ff verhaal kwijt hoor..

A

Anoniem

Guest

Ik had al eeder vertelt dat het soms niet zo goed met me gaat.
Om verschillende reden,ik ben al een emotioneel en vrij onzeker mens,aan het werk gaan na mijn zwangerschap viel tegen en mijn broer zit voor langere tijd vast.
de laatste tijd ging het weer wat beter.ik kon het van mijn broer goed van me afzetten.
maar nu zijn er weer veel veranderingen op het werk en mijn broer blijkt erg ziek te zijn wordt dagopname aangeraden.hij heeft adhd,wat al gedacht werdt vanaf zijn geboorte,nu pas echt bevestigd.hij zit volledig in de knoop,maar ziet het zelf niet.
ik merk dat ik weer gestrest en gespannen ben.
Ik ben erg rusteloos,kan niet goed stilzitten,heb stemmingswisselingen,kan niet echt genieten,loop te mopperen.
gelukkig kan ik wel van mila genieten,maar kan me maar moeilijk ontspannen om leuke dingen te gaan doen.
op het werk vindt ik het op het moment ook weer niet prettig,
soms gaat het wel goed. maar  soms  denk ik ik zal wel eens wat willen hebben om rustiger te worden en meer de rust te kunnen vinden,ik denk als maar vooruit en vooruit.ik wil meer genieten en me goed voelen..genieten van ons gezinnetje en werk is maar werk ik moet de dingen kunnen loslaten.
waarom kun je je soms zo klote voelen,terwijl je eigenlijk alles hebt.
Wie van jullie heeft ervaring met een rustgevend homeopatisch middel?
ik durf niet gelijk naar de dokter te gaan   voor   iets rustgevends(of ben ik dan een schijterd) maar  wil dit eerst proberen,mischien gaat het goed.
ik weet dat er veel middeltjes zijn  met valeriaan erin, beinvloed geloof ik de werking van de pil..?
nou ben weer even mijn verhaal kwijt,..is weer lekker vaag geloof ik.. maar ben het toch even kwijt en dat helpt.ik weet dat vele van jullie ook met allerlei gevoelens stoeien..
en oja mischien hebben jullie nog ontspantips voor mij....
liefs piewie

Als je merkt dat je vaak van dit soort "buien" hebt zou ik toch even naar je huisarts gaan en je verhaal doen.. Het lucht ten eerste op en wie weet wordt je wel doorverwezen of krijg je iets kalmerends..

Je hoeft je er helemaal niet voor te schamen, want als je net mama bent en je krijgt ook nog eens te maken met andere externe problemen dan is het helemaal niet vreemd dat het je soms even te veel wordt..

Praat een met je huisarts, wie weet lucht het je wel op.. Maar een kop thee drinken in Breda heeft wil soms ook nog wel eens werken

Sterkte en kop op!

Esmé mv Kay (uit breda haha)

He wat een narigheid meid. Buiten de dingen waar jij gewoon geen controle over hebt (zoals de situatie van je broer) lijkt het wel of je misschien iets te veel van jezelf eist. Je hoeft niet altijd maar 100% te geven hoor. Het wordt maar steeds moeilijker als je jezelf zo in een cirkeltje denk...wat ik bedoel is dat als je te gestressed bent om te genieten, dan ga je meer stressen over het feit dat je niet genoeg geniet en dan ben je dus weer meer gestressed etc etc.
Ik hoor van mijn zus dat sint janskruid erg prettig is om te gebruiken, geen nare bijverschijnselen. Ik heb zelf een tijdje yoga gedaan......ben niet echt het type om mijn aura te laten poetsen of mijn chakras op een lijn te laten zetten enzo...maar gewoon al het idee dat je een uurtje per week helemaal nergens mee bezig hoeft te zijn, alleen jezelf en je ademhaling.
Buiten moeder, partner, werkende vrouw ben je ook nog gewoon "jij" en daar moet je zuinig op zijn vind ik. Dus haal diep adem, en hoe kneuterig het ook klinkt zeg iedere dag tegen jezelf: 'Ik doe mijn allerbest en dat is goed genoeg" zelfs als dat betekend dat je niet overal voor iedereen tegelijk maar klaar staat, of het huishouden achter loopt, of al die dingen die er op de lange duur echt niet zoveel toe doen. Geniet van je kleine, als je dat goed doet....dan is alles oke.

Hoop dat je wat rust kunt vinden, Ajuus ilja

He Piewie

Rot meid,  dat je je zo voelt.
Je weet niet wat je lijf met je doet, dat dit je kan overkomen.
Ik denk alleen dat het wel handig is om naar de huisarts te gaan. Vraag niet direct om medicatie, want sommige huisartsen gaan hier te makkelijk mee om
Je krijgt dan dingen als Oxazepam voorgeschreven.
Op zich is dat niet erg als je het even gebruikt, maar dan wel in combi met een gesprek met psycholoog of iets dergelijks. Graag onder begeleiding.

Er zijn ook natuurlijke middelen als st janskruid.
Ik heb hieronder een stukje voor je neer gezet erover. Dit kun je gewoon bij de drogist halen. Homeopathische middelen moet je wel een tijdje gebruiken voordat ze werken.
En..inderdaad...de pil is niet veilig hiermee. Je zult dan andere maatregelen moeten nemen.

En je broer. Toch fijn dat de diagnose is gesteld van ADHD. Nu weten jullie waar hij aan toe is. Verklaart ook een hoop van zijn gedrag.

Is hij door een psychiater gediagnostiseerd? Dan heb je kans dat hij ook aan medicatie  gaat als ritalin of concerta. Dit helpt hem misschien de chaos in zijn hoofd een beetje overzichtelijker te maken. Samen met de dagopname en gedragstherapie zal dit hem echt een eind op weg helpen hoor. Probeer daar vertrouwen in te hebben.
Snap dat je je zorgen maakt om hem, maar dit is iets waar hij mee moet leren omgaan in zijn leven en dat leert hij bij de dagopname.
Probeer dat dus als iets positiefs te zien. Hij werkt daar aan zijn toekomst.

Voor jou...kijk eens of je wat dingen kan veranderen. Kun je niet een dag minder werken, of dichter in de buurt. Volgens mij had je ook veel reistijd.
Misschien een dag oppas kinderen thuis en dan maar 2 dagen werken?
Praat er wel met je huisarts over, lucht misschien al op!
Heel veel succes en een dikke kus
Pascal

Hier over St Janskruid.

Al in de middeleeuwen werd Sint Janskruid gebruikt om "duivels uit te drijven". De nieuwste inzichten laten ook zien dat Sint Janskruid een positieve invloed heeft tijdens periodes van geestelijke stress wanneer je neerslachtig, prikkelbaar of moedeloos bent.

Je kunt neerslachtig zijn door gewone menselijke omstandigheden, zoals het verbreken van een relatie, het verlies van een dierbare of wegens werkomstandigheden.
Het is ook niet ongewoon om een 'dipje' te hebben wanneer je je draai in je omgeving niet kunt vinden.  

Sint Janskruid helpt je een positieve kijk op het leven te houden en geeft je meer geestelijk veerkracht.

hoi meid

he jakkie wat vervelend allemaal en dan ook nog dingen wbt je broer erbij.....

ik kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt, herken heel veel dingen in je verhaal..
alles maar goed willen doen, overal over twijfelen, vooruit denken, niet kunnen genieten, somber voelen...

ik ben naar de huisarts gegaan, omdat ik het idee had dat ik me alleen maar ongelukkiger ging voelen en van dat gevoel af wilde en tevens handvaten wilde krijgen om er beter mee om te gaan..
ik ben doorverwezen naar een psycholoog en heb binnenkort mijn eertse afspraak..
tevens slik ik medicatie...

ik hoop dat je voor jezelf een keuze kan maken wat je wilt en eerlijk waar ik vond het ook doodeng en een beetje vreemd om naar de huisarts te gaan, maar echt het viel heel erg mee en hij nam me erg serieus...en jou ook!!!!

heel veel sterkte ermee
ps als je behoefte hebt om er met iemand over te praten ...

bvdzwaan@hotmail.com

liefs tobi enne sterke met alles

wat vervelend dat het niet goed met je gaat...

als ik zo je verhaal lees zou ik als ik jou was toch echt naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar de psycholoog. Ik denk dat praten in jouw geval veel belangrijker is dan medicatie; je  hebt duidelijk  veel dingen aan je hoofd en het lijkt mij niet erg gezond om dat te gaan onderdrukken met medicatie terwijl je  misschien veel meer geholpen zou zijn met een gesprek met een psycholoog...

Hoe dan ook... heel veel sterkte en niet bang zijn voor de huisarts hoor! Je bent absoluut niet de enige die niet lekker in z'n vel zit!

Hee meis, je moet echt weten dat wij dat allemaal wel een beetje kennen. Natuurlijk heeft de een het erger dan de ander, maar als je ineens moeder bent, en je leven zo op zijn kop gezet wordt, is het echt niet gek als je je af en toe even heel verloren voelt. Ook ik heb het gehad. Ik ben welliswaar niet naar de ha geweest, maar ik heb wel gemerkt dat het me goed doet om erover te praten. Als je dat kan, zal je zien dat heel veel mensen dat hebben (gehad) en dat praten het allerbelangrijkste is.

Bovendien zal je ha het absoluut ook snappen en denk ik dat dat verstandiger is, dan zelf gaan dokteren....

Succes en sterkte!
Liefs Annet

Zelf heb ik een hele tijd sint janskruid van VSM geslikt maar merkte toch dat dit niet afdoende hielp. Ook kreeg ik steeds meer de behoefte om dingen met een buitenstaander te bespreken. Ben toen toch maar naar de huisarts gegaan en deze heeft mij antidepressiva voorgeschreven en direct gezorgd dat ik met een psycholoog kon praten, eerst ter overbrugging bij de praktijk en later naar het maatschappelijkwerk.
Ik zou zelf niet meer zo snel zelf gaan dokteren omdat ik nu beter geholpen ben als dat ik geen hulp had ingeroepen.

Ik wens je veel sterkte en maak een voor jou zo goede mogelijke beslissing.

Jolanda

Terug
Bovenaan