ff iets anders...vanaf wanneer positiekleding en waar het beste kopen?

Hallo allemaal,

Ondanks dat onze zwangerschap onzeker is groei ik toch lekker door. Ten eerste omdat die 2 in mijn buik lekker groeien en ten tweede omdat ik om de misselijkheid tegen te gaan mezelf volledig klem heb gegeten de afgelopen weken. Mijn normale broeken en dan met name mijn werkoutfits beginnen behoorlijk straks te zitten.

Nu ben ik maandag pas 13 weken en is dat niet wat vroeg om al in positiekleding rond te lopen? Ik ben even benieuwd wanneer jullie bij de eerste zwangerschap aan de positiekleding moesten. Is het nu nog niet veel te groot allemaal? Ik bedoel ik heb nog geen toeter hoor die erin moet passen. Hoe valt deze kleding? Ik heb normaal maat 40 maar heb de neiging om groter te nemen. Ik heb online wat besteld wat helemaal niks was. Dit was 42 en dus veel te groot. Wordt zwangerschapskleding zowiezo groter gemaakt ofzo??

Enne waar kan ik het beste shoppen? Het hoeven geen dumpprijzen te zijn want ik wil er ook nog een beetje fatsoenlijk bij lopen. Ik had nu iets goedkoops besteld maar daar zat dan ook totaal geen vorm in. Liever 2 mooi passende broeken dan 4 van die vuilniszakken.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
lfs ing

Hoi Inge,

Bij de eerste zwangerschap heb ik rond de 15 weken zwangerschapskleding aangeschaft.
Ik kon goed slagen bij de H&M, Miss Etam, Prenatal. Al scheelt het heel erg per winkel. Bij de H&M in Eindhoven hadden ze veel leuke kleding en bij die in Tilburg is de zwangerschapshoek opgedoekt!
Broeken met van die elastieke band voorop je buik kun je veel langer dragen (tot het einde) als die met gewoon 'stof'. Die laatste zitten in het begin echter wel mooier en droeg ik ook vlak na de bevalling. Je hebt nu waarschijnlijk winter broeken nodig en daarna ook nog wel wat zomerkleding. Zelf heb ik voor de zomer een aantal rokken gekocht (was het begin van mijn zwangerschap). Zijn lekker luchtig als het erg warm is en kun je ook dragen als het wat minder mooi weer is. (Dit terwijl ik helemaal geen rokkenmens ben).

Veel plezier met shoppen.
Judith

Er bestaat geen regel over wanneer je positiekleding zou moeten kopen. Als je broeken niet meer lekker zitten, zou ik zeggen gewoon gaan shoppen!
De positiebroeken hebben een rekbare band bovenin zodat je deze broeken de hele zwangerschap kunt dragen. Ik droeg ook vaak mijn eigen shirtjes met dan een buikband erover, maar ik was ook niet veel aangekomen dus ik kon gewoon mijn eigen shirtjes nog aan.
Ik heb kleding gekocht bij prenatal, miss etam en bij 2 speciale babywinkels hier in rotterdam.
Deze waren wel wat duurder, maar goed je wilt er toch leuk uit blijven zien toch?
Anders moet je eens kijken op de sites van de merken om te kijken waar deze bij jou in de buurt te koop zijn. Dit is oa, Noppies en Queen Mum.

Hoi Inge,
ik ben rond de 20 weken positiebroeken gaan dragen, maar heb hier ook bij veel meiden gelezen dat die al veel eerder hieraan begonnen. Zelf heb ik ervoor gekozen om liever een paar gewone broeken in 1 maat groter te kopen, zodat ik na de bevalling meteen weer een gewone broek aan kan.
Qua maat in positiebroeken: in principe heb je gewoon je eigen maat. De meeste zijn van wat rekbaarder materiaal gemaakt, zodat het ook op de heupen, billen en bovenbenen meerekt als dat ook wat groter wordt. Het kan wel zo zijn dat je de laatste maanden van je zwangerschap toch een maat groter moet kopen. Ligt aan het merk, model en hoe hard je zelf groeit natuurlijk. Maar dat zou ik dan gewoon tegen die tijd gaan bekijken. Ikzelf heb een aantal broeken bij Miss Etam, Prenatal en H&M gekocht. Die van de H&M vind ik echt het fijnste zitten. Dit zijn lage heupbroeken met daarboven van zachte stof een brede band. En die zijn niet eens eens zo duur.
Ook hebben ze daar positiepantys, erg fijn. Een rokje draagt ook lekker trouwens.
Wat ik echt niet lekker vind zitten zijn de normale model broeken, waarbij er in de band elastiek is tussen gezet en wat je dan met knoopsgatenelastiek kunt verzetten. De band zit dan  op je middel en je navel en dat zit echt niet goed.  
Succes met zoeken en passen.
Groetjes V.  

hey inge,

er staat geen tijd voor wanneer je positiekleding mag gaan dragen, wanneer jij merkt dat je eigen kleren niet meer lekker zitten dan kun je gewoon gaan kijken voor positiekleding.
bij prenatal hebben ze in de paskamers trouwens kussentjes die ter hoogte van je buik doet, dan kun je zien hoe de kleding staat als je een dikke buik hebt.
ik weet dat je in de buurt van Amersfoort woont, ik weet niet of je DIRK van de Broek kent, die supermarkt bij het Soesterkwartier, nou daarboven heb je een outlett winkel die kleding verkoopt, nieuwe kleding en allerlei maten, ze veranderen wel eens van soort kleding. en nu hebben ze hele mooie zwangerschapsbroeken. je hebt veel keuze in broeken en maten. maat 40 hebben ze ook want die maat heb ik ook.
en het beste, ze kosten 5 euro per broek!
mocht je niet weten waar het is dan kunnen we misschien samen gaan, er is een paskamer dus je kan kijken of het goed zit.
en in de binnenstad heb je natuurlijk ook 2 winkels speciaal voor zwangerschapskleding, ze zitten op de kamp, en prenatal voorin de stad.
en over de maat, als je maat 40 heb dan moet je die maat ook halen, mss een maat groter, maar kijk maar gewoon wat lekker zit, de kleding groeit met je mee en je kan ze altijd verstellen, naarmate je dikker word.
lijkt me leuk om anders samen te gaan, ik hoor het wel of je dat wat vind.

groetjes Miranda 34 weken +3

Hoi Inge,

tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik met twaalf weken al positiebroeken gaan dragen. En ik had maar één baby in mijn buik. Ik heb me toen helemaal sufgekocht aan kleding in maat 38. Met als gevolg dat ik in de zevende maand van mijn zwangerschap kleding in maat 42 moest kopen omdat ik geen broek meer over mijn heupen kreeg. Tijdens deze derde zwangerschap loop ik al vanaf een week of acht in positiebroeken. Ik heb twee nieuwe gekocht en draag nog wat oude kleding van de vorige zwangerschappen. Helaas ben ik de afgelopen jaren iets forser geworden. Ik ben nu 19 weken en pas bijna geen broek meer. Ik heb zelfs al een grotere jas gekocht. Binnenkort ga ik maar weer winkelen voor grotere kleding.

O ja, bij de baby-walz kan je een catalogus aanvragen waar ook een boekje met positiekleding bij zit.

veel liefs ...

Geen idee met hoeveel weken ik zwangerschapskleding droeg
Ze hebben leuke kleding bij Kids Factory (breda en Amsterdam) ook bij prenatal hebben ze soms best leuke dingen. Ik zag van de week allemaal leuke jurkjes hangen, maillot en laarzen eronder en je bent hartstikke hip zwanger.
Bij de h en m hebben ze soms ook leuke dingen.
Groetjes rene

Hee Dames,

Bedankt voor alle goede tips!!! Hier heb ik echt wat aan. Ik draag nog steeds mijn normale kleding maar ik knal er echt uit. Het staat ook stom.
Miranda, wellicht een leuk idee om eens samen te gaan. Amersfoort is inderdaad dichtbij.
lfs ing

Terug
Bovenaan