FF klagen??

Hoi meiden,

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend blij dat ik zwanger ben. Zeker na alle toestanden van vorig najaar (PCOS, toen toch inenen zwanger van een tweeling en helaas een heel vervelende, zeer pijnlijke miskraam in twee delen..............).

Maar: ik herken mezelf bijna niet meer terug..........in alle opzichten.
Ik zit onder de puisten en heb doorgaans een humeur om op te schieten, wat erg lullig voor mijn lieve mannetje is. Ik dacht dat het door de zeer spannende eerst maanden zou komen, maar het zakt niet erg af.........hahahaha!

Heb ook al vanaf het begin een behoorlijk pijnlijke buik bij vlagen, zeker drie dagen in de week menstruatie/groei krampen en sinds een week of twee ook pijnlijke steken in rug en buik. En nu heb ik me het afgelopen weekend nog ziek moeten melden van mijn werk ook omdat mijn rug gewoon heel zeer doet, ik doe vrij zwaar werk (ben verpleegkundige op een Intensive Care) en hoop dat ik dat nog wel even vol kan houden.

Daarnaast natuurlijk ook hele leuke dingen!
We hebben van de week een wiegetje gevonden op marktplaats en hij is ook live fantastisch!!!
Daarnaast kan ik helemaal wegdromen bij hoe het kamertje er uit moet gaan zien.
En kan ook al helemaal fantaseren over hoe de bevalling er voor mij uit moet gaan zien, heb daar echt een droom over.............hoe naief die is zullen we over 5,5 maand gaan zien..............whahahaha!!!

Nou genoeg over mij!
Hebben jullie nog dingen waarvan jullie denken: gadverdamme!
En dan ook nog de leuke dingen die jullie willen delen?
Ik lees ze graag!

Groetjes Rimke
14+1 weken.

Hoi Rimke,

Ik kan me voorstellen dat af en toe klagen lekker kan zijn. Ik ben zelf namelijk al 20 weken hondsberoerd en slik daarvoor ook medicijnen. Om een beetje de dag door te komen. Ik ben ook harstikke blij dat ik zwanger ben, maar soms is het heel zwaar. Ik kan namelijk al 20 weken niet werken en zit dus in de ziektewet. Ik heb zoveel klachten dat ik vaak naar het ziekenhuis moet voor controle.

Ook ik ben vaak niet te genieten en mijn man moet het allemaal maar slikken. Ik weet zeker dat hij het erg zwaar heeft. We hebben ook eerder een miskraam gehad en hij maakt zich erg druk om mij. Hij is heel bezorgd en probeert alles voor me te doen, maar dan nog schiet ik af en toe uit mijn slof. Ik heb er echt bewondering voor dat hij alles maar blijft doen en me zo  goed helpt. Ik ben blij dat hij dit kan opbrengen. Vooral als hij me ziet lijden door mijn kwalen is voor hem heel erg moeilijk.

Ik geniet wel van mijn zwangerschap, al maken die kwaaltjes de negen maanden wel heel erg lang. De arts helpt me waar hij kan.

Volgende week komt de kinderkamer, box, en kinderwagen  en daar kijk ik erg naar uit. We kunnen het kamertje dan afmaken. Het is gewoon geweldig. Ik kan niet wachten tot de kamer er is. En dan wachten tot onze kleine er is.

Groetjes Snoopy,
20 weken zwanger

Hoi Snoopy,

Leuk dat je reageerd!
Wat een zware zwangerschap heb jij joh! Kan me voorstellen dat je je heel belabberd en bezwaard voelt. Wel heel erg fijn dat je man zo bezorgd is en een hoop van je overneemt.
Ik hoop dat jouw arts nog iets voor je kan betekenen waardoor het iets lichter gaat worden voor je, want als je dit idd tot het einde gaat houden......pffff, petje af hoor!
En ik vind het erg knap van je dat je toch positieve dingen blijft zien.
Ach je moet ook wel he, want je moet toch door, maar dat je het af en toe even niet ziet zitten kan ik me goed voorstellen.

En heerlijk he, dat wegdromen bij de gedachte aan het babykamertje.......

Ik heb nog een klacht die ik gister vergat te melden................ik slaap zo slecht............was vannacht om 3 uur wakker..........en dan mag ik blij zijn dat ik geen ander kleintje hier heb lopen maar dat ik gewoon kon blijven liggen..........ga vannacht de nachtdienst in dus mag overdag ook nog even geoorloofd slapen.......als het lukt............

Fijne dag!

Liefs Rimke

Hoi Rimke en Snoopy

Geen grapjes wat jullie mee te maken hebben........ Met jullie verhalen worden mijn kwalen wel heel erg klein in verhouding. En nog meer toen ik vanochtend bericht kreeg van mijn vriendin dat zij voor de 6de keer een miskraam heeft gehad tussen 6de en 8ste week. Ik durf bijna niet te geloven dat ik maar een beetje misselijkheid, kotsen, moeheid en  droge huid heb gehad - het wordt niet eerlijk verdeeld.........

Veel succes allebei!!!

18weken zwanger voor de  eerste keer - Mor74

Hai Rimke en snoopy, wat een verhalen joh. Echt niet leuk wat jullie doormaken. Daarbij vallen de kwaaltjes die ik nu heb in het niets.

Er schiet me de laatste tijd toch wel het eea door mijn hoofd wat ik graag even van me af wil schrijven. Ik heb geen last van lichamelijke kwaaltjes maar wel van angstige buien. Mijn vorige zwangerschap was namelijk een nachtmerrie. Ik zal het even kort vertellen:

Ik werd met 33 weken zwangerschap opgenomen in het zhuis met een ontsteking aan mijn alvleesklier. Dat is een aandoening waar je verschrikkelijk veel pijn aan hebt en in het  slechtste geval zelfs aan kunt overlijden. Ik heb toen een maand in het ziekenhuis gelegen en ben 10 kilo afgevallen. De pijn was ondraaglijk. Ik kreeg elke 6 uur een spuit pethidine ( soort morfine ) en maakte me natuurlijk zorgen over de kleine. Uiteindelijk is het allemaal heel goed afgelopen. De ontsteking kregen ze, door sondevoeding, onder controle en mijn kleintje was een gezonde 7 ponder.

Deze zwangerschap gaat eigenlijk heel goed. Ook maak ik me veel minder zorgen dan ik had verwacht. Ik had gedacht dat ik er wakker van zou liggen, van wat er gebeurd is. Dat valt eigenlijk heel erg mee, maar soms bekruipt het me toch even. Dan schiet het allemaal weer door mijn hoofd. Vooral als ik last heb van maagzuur want dat zit ook in mijn bovenbuik.

Nu lijkt het net alsof ik het er heel moeilijk mee heb. Dat is ook weer niet zo. Maar ik kan niet ontkennen dat het heel soms even vooral eng is ipv leuk. Gelukkig is het 99 procent van de tijd leuk. Als ik jullie verhalen lees meiden dan heb ik echt met jullie te doen hoor. Vreselijk als je je zo ziek voelt.

Ach jeetje juf!
Das ook een verhaal, pancreatitis..............pfff. Werk op de IC en daar hebben we er altijd wel eentje van liggen, heel zieke mensen..........ben blij dat je toch een gezond kindje op de wereld gezegd hebt!

Weetje, zo ziek voel ik me niet hoor!
Heb gewoon last van mijn buik en rug. En ben doorgaans heel moe omdat ik gewoon verrot slaap. Maar ik mag zeker niet mopperen.
Zeker als ik het verhaal van jor lees.............
Nee doorgaans geniet ik met volle teugen, af en toe overvalt de angst me eventjes of het allemaal nog wel goed is.......vandaag weer even wat minder pijnlijke borsten en dan denk ik meteen weer het ergste.............hahaha! Wordt zo moe van mezelf.........

Heb dit topic gewoon geopend om even lekker te klagen en vooral niet om er achter te komen wie de zieligste is hoor!
Elke klacht die iemand heeft is voor die persoon erg, en als je het leed van de hele wereld op je schouders moet nemen.................is het einde zoek he? Hahaha!

De buitenwereld verwacht volgens mij vaak dat je een stralende zwangere bent, terwijl je dit zelf gewoon niet altijd zo voelt, dus heb ik een klaaghoekje geopend...........drie keer! Whihihihi!!!

Liefs Rimke

Terug
Bovenaan