ff klagen over cb!!!

hey dames,

begin het nu al zat te worden om naar cb te gaan, al die goed bedoelde adviezen waar ik niets mee kan..

laatste keer kregen we gedonder ( ja echt ze waren boos) omdat onze kleine meid niet overdag in haar bedje slaapt maar in de box of in de wagen.. deze keer niets over gehoord maar toch even benadrukken dat het belangrijk is om overdag in haar bed te slapen!! ja hallo laat haar een dagje hier komen en dan mag zij het proberen om een overstuur krijsend kind in haar bedje te leggen terwijl ze in de box zo in slaap valt!!!

de laatste keer dat we er waren kreeg ze 4 flessen van 200cc en dat was prima 4 weken geleden..

komen we vandaag weer krijgt mevrouw inmiddels 3 flessen van 200cc en 1 papfles van 240 cc, maar oh nee hoor ik moet oppassen anders wordt ze te dik, WAAROM ik de papfles uberhaupt geef??? nou zodat ze lekker slaapt in de nacht en haar buikje in de ochtend niet zo rommelt van de honger want is toch een lange ruk van 20.30 tot 9.00.. ja kan dus beter gaan afbouwen en het niet meer geven want dat is beter voor haar???? nou onze dame is zeer tevreden en je hoort haar nooit lekker vrolijk en erg geduldig..

fijne adviezen altijd!!!!

sorry voor het geklaag maar was even pissig en moest het kwijt...

groetjes non
ps de kleine is inmiddels 63,5 cm en weegt 6980, ze is nu 4,5 maand
.
 
hoi non,

het cb kan inderdaad goede adviezen geven en af en toe ook adviezen waarvan je denkt, wat heb ik eraan? het is vooral aan jou wat je met de adviezen doet. het cb kijkt naar het 'gemiddelde'.
als jij vindt dat je het goed doet en je dochter doet het ook goed. lekker laten gaan en je eigen gang trekken. al is dat af en toe moeiljk
 
Ik ben het eens met mamavanesmee. Het is jouw dochter en jullie voeden haar op. Niet het cb. Als je denkt dat je met de adviezen wat kan, dan doe je er wat mee en anders laat je het links liggen. Zo doe ik het ook. Maar ik kan me voorstellen dat het frustreert. Overigens meld ik ook niet altijd alles aan het cb. Onze zoon krijgt bijvoorbeeld bij de laatste fles een grotere fles dan de andere voedingen (180+6 scheppen ipv 150+5 scheppen) maar als het cb het vraagt krijgt hij altijd 150+5, want anders gaan ze ook opmerkingen plaatsen. Nu krijg ik steeds te horen dat hij het goed doet en dat hij mooi groeit, maar zo gauw ik vertel van die avondflessen zal je zien dat er commentaar volgt.

 
Ik kreeg vanaf het begin al te horen dat ie te groot en te zwaar voor zijn leeftijd was, maar hij was 4595 gr en 55 cm toen hij geboren werd. Maar nu krijg ik er geen commentaar over, maar ik vertel ook niet alles. Ik ga er eigenlijk heen voor de prikken maar ben altijd zo weer weg, hou niet van dat geouwehoer zonde van me tijd die tijd kan ik ook gebruiken om met me zoon te spelen en te knuffelen. Oh en nonnie mijn zoon slaapt ook niet s`middags in bed dan krijst hij de hele boel bij elkaar terwijl hij altijd vrolijk is dan maar in de box en dan kan ik ook gewoon me ding doen.
 
Hoi hoi,

Onze oudste zoon was ook zwaar bij de geboorte, 4720 gram en 51 cm, na 3 maanden vonden ze bij het cb dat Bryan te licht was en erg klein voor zijn leeftijd. Nu bij de jongste, deze woog 3960 en was 54 cm, lopen ze ook al te zeuren dat hij nu 1,5 jaar te lang is en te weinig weegt. Af en toe wordt je er moe van. Allebei mijn jongens zijn gezond en eigenlijk nooit ziek. Ik zie het probleem niet. Als ik naar het cb moet zeg ik altijd ja en amen en ben weer weg, thuis doe ik lekker mijn eigen ding.

Je kleine doet het prima hoor!!! Lekker hollands glorie!

Groetjes,

Miriam
 
Hey,

Mijn zoontje slaapt 's middags ook beneden in de kinderwagen. Deden ze eerst ook moeilijk over, maar hij raakt helemaal overstuur als ie overdag in z'n bedje moet. Ik heb het er maar bij gelaten en vertel ze t ook niet meer. Hij is dik tevreden zo en ik dus ook.

Ook krijg ik iedere keer te horen dat t net aan is, hoeveel ik geef (5 keer 200ml (180 + 6 scheppen, zonder afgieten, hij is 4,5 maand), maar hij laat zelf staan als ie vol zit. Gaat er vanzelf weer af als ie gaat kruipen/lopen. Bovendien zit overgewicht niet in de familie (zelf zijn we ook aan de magere kant).
Helaas gaat niet vertellen ook niet, want ze vragen er bij mij naar. Maarja, ze zien zelf dat ie t goed doet. Hij was laatst 66,5 cm en 7240 gram. Echt een stevige Hollandse jongen. Zolang ie lacht en tevreden is, doe ik gewoon zoals ik t nu doe.

Ze zagen trouwens niet eens dat 'ie een plat hoofdje had, dat moest ik zelf vragen. Toen deden ze er nog niets aan. Ben zelf naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar Rotterdam (helmtherapie misschien). Dan denk je toch: waarvoor kom ik hier eigenlijk??!!!

Groetjes,
mamma van Joas.
 
Hallo moeders,

Ik heb totaal geen problemen met het CB hier. Ze kijken hier eerder naar of het gezin goed loopt en iedereen lekker in de vel zit. Mijn jongste wordt bijna 1 en zit tegen de ondergrens aan met lengte, gewicht en hoofdomtrek. Maar wel alles loopt gelijk.
Het enige wat ik wel vervelend vind van het CB is dat het altijd uitloopt. Afgelopen maandag was ik ook bijna 3 kwartier later aan de beurt dan de afspraak was. En dan is het etenstijd voor de kindjes (bijna 12:00 uur) en dan werken ze niet mee! Maar goed, het is altijd maar een moment opname dat ze de kindjes beoordelen.
Sommige kindjes slapen nou eenmaal beter in de box of wandelwagen en sommige kindjes hebben nou eenmaal meer aanleg om hollandse glorie te worden. Komt allemaal goed als je maar aan de richtlijnen houd en het belangrijkste: je voelt zelf aan wat het beste is voor je kind!

Succes met opvoeden (en het valt niet altijd mee...)
Gr Els, mama van Quentin (over 2 wkn 3 jaar) en Colin (over 3 wkn 1 jaar)
 
Hoi allemaal,

Ons CB is gelukkig ook prima, hoewel er bij ons ook lange wachttijden zijn. En dan bel ik soms op omdat toevallig net een van de kinderen slaapt (eindelijk) om te vragen of er uitloop is en ja, juist dan zijn ze wel op tijd!
Wat betreft de adviezen of opmerkingen: bij mijn weten is er eigenlijk nooit aan ons gevraagd waar onze kinderen slapen! Onze tweede (10 maanden) sliep zolang hij in de kinderwagenbak lag (en dat was tot en met 8 maanden nog (hij is niet zo groot) overdag 's ochtends regelmatig daarin. Niet omdat hij anders krijsend in bed lag hoor - hij slaapt overal goed - maar omdat de oudste (iets meer dan 3 jaar) anders helemaal zijn energie niet kwijt kon als we steeds thuis zouden blijven. Dus onze jongste sliep gewoon in de kinderwagen in de speeltuin.Met een hydrofieltje ervoor. Ging prima. Heel veel tweede, derde kindjes doen dat is mijn ervaring trouwens. Er zit ook wel een heerlijk matrasje in onze kinderwagen (bugaboo).
O, en over het drinken of eten: hij dronk, drinkt nog steeds aan de borst. Je weet dan toch niet hoeveel ze binnen krijgen. Nu eet hij natuurlijk inmiddels meer dan dat hij drinkt, dat is nu meestal alleen 's ochtends een keer, 's avonds een keer en, helaas, regelmatig ook 's nachts een keer. Een kind geeft zelf goed aan wanneer hij honger heeft, ik voedde op verzoek. Nu is er alleen de regelmaat bij van ontbijt, tussendoortje fruit en yoghurt, middageten en avondeten. Hoeveel cc drinken hij steeds kreeg? Ik zou het absoluut niet weten en het is mij ook niet in detail gevraagd.

Groetjes, Sara
 
Terug
Bovenaan