ff klagen over CB

hey dames,

begin het nu al zat te worden om naar cb te gaan, al die goed bedoelde adviezen waar ik niets mee kan..

laatste keer kregen we gedonder ( ja echt ze waren boos) omdat onze kleine meid niet overdag in haar bedje slaapt maar in de box of in de wagen.. deze keer niets over gehoord maar toch even benadrukken dat het belangrijk is om overdag in haar bed te slapen!! ja hallo laat haar een dagje hier komen en dan mag zij het proberen om een overstuur krijsend kind in haar bedje te leggen terwijl ze in de box zo in slaap valt!!!

de laatste keer dat we er waren kreeg ze 4 flessen van 200cc en dat was prima 4 weken geleden..

komen we vandaag weer krijgt mevrouw inmiddels 3 flessen van 200cc en 1 papfles van 240 cc, maar oh nee hoor ik moet oppassen anders wordt ze te dik, WAAROM ik de papfles uberhaupt geef??? nou zodat ze lekker slaapt in de nacht en haar buikje in de ochtend niet zo rommelt van de honger want is toch een lange ruk van 20.30 tot 9.00.. ja kan dus beter gaan afbouwen en het niet meer geven want dat is beter voor haar???? nou onze dame is zeer tevreden en je hoort haar nooit lekker vrolijk en erg geduldig..

fijne adviezen altijd!!!!

sorry voor het geklaag maar was even pissig en moest het kwijt...

groetjes non
ps de kleine is inmiddels 63,5 cm en weegt 6980, ze is nu 4,5 maand

Weet je wat ik altijd doe??? Ene oor in, andere oor uit. Wat maakt het nou uit als ze overdag niet in haar bedje slaapt? Van flesjes heb ik geen verstand, maar als ze het er goed op doet, lijkt me dat toch prima!

Je moet ze ook niet alles vertellen ;-). Als ze aan mij vragen of mijn dochter van drie goed slaapt, zeg ik ook prima en vertel er dan niet bij dat dat dan wel vaak bij ons in bed is, hahahaaa.

Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was. Jij kent je dochter toch het beste? de adviezen van het cb moet je als richtlijnen gebruiken. En je moet het als een positief iets zien dat je er heen moet. Zij houden je kleintje wel deskundig in de gaten, dat is toch super? Al snap ik ook wel dat je er van baalt hoor, je hebt dan misschien toch een beetje het gevoel dat ze je een slechte moeder vinden ofzo.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je al zo vroeg bent begonnen met de papfles? (geen aanval, een oprechte vraag omdat mijn dochter net zo oud is). Als ik het me goed herinner geef jij die al heel lang toch? Je zegt om de nacht door te komen, maar ze hoeft toch geen 12,5 uur te slapen? Bij ons slaapt ze van 21,00 tot 07,00, dat is naar mijn mening lang zat. Ivm de rijping vd darmen probeer ik juist zo lang mogelijk te wachten met hapjes ed.
maarja, zoals ik hier veel zie, 100 moeders, 100 meningen.. ik vind het het belangrijkste dat je je eigen gevoel volgt..
laat je vooral niet gek maken door het cb!

@nonnie, ik bedoelde jou idd ja.. dacht me te herinneren uit andere onderwerpen dat je al een tijdje de papfles gaf.. maar ik wil ook nog wel eens mensen door elkaar halen. Komt omdat ik geen gezichten bij de namen heb..

Misschien bedoel je mij Pineapple! Ik geef sinds 5 maanden een papfles. Toen was ze 3 maanden ;)!!

Bij mij maken ze nooit ergens een probleem van. Maar ik vertel dan ook bijna niks. Maar de papfles was bij ons wel oké en we mochten ook al met potjes beginnen :s. Toen was ze 3,5 maand.
100 moeders, 100 meningen maar zeker ook 100 CB's, 100 adviezen!!!
Niet teveel van aantrekken en als je kindje het goed doet lekker blijven doen.
Mijn kraamhulp zij in mijn kraamperiode; Jij hebt het ALTIJD bij het juiste eind. Dat is je moederinstinct..... Ik hou me daar maar aan vast!!
Succes en lekker hoor dat ze zo goed slaapt!!

Terug
Bovenaan