ff klagen over cb!!!

Hoi,

Hier is het cb ook niet makkelijk. Mijn dochter kroop met 11 maanden, nou dat was toch echt veeeel te laat volgens het cb. Ze hadden het al over therapie. Nu (16 maand) doet ze alles. Lopen, kruipen, zelf gaan staan rollen en draaien. Ook is erg snel met haar woordjes. Ze heeft nu een woordenschat van ong 30 woordjes. Behoorlijk veel voor een meisje van net 1 jaar. En dat kon toch echt niet op het cb. Dat moest ik gaan afremmen! Haha, alsof dat lukt! Ik laat alle ''adviezen'' lekker langs me heen gaan en doe waar mijn meisje en ik het beste bij varen! Mijn meisje sliep ook pas met 9 maanden in haar eigen bedje hoor. Veel te gezellig beneden haha!
Laat ze je niet gek maken hoor!!

Groetjes
 
Hoi mama's,
Ook ik vind de dames van het CB af en toe behoorlijk irritant! Tymo is een heel druk en bezig mannetje, hij zit nooit even rustig in zijn wippertje ofzo. Hij wilde ook tot een maand of 7 overdag niet in zijn bedje. Dan sliep hij meestal in de box of in ons grote bed als ik boven aan het rommelen was. Hij ging ook alleen maar gillen als ik hem in bed legde. Op een gegeven moment ben ik hem, als hij in de box of op ons bed in slaap was gevallen over gaan leggen in zijn eigen bedje en binnen een week kon ik hem opeens wel overdag wakker in zijn bedje weg leggen en dan ging hij rustig slapen. Hij kreeg ook pas van af een maand of 7 een vast slaapritme overdag. Daarvoor sliep hij ongeveer 3 keer per dag een half uurtje, nu slaap hij twee keer per dag ongeveer een uurtje in bed. Elk kind geeft van zelf wel aan wanneer ze ergens aan toen zijn en Tymo was er toen pas aan toe om in bed te slapen met een vast ritme. Hij sliep wel vanaf het begin 's nachts gewoon in zijn eigen bedje in zijn eigen kamertje dus ik vond het wel prima allemaal!
Ik vond het vooral heel irritant toen het CB begon dat ik hem moest gaan stimuleren om te gaan kruipen, terwijl Tymo alleen maar ging gillen als hij op zijn buik lag en alleen maar bezig was met staan. Toen hij 5 maanden was kon hij aan de salontafel staan. Nu hij negen maanden is kan hij net kruipen, zich overal aan optrekken tot staan en probeert hij af en toe al los te staan. Kortom hij heeft geen stimulans nodig, hij ontwikkelt zich zelf wel haha.
Mijn advies is dus ook: laat het CB lekker kletsen en doe gewoon waar jij en je kindje zich goed bij voelen. Dat is toch veel belangrijker?!
Succes allemaal!
Liefs,
Mar
 
Het CB...

Ik wordt niet goed van het CB, toen we voor de 4e keer met ons zoontje naar het ziekenhuis gingen voor een opname voor zijn reflux zei de wijkverpleegster tegen me "als ze nou niets vinden dan moet je maar geloven dat er niets aan de hand is"... Mijn zoontje heeft regelmatig verbrande wangetjes van het zuur dat hij spuugt, laat dat mens mij niet de les lezen over dat er wel of niet wat aan de hand is!

En als ik bel omdat ik een vraag heb, dan wordt er gezegd dat ik teruggebeld wordt door mijn wijkverpleegster, wat ze dus gewoon niet doet.

Of elke keer als ik haar zie op het CB zegt ze dat ze langs komt thuis ergens in die week, maar dat doet ze nooit.

Ook wordt er telkens gezegd "luister naar je intuitie, je moedergevoel" nou wij hebben een hele moeilijke start gehad met ons zoontje, en de enige die naar mijn moedergevoel luisterde waren ik en mijn man, maar niemand luisterde naar ons... en achteraf hadden we toch maar mooi gelijk dat er iets niet in de haak was.

Het CB, ik het het er helemaal mee gehad!
 
Terug
Bovenaan