ff verhaal kwijt hoor..

Hoi Piewie,

Een tijd geleden heb ik Valeriaan van VSM gebruikt. Ik had er zelf veel baat bij. Het gaf mij een rustiger gevoel en ik kon dingen wat beter relativeren. Ook kwam het de nachtrust ten goede doordat je er beter van slaapt. De keerzijde is wel dat je dromen heftiger worden, tenminste dat was bij mij zo. Ik denk voor jou wel de moeite van het proberen waard is. Voordeel is dat het niet verslavend werkt.
Aan de andere kant.... er is niks op tegen om hulp van een derde in te schakelen hoor. Je hoeft niet alles alleen of zelf te kunnen. Gelukkig zijn er mensen die anderen kunnen en willen  helpen. En een eerste stap zou, zoals al meerderen hebben aangegeven, de huisarts kunnen zijn. Die heeft dagelijks met "dit soort gevallen" te maken, je bent echt niet de enige!

Sterkte!
Ellen mv Julian

heeej,

yoga is idd ontspannend (je moet er wel een tiep voor zijn), en homeopatische middeltjes hoeven niet altijd te werken, dus ik zou zelf denk ik ook naar de ha gaan. Ook aangeven dat je er helemaal niet op uit bent om aan de pillen te gaan, je kan ook altijd starten met therapie en later nog medicatie erbij als dat nodig is.

Ik herken me zelf behoorlijk in je verhaal, hoewel ik geen familieproblemen heb, vooral dat stukje van werk is maar werk, dat kan er bij mij ook niet in, suf he

heel veel sterkte!

liefs Jenneke mv Ivar 18-9

Hoi meid,

Wat een rotsituatie allemaal zeg. Maar je moet nu vooral ook aan jezelf denken!
Je hebt zelf al in de gaten dat het zo niet veel langer door kan gaan. Je kunt anderen pas goed helpen, als je zelf helemaal lekker in je vel zit.

Schaam je er vooral niet voor om hulp te zoeken. Ga eens met je huisarts praten, er zijn ook heel veel andere dingen behalve medicijnen. Je moet alleen iets zien te vinden dat bij jou past, waarbij jij je goed kunt ontspannen en alles los kunt laten. Je huisarts kan je hierbij helpen.

Bij mij helpt een lekker warm bad, met een lekker kruidenolietje en een goed boek, of een goede voetmassage door mijn vader (die geeft voetreflexmassages). Denk maar eens goed na over in wat voor situatie jij je heerlijk zou voelen en probeer die situatie te creëren, zodat het je ook lukt om te ontspannen.

Veel succes meid, de komende tijd. En hopelijk voel je je snel weer wat beter in je vel.

Liefs,
mama van tijs

dag Meiden,
wat een ontzettende lieve en opbeurende woorden weer!
Ik heb en ben veel aan het na denken wat ik wil.Ik denk zelf dat ik mezelf vooral goed moet terugfluiten in dingen en meer moet praten over de dingen.
Hiervoor heb ik ook de  rust nodig, vandaar dat ik iets homeopatisch wil.ik wil absoluut niet aan de zwaardere  medicijnen.ik denk ook niet dat ik die nodig heb.Wil dit eerst zelf proberen voor mijn gevoel.
Ik had zonet een gesprek met mijn moeder en zij heeft via de huisarts iets van dr vogel gekregen(homeopatisch),het schijnt haar goed te helpen(situatie van mijn broer)
ze adviseert om met hem te praten en dat hij mij ook zoiets kan geven.voor mij is
het   inderdaad een combi van moeder zijn voor de eerste keer,je weggetje zien te vinden,dat perfectionistische vanmezelf loslaten,familieomstandigheden enz.
Ik denk dat ik weet dat ik er iets aan moet doen,al heel goed is.
Ik denk zelf dat ik beter kan functioneren als ik dingen eerst ga loslaten.
de belangerijke dingen echt voorop ga stellen voor de minder belangerijke.
Van binnen weet ik dondersgoed dat het beter is om meer tijd in mijn gezin te steken dan in de wasmand(bij wijze dan)
dat is het stomme.je wil wel,maar toch doe je het weer op de oude manier.
dat wil zeggen patronen loslaten,gedachtes van mijn afzetten enz.
al met al is dit best moeilijk maar wil er graag aan werken.
Vandaag had ik weer een goed dag,heb heel erg mijn best gedaan en zie dat het ook anders kan.ga wel de ha dus benaderen,voor een steuntje in de rug.
Ik hoop dat het dan wat beter gaat lopen.
ik heb heel veel   aan jullie woorden en het is nu ook weer fijn om van me af te tikken.
* o ja pas...je weet veel van adhd.
De diagnose is idd vastgesteld door een psygiater.het is vrij heftig.
Deze medicijnen worden idd gebruikt.ritalin willen ze mee beginnen.
we weten nog niet precies of hij een keuze heeft om opgenomen te worden of dat het opgelegd wordt.we hopen dat hij ook zelf wilt en hij kan dan ook strafvermindering krijgen.We zijn idd wel opgelucht dat de diagnose eindelijk is vastgesteld,dat hij nu hulp kan krijgen.dat is een prettig gevoel.het is alleen een lange weg en ik hoop dat het gaat lukken..daar heb ik vragen bij.
Toch probeer ik de positieve kant te zien.

Bedankt voor jullie steun...liefs piewie

Hoi Piewie,
Wat fijn dat je vandaag een goede dag had!
Wat je misschien ook kan helpen is jezelf eenvoudige, haalbare doelen te stellen per dag. En als je dat dan  hebt gehaald dan mag je daar trots op zijn en jezelf een compliment geven. Bijvoorbeeld: als het mooi weer is dan ga ik er met de buggy op uit om de eendjes te voeren en genieten van het mooie weer. Als je dan weer thuis bent neem je even de tijd om je te realiseren dat je iets waardevols hebt ondernomen wat niemand je meer afpakt! En zo bedenk je elke dag een doel, dat kan ook iets zijn op je werk of tav je familie. En vergeet niet jezelf een compliment te geven als je je doel hebt gehaald! Je bent op de goede weg meid!
Groetjes,
Ellen mv Julian

o heerlijk ik ben vandaag naar de eenden geweest met man en kind.
we hebben genoten..
ik ben net lekker in bad geweest,ik kan het wel!
je voelt je gelijk al wat beter,kan dus toch wel genieten.

Pas op met st. Janskruid als je de pil gebruikt. Het schijnt de werking van de pil te beïnvloeden!!!!!!!

Fonske.

Hee, wat goed! Al 2 goede dagen achter elkaar!!

Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan