ff klagen over CB

Misschien bedoel je mij Pineapple! Ik geef sinds 5 maanden een papfles. Toen was ze 3 maanden ;)!!

Bij mij maken ze nooit ergens een probleem van. Maar ik vertel dan ook bijna niks. Maar de papfles was bij ons wel oké en we mochten ook al met potjes beginnen :s. Toen was ze 3,5 maand.
100 moeders, 100 meningen maar zeker ook 100 CB's, 100 adviezen!!!
Niet teveel van aantrekken en als je kindje het goed doet lekker blijven doen.
Mijn kraamhulp zij in mijn kraamperiode; Jij hebt het ALTIJD bij het juiste eind. Dat is je moederinstinct..... Ik hou me daar maar aan vast!!
Succes en lekker hoor dat ze zo goed slaapt!!

Altijd leuk zo'n CB-onderwerp...... Ik heb hele brede schouders en daar glijdt alles zo weer vanaf!

Wat ik altijd zo jammer vind is dat ze ongelijke adviezen geven. Het ene CB zegt dat je wel vroeg moet/mag beginnen met bijvoeding, het andere CB vind dit absoluut niet! Oh ja...gewichten...Mijn meisje, 4,5 mnd: 6040 gram, 67 cm....snel bijvoeren hoor, ze is wel aan de lichte kant....hahahaha
Ach, soms moet ik erom lachen, en soms kan ik er idd ook gewoon boos om worden!

Ik heb het even gehad met het CB. We zijn voor Roosmarijn overgestapt op voeding voor kindjes met koemelkallergie. Op advies van een homeopaat en van anderen en mijn eigen gevoel. Hier doet ze het super op. Geen kramp meer (kramp hoort erbij de eerste 3 maanden), geen moeite meer met poepbroeken (daar hebben baby's wel eens last van) en veel rustiger, niet meer zo snel honger. Nu wil het CB geen verwijzing geven, want zij hebben de voeding niet geadviseerd. We moesten de vorige keer opnieuw de standaard voeding aanbieden, om te bewijzen dat het er echt aan lag en de verwijzing te krijgen, maar niet dus hè. Wat een gezanik.

Pfff, hou op over het CB. Die spreken elkaar allemaal tegen. Een paar manden geleden leuk voorbeeld. De ene arts zei dat 5 flessen van 135cc niet genoeg was (totaal 675cc) daar ze toch wat weinig woog (toen 4 kilo geloof ik). Ik moest er nog maar eentje bij doen. Dat zou dan per dag 810cc zijn. Ik was al blij als ik 600cc naar binnen kreeg... Een week later zei een andere arts dat dat veel te veel was! Ze had genoeg aan 600cc per dag. Mij vielen de schoenen uit. En dan die miepen die alleen maar wegen en meten. Die weten ook alles beter. 'Mmm, ze is niet veel bijgekomen, eet ze wel genoeg? Zo weinig maar? Als ze nog honger heeft, geef je haar dan nog wat? (ja duh...) Moet je toch maar wat meer geven. Maar ja, ze ziet er wel blakend en vrolijk uit dus het zal wel goed zijn he.''

Ik moet er donderdag weer heen. Ik ben eens benieuwd wat ze zeggen....

Terug
Bovenaan