ff mijn ei kwijt

hoi moeders,

soms wordt ik tuureluurs.........
mijn zoontje van 7 weken kan niet alleen zijn, als ik mazzel heb kan ik hem in slaap wiegen en dan kan hij even in de box slapen.
Als ik hem even wegleg om naar de wc te gaan bv dan is het huilen en al heel snel krijsen !!

We zijn bij de osteopaat geweest en met zijn nekkie is het nu goed,dat zat nl nirt helemaal lekker.
ook gestopt met borstvoeding ivm reactie op wat ik at en de fles gaat goed nu
hij eet om de 4 uur.
Hij heeft nog wel darmkramp maar lang niet zo erg als in het begin....

Zijn er moeders met dezelfde ervaring
Ik loop bijna 24 uur per dag met hem rond in de draagzak !
Ik heb een zware bevalling gehad en kan er gewoon niet van bijkomen op deze manier.............
Laten huilen hebben we al geprobeerd maar dat werkt echt niet en het staat mij ook tegen.
Hij slaapt ook heel weinig, terwijl ie wel moe is vlgs mij.
ik mag blij zijn met 7 uur in een etmaal en dan is het veel...........

Nou dat moest ik ff kwijt
hou me altijd groot en probeer positief te blijven, maar nu even niet...

Groeten nien
 
Hoi Nien,
Ik kan me voorstellen dat je zelf ook helemaal kapot bent. Niels huilde in het begin ook zo veel zodra je hem neerlegde. Ik heb een boek gelezen waar ik heel veel aan had: Wat je baby vertelt van Tracy Hogg. Niet alles, hoor, sommige dingen zijn een beetje overdreven. Mij heeft de aanpak aardig goed geholpen, dus ik hoop bij jou ook. Er staat een 3-dagen truc in, waarmee je volgens het boek je baby kan leren zelf in slaap te vallen in z'n bedje: maak de kamer heel rustig, gordijnen dicht, dan krijgt hij minder prikkels. Je moet natuurlijk zelf nog wel iets kunnen zien. Als hij stil is leg je hem in bed. Zodra hij weer gaat huilen pak je hem weer op, maar zodra hij weer stil is leg je hem weer neer. Je kunt ook proberen als hij ligt hem zachtjes op z'n ruggetje te kloppen en sh, sh, sh geluiden te maken. Anders toch weer oppakken en zodra hij weer stil is weer neerleggen. Je kunt de keren tellen dat je dit moet doen. In het begin kan het wel honderd keer zijn, of nog meer. Maar per keer dat hij moet gaan slapen zal het waarschijnlijk minder zijn. Zo kun je zien hoe je op de goede weg zit. Volgens het boek is het in 3 dagen over. Zou dat mooi zijn!!! Ik ben dit zelf nu 2 dagen aan het proberen en zie duidelijke verbetering! Niels kan nu zelfs met open oogjes in bed gelegd worden.

Als hij veel huilt en krampjes heeft werkt het natuurlijk niet en kun je hem lekker bij je houden tot hij rustig is. En NOOIT laten huilen. Heb ik ook geprobeerd en toen was het hek helemaal van de dam. Tot overgeven aan toe. Zodra hij in zijn bedje moest was het bij voorbaat al huilen.
Ook niet bij elk huiltje naar z'n bedje rennen, want hij moet ook zichzelf leren troosten, maar als je hoort dat het serieus is (na 3 huiltjes, bijv.) dan kun je gaan. Als hij overstuur is duurt het nog langer.

Ik heb ook afgeleerd veel drukte rond hem heen te maken: visite, naar beneden, in het wippertje, wandelen, winkelen, op bezoek, naar het terras. Het was hem allemaal een beetje te veel. Niels is weliswaar pas bijna 5 weken, maar zo veel scheelt dat niet met die van jou. Niet alle kindjes kunnen die drukte aan denk ik.

Ik wens je heel veel succes en rust toe! Je moet even geduld hebben, doorzetten en consequent zijn met neerleggen, maar ik hoop dat je dezelfde ervaringen hebt als ik. Niels heeft echt nog wel zijn huiluurtjes en krampjes, maar is zelf ook een stuk rustiger geworden. Hij slaapt ook een stuk meer.


Ik wens je veel succes! Laat je weten of het lukt?
Groetjes,
Machteld
 
Hoi Nien,
Ook wij hebben tot onze dochter 9 weken was dagelijks een 'ongelukkige' baby gehad. Ten minste daar leek het op. Ze wilde alleen over de schouder lopend dor de kamer dan werd ze soms rustig. Ik was radeloos. Uren duurde het en dat 9 weken achter elkaar. Ik las ergens dat de piek van waarschijnlijk krampjes rond de 6 weken ligt en inderdaad, ze is nu bijna 10 weken en het gaat al een heel stuk beter. Ik laat haar nu wel huilen als ze moet slapen/moe is, en het werkt. Ze slaapt nu veel vaker in haar bedje en ook langer. Volgens mij is ze daardoor rustiger. Misschien heb je (ook) wel een kindje dat zich moeilijk kan afsluiten want die indruk had ik op een gegeven moment. Als je om de 5 minuten even je gezicht laat zien heeft je kindje toch het gevoel dat ze niet alleen is. Ik haal haar er dan juist niet uit. Je moet maar proberen wat voor jou kind werkt. Heel veel succes en volg vooral je gevoel!!!!
 
Hoi machteld

Ik wil de 3 dagen truc wel proberen, we hebben wel eens zoiets geprobeerd, maar dit mislukte......
Maar we zijn alweer wat weken verder......
Wat als je na 2 uur nog bezig bent ?
Gewoon doorgaan ?
Net zolang tot hij slaapt ?
En wat als hij niet gaat slapen op deze manier ?
Is het dan mislukt of probeer je het op een later tijdstip weer ?

En begin je terwijl hij slaapt of meteen met open ogen, want daar heb ik helemaal een hard hoofd in ?

Alvast bedankt voor je antwoord

Nien
 
hallo,
is inbakeren niet een idee?
bij mij thuis werkte het aardig tegen de krampjes. Als je er meer over wilt weten kan je uitleg krijgen bij het consultatie bureau.

En als hij last van z`n darmpjes heeft en moeite heeft met z`n ontlating... probeer dan druppels van BLOEM: Centangeli... het helpt de darmen te stimuleren.

succes nog, groetjes miranda
 
Probeer zelf ook eens bij te tanken,misschien kun je je kindje een dag uitbesteden aan familie/vrienden,en dan zelf lekker niksdoen,of winkelen of wat jij maar leuk vind!
 
Hoi Nien,

Ik heb een zoontje van bijna zeven weken en overdag slaapt hij weinig tot bijna niet. Hij slaapt alleen op schoot met mijn pink in zijn mondje of als ik met hem ga wandelen. Zodra ik hem op bed leg, vind hij het 5 min. leuk, maar zet hij het op een krijsen. Hij verzet zich ook tegen zijn slaap, want hij is ontzettend moe. Ik hoop dat hij binnenkort kan duimen, hij probeert het wel maar dit lukt nog niet, heeft iemand misschien nog tips? Op zijn speentje is hij niet meer zo dol. 's nachts slaapt hij door, hij krijgt tussen tien en elf zijn laatste voeding en slaapt dan door tot ongeveer half zeven. Daarna gaat hij nog terug naar bed tot een uur of tien, maar daarna slaapt hij bijna niet meer. Op deze manier zie ik er zelf ook tegenop om te gaan werken. We hopen maar dat het snel beter gaat.
Succes, want het valt niet altijd mee, zeker niet als je zelf ook erg moe bent.

Groetjes corine
 
Terug
Bovenaan