ff van me afschrijven

Ik had vanochtend al een keer gereageerd, maar dat is niet geplaats, dus nog maar een keer.
Wat Friso doet, kan natuurlijk niet. Hij is bezig jullie relatie te verknallen (en idd. waarom doet hij dit, zit er misschien meer achter) en jullie dochters hebben hier last van of gaan hier last van krijgen.
Ik denk dat ik zou kiezen om een keer rustig, serieus te praten op een moment dat je niet te boos bent.
Ik denk dat hij tijd moet gaan investeren in zijn relatie met Floor. Hij moet een band gaan opbouwen met haar. Dat gaat niet vanzelf.
Ook mijn man heeft daar met Renske aan moeten werken. Toen Emma geboren werd hebben wij allebei drie jaar lang maar 3 dagen in de week gewerkt. Intussen was Renske ook geboren en toen zij 6 maanden was ging hij weer fulltime werken. Toen Renske ongeveer 1 jaar was merkte ik dat hij eigenlijk nooit speelde met Renske, het verschonen en troosten altijd aan mij overliet en haar ook liever niet in bad deed. Daar hebben we toen ook over geproken. Hij heeft veel geinvesteerd in hun relatie en dat is helemaal goed gekomen, maar het ging niet zo vanzelf als bij Emma voor wie hij veel meer zorgde voor lange tijd. Hij ging bijv. dingen met Renske alleen doen, zonder Emma erbij. Gewoon een boodschapje ofzo, ipv haar steeds bij mij te laten of Emma mee te nemen.
Nu is het natuurlijk niet hetzelfde want hij maakte niet van die idiote opmerkingen. Dat kan gewoon niet.
Succes meid, want ik snap dat dit iets is wat je heel erg veel pijn doet.

Hoi Maurilla,

Ik zit met verbijstering je verhaal te lezen.
Wat erg zeg en vooral zo zielig voor Floor....
Ik zou inderdaad een heel goed gesprek met hem aangaan want dit kan toch niet.
Ik hoop dat jullie eruit komen.

Liefs Stefanie

Hey meid,

Wat erg zeg! Ik snap dat je erg boos was, maar je zult ook wel erg verdrietig zijn neem ik aan. Ik zou denk ik ook een brief schrijven en daarin uitleggen hoe jij je voelt als hij zo tegen jullie meisje doet. Laat hem desnoods ook een brief schrijven waarom hij zo doet.

Meis ik wens jullie heel veel sterkte in zo'n verschrikkelijke situatie.

Heel veel liefs Frida

hoi hoi

bedankt voor jullie reacties

helaas maakte hij de opmerking juist wanneer de kids erbij zijn

ik heb gisyeravond een gesprek met hem gehad...
nou ja ik sprak , en hij staarde voor zich uit
uiteindelijk na anderhalf uur tegen hem aan gepraat te hebben ben ik ontploft en ben ik net zolang doorgegaan tot hij helemaal brak
ik heb gedreigd met een advocaat om een scheiding , gedreigd de kinderen op te pakken en weg te gaan en ik weet niet wat nog allemaal

uiteindelijk begon hij een beetje te praten
waarom hij zo tegen floor doet weet hij zelf niet zegt hij
hij denkt dat het ermee te maken had dat ze zo plotseling kwam
hij wist dat ik geen pil meer slikte op aanraden van de huisarts omdat ik er erg veel last van had en dat hij het verdomde om een voorbehoedsmiddel te gebruiken en dat er dus kans op zwangerschap was
maar dat was niet zijn schuld, waarop ik dus zei dat ik niet alleen zwanger was geworden maar dat we dat samen gedaan hebben
toen voelde hij zich aangevallen en dacht dat ik hem de schuld gaf
ik zei dat we daar over konden ruzieén maar floor is er en ik heb er absoluut geen spijt van, ze is een heerlijke lieve vrolijke griet
begeven moment dwong ik hem naar een foto van floor te kijken en hij moest mij vertellen wat hij daarbij voelde
hij staarde er wat na maar keek niet met zijn hart
dus ik het eerst gedaan en erbij gezegd wat ik voelde
nog niks dus ik het anders geprobeerd en hyet op lijn gegooit : als je aan lijn denkt wat vopel je dan?
breekt er dan een glimlach op je gezicht?
ja zegt ie , ik waarom?
weet ik niet , weet je wel vertel het
toen was ik een psycholoog volgens hem
maar ik bleef doorhameren
uiteindelijk kreeg ik antwoord
als hij aan lijn denkt breekt er een glimlach op zijn gezicht , voelt hij de liefde voor haar en trotsheid
toen liet ik hem weer na de foto van floor kijken terwijl ik zei of riep : kijk naar haar kijk verdomme naar floor
en eindelijk brak hij en liet hij haar toe
hij houd wel van haar zegt ie en is ook trots op haar als ze weer iets nieuws kan/doet
hij vind karlijn leuker omdat ze ouder is waarop ik meteen zei dat hij karlijn op de leeftijd van floor nu ook leuk vond en veel met haar speelde enz
hij heeft beloofd om floor niet meer zo te behandelen omdat ze dat absoluut niet verdient

toen we na bed gingen werd floor ff wakker dus heb ik haar bij me gepakt en toen begon hij uit zichzelf met floor te knuffelen en te spelen en floor genoot ervan
je zag haar eerst heel verbaasd kijken en daarna zag je haar helemaal stralen en friso ook
en daardoor werd ik dus emotioneel
ik hoop echt dat hij dit blijft doen omwille van floor mij karlijn en vooral zichzelf

zoo tis een heel verhaal geworden hahaha

liefs maurilla

hoi meis,ik hoop dat je zijn ogen heb kunnen openen..je hebt het denk wel goed gedaan..ik hoop dat jullie het nu heeeeel fijn met zn 4en krijgen..ja ,jij bent immers niet alleen zwanger geworden.liefs,karin

Hey meid

Dat is goed nieuws zeg! Ik hoop voor jullie dat dit het openingetje is naar betere tijden. En inderdaad jullie hebben SAMEN Floor gemaakt. Daar moet je geen schuldige in gaan zoeken.

Liefs Frida

Maurilla, goed dat jullie gepraat hebben en er diep op ingegaan zijn. Ik denk dat hij ook zijn gedrag en zijn gevoel moet scheiden. Zijn gedrag kan gewoon niet, je kan niet maar doen waar je zin in hebt. Zo kan je ook bijv. niet iemand slaan als je boos bent.
Zijn gevoel, dat is iets anders. Dat gevoel heeft hij nu eenmaal en daar moet ook iets mee gebeuren. Hij heeft zelf al gezegd waar het eigenlijk door komt. Er kwam ongepland een tweede kind bij. En daar daar zitten consequenties aan. Misschien hebben jullie het drukker, of nog minder tijd voor elkaar, of minder tijd voor je eigen dingen. Twee kinderen hebben twee keer zoveel zorg nodig, er is er altijd wel 1 die een schone luier nodig heeft of geholpen moet worden.
Is er iets wat hem erg stoort en kunnen jullie daar iets voor verzinnen. Meer tijd voor elkaar maken of juist tijd voor jezelf (voor allebei dan!).
En zoals ik al eerder schreef werken aan een band met Floor, maar daar is hij al mee begonnen. Nu nog volhouden (als het nodig is gewoon zeggen dat hij Floor lekker alleen mee moet nemen bijv. met een boodschap).
En vergeet hem er ook niet op te wijzen dat het over een half jaar weer heel anders is. Dan zijn ze allebei alweer zo veel groter en kunnen zoveel meer. Het zou jammer zijn als er dan zoveel kapot gemaakt is. Deze tropentijd is maar tijdelijk!

Hey meis,

Ook mijn eerste reactie was, wat een .....
Maar misschien moet je inderdaad verder kijken. En is er een reden waarom hij zich zo voelt.
Fijn dat je goed met hem gesproken hebt. Ik hoop dat het veranderd, want wat hij deed, kan echt niet! Toch zou ik mezelf ook niet prettig voelen, om hem alleen met haar te laten, misschien zou haar haar iets langer laten huilen, dan nodig is!
Ik hoop dat jullie er uit komen.

Terug
Bovenaan