Ff hulp nodig, kom er niet meer uit...

Grrrrrrr.........  
Het is weer niet goed gegaan!!!!!!!!
Nu de allerlaatste poging......

Nu even kort samengevat, anders is er helemaal niets meer van te begrijpen.... Vergeet bovenstaan even en kijk naar onderstaande banners. Welke van de 2 moet/kan ik aanhouden?? Uiteraard blijft het verhaal hierboven wel hetzelfde....

Cyclus van 28 dagen:

Cyclus van 39 dagen:

Nog één keer vandaag... Nu heb ik even een beetje zitten rekenen en knutselen en kom tot de volgende banner..... Hier ben ik er vanuit gegaan, dat ik precies 5 dagen geleden (10-8 dus) de eisprong heb gehad, omdat op die dag de 2e streep van de ovulatiestreep het dikst van allemaal was. Maar ik weet ook. dat als de streep het dikste is, dat dan de eisprong binnen nu en 24-48 uur zal zijn. Maar hier heb ik dan weer een cyclus van 33 dagen.... Snappen jullie het nog??
Ik in ieder geval niet meer....

Lieve Bibooo,

Gefeliciteerd met je positieve test en .....................de aanhouder wint of niet.

Ik gebruik al een hele tijd ovulatietesten en ik had ook in het begin gedacht dat ik eerder mijn eisprong had. Je hoeft hem dus niet precies in het midden van je cyclus te hebben.

Als je ovulatietest hartstikke positief is dan heb je naar alle waarschijnlijkheid de volgende dag je eisprong. In jou geval dus 11 augustus. Dan reken je de dag erna als eerste dag vanaf je eisprong en hou je 14 dagen aan omdat meestal de periode tussen ei en ongi 14 dagen is ( bij mij is dag wat korter 12 dagen maar dat is ook goed)

Dus je telt 12 augustus als dag 1 en telt daar 13 bij op en je hebt je NOD, dus 25 augustus is jou 14e dag en dus je NOD.

Veel succes en veel liefs
Nataly

Hai,

Heb even gekeken en ik heb op dezelfde dag, dus ook op 11 augustus, mijn eisprong gehad, we lopen dus precies gelijk.

Veel liefs
Nataly

Hallo,

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie en duidelijke uitleg!!!! Ik ben zoooo blij dat ik een antwoord heb gekregen. Dit forum is écht  super!! Met wie moet ik het er anders over hebben?? Mijn vriendinnen zien me aankomen...
Bovendien wil ik (nog) niet dat ze weten dat we weer bezig zijn !!

Hoi Bibooo,

even nog een reactie op jouw berichtje over het feit dat je 11 dgn overtijd was.

Ik heb dat ook gehad, na 2 1/2 ''pilloos'' en een constante cyclus van 28 dgn (al 1 1/2 jaar) was ik afgelopen maand ook circa 11 dgn overtijd.

enkele negatieve testen verder ben ik naar de huisarts gegaan......deze wees mij erop dat je op moet letten dat je je lichaam niet bedriegd (omdat je er te veel mee bezig bent) Wij zijn er sinds dec 06 serieus mee aan de slag gegaan, maar aangezien nu iedereen in onze omgeving zwanger wordt...wordt de druk steeds hoger (vragen in je hoofd van ''ben ik wel vruchtbaar??'')
In principe kan je blijkbaar je hypofyse aansturen..hierdoor kan je ongesteldheid uitgesteld   (vrouwen blijken zelfs in staat een bevalling uit te stellen indien ze er teveel mee bezig zijn) worden....Probeer een extra uitdaging erbij te zoeken (dat doe ik ook ..ben vorig jaar 12 kilo afgevallen ..en ga maar weer verder met mijn sonja bakker en sport gedoe). Tuurlijk blijf je er in je hoofd mee bezig (anders keek ik ook niet op dit forum) ....maar ja, je moet wat...

Ik wens je super veel succes met je kinderwens!!

liefs Cleo

Terug
Bovenaan