen zeg, ben ik volgens het UWV verwijtbaar werkloos en krijg ik dus geen uitkering.
Pffff het is toch belachelijk dat ik zelf niet kan bepalen hoeveel ik werk straks met een kleine. Ja dat kan wel, maar dan moet ik in m'n verlof, hups meteeeeeen na de bevalling gaan solliciteren. En daar zit ik dus echt niet
op te wachten........
Pffffff wat een gedoe weer zeg!
Heeft iemand nog tips of verstand van dit soort zaken....

xx Syrah

tip
meld je gewoon ziek....blijf in de ziektewet.
als t niet gaat daar kan jij toch niets aan doen. als je zelf ontslag neem krijg je geen ww.

gr lau

Sorry hoor, maar hier kan ik echt niet zo goed tegen. Een zwangerschap lijkt me niet het excuus om je achter te verstoppen. Het lijkt me het beste als je op zoek gaat naar nieuw werk wat je wel leuk vindt. Je hebt toch wel vertrouwen in jezelf? Lijkt me dat  je dan een  beter gevoel hebt over jezelf dan dat je je snor drukt.

Dit is echt geen excuus om me achter m'n zwangerschap te verschuilen hoor!
Ik heb er echt ontzettend veel last van, zou echt liever willen dat ik een super zwangerschap zou hebben met veel energie om gewoon lekker te blijven werken. Ik ben zeker geen type die misbruik maakt van de situatie, maar m'n baas werkt ook niet echt mee zeg maar.
Onzettend weinig begrip tot nu toe gehad, en hoe ze met elkaar omgaan op het werk vind ik ook echt niet normaal.
Ik ben idd wel onzeker en heb niet zoveel zelfvertrouwen, helemaal niet nadat ik er op een belachelijke manier dor m'n vorige baas eruit ben gegooid.
Dus je snapt dat ik nu dus ook wel voor mezelf probeer op te komen, en wat zekerheid voor mezelf te stellen, kwa inkomen na m'n bevalling,
Tuurlijk heb ik ook liever een leuke baan dan in de ww zitten....

Syrah

Sorry hoor lolaz... maar het lijkt me nu echt niet zo dat ze "haar snor druk en verschuilt achter een zwangerschap !!" Jij hebt je zeker nog nooit echt rot gevoeld, dat werken echt niet mogelijk is?!!!

Ik heb zelf weken lang alles maar dan ook alles er uitgekotst (om het maar even recht voor zijn raap te zeggen) dat ik zo wit zag als een spook en wankelde op mijn benen en de trap op lopen zelfs al te veel was, dus ik kan me helemaal inleven in iemand die zich te beroerd voelt om te werken !

Ik zou me zeker ziek melden als je het niet ziet zitten om te werken, er is immers nog een baby die met je mee hobbelt waar je ook aan moet denken. Want een ingestorte moeder is ook niet alles voor een pasgeboren baby ! Ik kan me hier echt een beetje kwaad over maken hoor..... En als ze op het werk van je af willen, doen ze dat toch wel, ook al ben je nu aan wel aan het werk. Na je jaarcontract krijg je gewoon WW en daar valt (tijdelijk) ook wel mee te leven hoor, en dan heb je wel de tijd om een baan te vinden die bij je past.

Je klinkt zeker niet als iemand die zich voor een wissewasje ziek meldt, dus als het nodig is: DOEN !!

groetjes Marasje

Ach natuurlijk. Het was meer een reactie op het advies om dan maar in de ziektewet te gaan. Alsof het niets is. Als iemand echt ergens last van heeft, dan is het alleen maar goed dat daar voorzieningen voor zijn. En daarom is het des te erger als daar misbruik van wordt gemaakt wat uiteindelijk ten koste gaat van de mensen die het echt nodig hebben. En ik vind ook echt dat als je werk je niet bevaly je gewoon op zoek moet naar ander werk dan daar je energie te verspillen. Succes ermee.

Lolaz,

Ik weet niet of je het weet, maar als je zwanger bent of nog maar net bevallen, dan ligt het werk niet voor het oprapen!!! Ze mogen je niet afwijzen om je zwangerschap, maar dan verzinnen ze wel wat om je wel af te wijzen. Ik weet niet of jij een hypotheek of iets dergelijks hebt, maar als er dan een inkomen weg valt, dan kan het een behoorlijke strop zijn!! Ik snap haar situatie erg goed en als je net bevallen bent heb je niet de energie om je druk te maken over sollicitaties en alle ellende die je eromheen kan hebben!  En als je al de onzekerheid hebt over je contract en dat je het niet naar je zin hebt op het werk,  maakt het allemaal nog moeilijker. Een kind krijgen is emotioneel al erg ingrijpend genoeg.  Ik begrijp  uit haar verhaal dat ze wel wil werken, maar dat ze wat tijd nodig heeft en dat zal ze ook nodig hebben en daarvoor zijn dit soort  voorzieningen ook!

Ik heb zo'n situatie van dichtbij  meegemaakt en dan  kan je zoiets wel begrijpen!!

Groeten Paula  

Bij dezen wil ik ook even reageren op het stukje dat je geschreven hebt lolaz
pure bullshit wat je weer uit aan het kramen bent sorry voor die bewoording maar dat is hoe ik erover denk.
Net of het werk voor het oprapen ligt, zelf nooit problemen op je werk gehad zeker?
Mijn man bijv. heeft het ook niet naar zijn zin op zijn werk  en solliciteert zich al een jaar suf zonder enig resultaat. Je mag tegenwoordig al blij zijn dat je een brief ter afwijzing krijgt sommige bedrijven nemen helemaal niet eens de moeite om een reactie te sturen.
En in de zw zitten is ook niet makkelijk, niet alleen voor mensen die zogenaamd hun snor drukken en er misbruik van maken zoals jij zegt. Misbruik maken van de zw gaat niet zo makkelijk want ook als je"echt ziek"bent met verklaring van je huisarts zetten ze je gewoon aan het werk. Dus denk voortaan wat beter na voor je dit soort onzin uitkraamt aub want daar maak ik me kwaad om (en ben niet de enige zo te zien)

Terug
Bovenaan