ff voorstellen en vraagje

ook ik heb gehoord dat je na een mk vruchtbaarder kunt zijn. ik weet ook niet of het waar is, maar daarom ga ik nu wel mooi aan het klussen. Ik wil niet het risico lopen dat ik straks maanden bezig ben om zwanger te worden en het mezelf dan kwalijk neem dat ik het niet gelijk heb geprobeerd!
maar goed... ik heb het probleem nu, dat mn mannetje nog liever niet wil klussen zonder condoom. hij is bang dat als ik nu gelijk zwanger word dat het dan weer misgaat omdat mn lichaam nog niet genoeg rust had gehad.....
maar ja, dat praat ik er nog wel uit,hoop ik. en anders ach..we hebben al weer 2 keer geklust,dus wie weet of het al raak is!
nu zit ik wel aan de antibiotica voor een blaasontsteking..ik mocht het absoluut niet slikken als ik zwanger was zei de assistente,  dus hoop niet dat dat dan kwaad kan, maar zal toch wel niet????
liefs marjolein  

Of je na een miskraam vruchtbaarder bent is niet bewezen. Maar als je er weer zin hebt ga er dan voor, maar hou je zelf voor dat je misschien niet direct weer zwanger wordt, dan word je niet zo teleurgesteld.

Zelf ben ik vorig jaar na 18 weken zwangerschap bevallen. Ik ben daarna twee keer ongesteld geweest en toen was ik weer zwnager. Ondertussen is mijn zoon alweer 14 weken.  Maar met al mijn zwangerschappen (6, ik heb nu drie kiddies)  was het de 1e of 2e keer al raak.

Enne zelfs ik kreeg met mijn (toen bijna 35 jaar) nog te horen dat ik nog tijd zat had, dus trek je er niets van aan.

Succes meiden

Miep

Ik denk dat een menselijk lichaam niet te voorspellen is, zelf niet na alle onderzoeken die de medische wereld ondertussen heeft gedaan. De 1 voelt zich sneller weer beter dan de ander na een miskraam. Ik denk dat je goed naar je lichaam moet luisteren, als je je goed voelt, ga er dan voor! Maar probeer jezelf geen doel voor ogen te stellen met het zwanger raken, dan kan het volgens mij alleen maar tegen vallen. Ik hoop ook dat ik niet lang hoef te wachten tot de volgende zwangerschap, maar ik verwacht niet dat het met een maand weer gebeurd is.
Sterkte en succes allemaal, het gaat vast goed komen met ons!
San

hallo
ik ben vorige week bij de gynaecoloog geweest en die vertelde mij dat je lichaam zelf wel aangeeft of je er klaar voor bent of niet.
als je heel graag weer wilt en er psychisch ook weer aan toe bent is dit volgens mijn verloskundige helemaal geen probleem.
dus......klus maar raak...

groetjes doortje

Hoi!

Volgens mij kun je gewoon lekker je gang weer gaan hoor! Ze adviseren vaak te wachten na een curretage, omdat dan de slijmprop die normaal voor de baarmoedermond zit, weg is. Je kunt dan ook beter even wachten met zwemmen enz. om te voorkomen dat er bacteriën naar binnen kunnen komen.

Wij hebben ook niet gewacht en zijn er meteen voor gegaan en ik ben na de miskraam (die uit zichzelf los gekomen is mbv medicatie) nog twee keer ongesteld geweest en toen was ik weer zwanger.
Sommigen zeggen wel dat je vruchtbaarder bent na een mk, maar of dit ook zo is, weet ik niet. Als je lichaam er klaar voor is, nestelt zich wel een nieuw kindje en tot die tijd moet je geduld hebben.. Wel was ik elke keer dat  ik ongesteld werd hevig teleurgesteld en liep ik twee dagen te huilen..

En nu heb ik nog ruim vier weken te gaan en komt de bevalling in zicht!

Succes meid!! Als jij er klaar voor bent, ga er maar gewoon voor!!

Groetjes, Harma 35w1d

Terug
Bovenaan