ff iets anders...vanaf wanneer positiekleding en waar het beste kopen?

Hallo Inge,

Ik heb zelf bij Promiss gewerkt en daar verkocht ik ook positiekleding. Ze hebben het trouwens niet in elk filiaal, maar eventueel kan je op internet kijken waar ze het bij jou in de buurt hebben.
In ieder geval kwamen de meeste mensen voor het eerst rond de drie a vier maanden. Je hebt natuurlijk verschillende modellen en je kan dus niet direct zeggen welke maat je moet nemen. Dat verschilt in de normale confectiekleding ook vaak, dus in positiekleding ook. Maar in principe moet je gewoon je eigen maat nemen want de extra ruimte is daar al in meeberekent, zal ik maar zeggen.
Je hebt qua broeken kort door de bocht gezegd drie soorten: een laag model, wat heel mooi past in het begin en wat steeds lager gaat zitten tot onder je buik dus naarmate de tijd verstrijkt. Deze kan je in principe wel de hele tijd doordragen maar veel mensen vinden het op den duur toch niet zo lekker zitten. Dan heb je nog de lage broek met een tricot stuk erop, zoals iemand hierboven bij H&M ook had gekocht. Nadeel hiervan kan zijn dat het tricot stuk op den duur tot halverwege je buik komt en dat vindt ook weer niet iedereen prettig. Deze zitten wel al vrij snel goed. Dan heb je nog de echt hoge modellen, die je ook met een elastiek kan aantrekken en die tot boven je buik komen. Deze heb je van gewone stof, maar ook waarbij een tricotstuk voor en eventueel opzij is ingezet. Deze broeken zullen in het begin zeker te groot zijn omdat er echt ruimte voor een buik in is verwerkt. Bij de broeken waar een stuk is ingezet ben je bijna verplicht een buikband te combineren of een langer bovenstuk, een tuniek ofzo, omdat je anders die tricotstukken ziet en dat vind ik niet echt mooi.
Qua bovenstukken kan je best lang je eigen shirts dragen, als je die combineert met een buikband, want na verloop van tijd worden ze te kort. De truc van positieshirts is dat ze van voren vaak langer zijn dan van achteren en mooi rond lopen, en natuurlijk een beetje in een A-lijn. Blouses zijn vaak lastig omdat ze niet mooi om de buik heenvallen. Wel heb je blouses met een split van voor, of waarvan je een paar knoopjes dicht doet en de rest open zodat je buik en tussenuit piept, zal ik maar zeggen. Voor truien geldt eigenlijk hetzelfde als voor shirts. Colbertjes of spijkerjasjes kan je gewoon van jezelf doordragen, die zijn ook heel moeilijk verkrijgbaar in positiemode.
Verder zijn inderdaad de positiepanty's heel handig, en die tricot jurk/ tuniek modelletjes die je nu veel ziet. Die zijn bijna hetzelfde in de reguliere collectie en de positiemode en die kan je ook makkelijker doordragen.

Nou dit was mijn cursus..... hihi

Groetjes, Margje.

Enne.. qua tijd zit je in een goede periode met overal opruiming. Zo heb ik in de vorige opruiming een rokje gescoord met 75% korting. Erg leuk.
Ik zou gewoon snel een keer gaan shoppen....
Groetjes V.

Ik word erg verdrietig van de kleding bij Miss Etam en H&M...
Mijn favoriete winkels zijn de Future Maman (kijk op internet voor een adres bij jou in de buurt) en de Kids Factory in Breda. Ik heb nu echt kleding waaraan je niet ziet dat het positiekleding is, lekker hip en stoer. De kleding is misschien iets duurder dan bij andere winkels, maar ik vind het de moeite waard.

Ik ben zoooooooooo blij met al deze tips!!

Ik ben morgen 13 weken. Alles zit straks en veel past helemaal niet meer. Mijn buuf was hier gisteren en die raadde aan om in normale broeken aan de zijkant een stukje tricot te laten zetten omdat de normale positiebroeken in het begin echt te groot zijn. Hebben jullie hier ervaring mee of zijn er broeken te koop die alleen in de zijnaden een stukje/puntje tricot hebben?
lfs ing

hier heb ik geen ervaing mee. Maar zou t zonde vinden van mijn eigen broeken. ij de prénatal en de miss etam kun je relatief goedkoop positiekleding kopen en ik heb meerdere broeken gehad met een "knopenelastiek" erin: die kun je naar dikte van je buik strakker of losser vastzetten. Geen probleem gehad met te groot zijn dus. En misschien een wat makkelijk zittende broek in een maat groter dan normaal kopen? Is nu overal uitverkoop dus daar val je ook niet over de prijzen.
Succes met alles, mira (02-01 bevallen van een prachtzoon jaap)

Ik ben het met mamamira eens. Zou ik niet doen. En zo'n soort broeken kun je gewoon als positiekleding kopen. Ik vond die zelf dus niet zo fijn, omdat die band echt miden over je buik loopt en dat zat niet lekker. Maar misschien bij jou wel. Je kunt het beste gewoon zelf eens gaan kijken in de winkels en van alles passen. Dan wordt vanzelf wel duidelijk wat jij het fijnste vindt.
Succes.
Groetjes V.

Hoi Inge,

De 1e x zwanger had ik pas met 20 weken positie kleding aan. Nu voor de 2e x zwanger moest ik met 12 weken al positie kleding aan! Die buik, die buik.......

Waar ik altijd erg goed slaag is bij de prenatal en bij de Miss Etam! Enneh.... geen grotere maat nemen hoor! Volgens mij valt het altijd ruimer i.v.m. het groeien! Altijd effies passen....Mocht je naar Amersfoort gaan dan hebben ze bij de H&M ook een Mama afdeling (volgens mij boven rechts in de hoek!)

Veel plezier met shoppen!
Groetjes  Sandra
(26 wkn 3 dgn)

Terug
Bovenaan