Ff wat kwijt !!!!

A

Anoniem

Guest
Echt ik word af en toe zo gek van die "domme" mensen.
Zoals sommige van jullie wel weten is dat ik over 12 weken ben uitgerekend van onze 2de kind.
Hier op het forum heb ik hele leuke reactie ontvangen
Hier op het forum word je niet schuin aangekeken omdat er tussen de 2 kinderen straks maar 14 maanden verschil zit.
Althans ik zie niet dat jullie schuin naar mij kijken.
Maar de buitenwereld wat een klootjesvolk zeg
Echt mijn excuses...
Ik hoor alleen maar dingen zoals"Nou weet waar je aan begint!"
" Denk je nou echt dat het slim is?"
"Een 2de is altijd verschrikkelijk.. dat je er al aan begint.. en dan al zo snel!!"
Echt meiden ik kook dan van woede..
Ik snap best dat iedereen een eigen mening mag hebben hoor..
Ik bedoel dat heb ik ook.. maar ik denk (vind ik) tenminste nog na voordat ik wat zeg.

Tuurlijk zijn we snel zwanger geworden van de 2de maar mensen weten niet dat we toen we zwanger werden van de 1ste ook minimaal een jaar "bezig" zijn geweest.
En eigelijk dachten mijn man en ik ( de nuchtere hollanders!) dat we voor de 2de ook wel een tijdje bezig zouden zijn.
En niet denkend dat het al zo snel raak zou zijn.

Zie ik het nou verkeerd of  stel ik me nu aan?

Ik was gister met Kyano op het CB en die wijkverpleegkundige was echt super enthousiast.
Maar dat kwam ook omdat zij zo kort op mekaar kinderen had gekregen.
En echt op dat moment voelde ik me ook echt begrepen.
En dat heb ik ook tegen haar gezegd.
Ik voel me eigenlijk best wel in de steek gelaten door mensen .
Althans het waren eerst vrienden en nu nog maar een hoopje mens
Als ik zegt dat ik het zwaar heb is de enige reactie dat ik krijg zo van " Tja dat krijg je als je zo snel weer zwanger bent ! Zie het als een straf !!!!"
En dat noemen zich dan vrienden van je !!!

Maar ja het word al weer een lang verhaal maar ik moest het ff kwijt !!!

Ik weet tenminste dat ik straks mijn 2de kind ( onze dochter!!!) mag vasthouden en weten dat ook zij mijn hartje zal stelen

Thanks voor het lezen
Liefs Jolanda
Mama van Kyano 12-06-2007
en uitgerekend op 05-08-2008 van onze dochter

Meid, Ik hoop dat ik je met deze woorden een beetje kan troosten, want ik begrijp volkomen dat je echt k@#*# voelt. UIt je verhaal begrijp ik dat je nu van de 2e eerder zwanger was dan je verwachtte, omdat jullie met de eerste langer zijn bezig geweest om zwanger te raken. Iedereen om jullie heen zouden een feestje moeten  houden om de zwangerschap met jullie mee te vieren
Mensen hebben altijd hun commentaar klaar en weet je toen onze oudste zoon Mike 1 jr werd kregen wij zovaak de vraag: "en... wanneer komt de 2e?" Eén keer heb ik bij iemand voor de voeten gegooid: "we zijn bezig maar het lukt niet"  Ik had dit misschien niet mogen doen, omdat je dan stooid met het leed van een ander maar ik was het zo spuuuuuuuuug zat! Diegene stond met een mond vol tanden en mompelde een excuus. Toen ik een jaar later  zwanger was  feliciteerde ze me  heel hartelijk maar zei verder weinig.
Joh meid haal je energie uit de reactie zoals  op het CB!
Nog zo'n 12 weken, spannend hoor succes met de  laatste loodjes en laat je niet gek maken hé!

liefs, Achnita  

hoi Jolanda,

Heel erg vervelend voor je dat mensen dat zeggen. Je kan er helaas niet zo veel mee denk ik. Maar ff lekker van je afzeiken, lucht volgens mij altijd ff op!!! Gewoon lekker doen hoor!!!

sterkte met 'nog' maar 12 weekjes....

gr. Ilone

hoi Jolanda,
mensen om je heen zullen altijd wel iets te zeuren hebben, probeer je er niet zoveel van aan te trekken. Ik kan me voorstellen dat dat niet altijd lukt!
Geniet nog even lekker van je zwangerschap en van de mooie momenten die daarna komen en laat de rest maar lekker lullen .

Enne je mag altijd ff de frustraties van je afschrijven hier want wij oordelen niet,
groetjes van Sonja

Hey Jolan,

ik begrijp het wel hoor, dat je een beetje moe wordt van die mensen. Laat iemand lekker in zijn waarde, en ben gwn blij voor diegene. Een kindje is een geschenk. En dat je het druk zult krijgen, weet je zelf ook wel.
Belangrijk is dat jullie eraan toe zijn. En wat de buitenwereld ervan zegt, is hun probleem toch??
Probeer jezelf niet zo druk te maken om wat andere mensen zeggen. Die gunnen het een ander gwn niet. En dat is pas erg!!

Heel veel succes met de laadste loodjes meid!!

Knuf Debby.

Heey jolanda,

Zo dacht echt even dat mijn eigen verhaal daar stond.
Ik moet  nog een kleine 12 weken  en ben dan uitgerekend van de 2e.
Anne-Sophie is vorige week 1 jaar geworden. Zelf vind ik het ook best dicht op elkaar maar ben er wel blij mee. Wij hadden het ook echt nog niet zo snel verwacht.
Maar die reacties van de buitenwereld, vreselijk. Ik heb echt nog steeds zoiets dat ik het zou willen verbergen, alleen al om de reacties.
Ik kan me er soms zo boos om maken.
Maar als wij zelf maar blij zijn met een 2e kindje is het toch goed? Dat houd ik mezelf steeds maar voor.
Maar gaat het goed met je zwangerschap? Ik merk zelf wel dat het zwaarder is dan bij de 1e. gewoon omdat je drukker bezig bent. Maar het is nog goed vol te houden. bij jou ook?
Heb je alle voorbereidingen al klaar? Bij de eerste had ik alles met 26 weken klaar. Nu echt nog niet. Moet de babyuitzet nog wassen en strijken. Bedje in orde maken en nog een paar kleine dingetjes.
We hebben afgelopen week wel het geboortekaartje uitgezocht. Leuk werkje weer.
Heel veel sterkte en laat de buitenwereld maar denken wat ze willen. Dat probeer ik ook te doen, vind het soms wel heel moeilijk.

Sterkte ermee

Groetjes Marianne
Moeder van Anne-Sophie 08-05-07
29,5 week zwanger van de 2e (uitgerekend op 30-07-08)

Hoi Jolanda,

Tja, het is wat als andere mensen het beter weten dan  jij he?
Het is voor anderen zo makkelijk een oordeel te vellen ook al weten ze niet wat de achterliggende gedachte is achter een keuze.
Mijn schoonmoeder heeft haar kinderen (dus mijn schoonbroer en man) ook heel dicht op elkaar gekregen. Mijn schoonbroer is van januari ' 69 en mijn man is van november zelfde jaar. Tja, toen was nog de gedachte: als je borstvoeding geeft kun je niet zwanger worden.....
Maar mijn schoonmoeder zag mijn man als een groot geschenk. Zij is destijds heel erg ziek geweest en ze heeft me wel eens verteld dat het maar goed was dat ze zo snel zwanger is geworden omdat het anders misschien nooit meer was gebeurd. Ik ben haar dus ook heel dankbaar anders had ik mijn man nooit leren kennen.
Het is makkelijk gezegd om je er niets van aan te trekken want zeker als je vrienden zo vervelend doen, kan dat erg hard aankomen (zeker met al die hormonen in je lijf!).
Ik kan je dus ook geen adviezen geven.
Haal de kracht uit het feit dat jij en je partner iets heel moois samen hebben gemaakt, geniet van je zwangerschap en van de mensen om je heen die jullie wel steunen.
Enne, wij zijn hier altijd voor als je even met mensen wil praten die je wel begrijpen.
Succes met de laatste loodjes en we zien straks vast een mooie foto van Kyano met zijn zusje!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Jolanda,

Iedereen om je heen denkt het allemaal beter te weten, maar mensen zouden eigenlijk ook een moeten informeren naar het verhaal erachter.
Wij hebben helaas ook in de familie (schoonzus en zwager) meegemaakt dat zwangerworden niet vanzelf gaat. Mensen gaan dan ook vreemde opmerkingen maken in de trand van wil je geen 2e of wanneer komt de 2e. Dit was voor mijn schoonzus heel vervelend. Wij vonden het zelfs vervelend dat we konden vertellen dat er een 2e bij ons op komst was, gelukkig was ze zelf 3 maanden later ook in verwachting, maar toch.
Ik zal zelf ook nooit meer reactie geven van wat snel op elkaar of denk je nog aan een 2e oid, want ik weet hoe gekwetst mensen hiervan kunnen worden.

Ik vind kinderen krijgen nog steeds een geschenk, het moet je maar gegeven zijn dat het lukt en alles goed gaat.
Ik ben alleen maar blij voor mensen dat ze dit grote geschenk mee mogen maken en ervan kunnen genieten.

Dus meid, geniet van je laatste 12 weken zwangerschap en geniet straks van je grote geluk.
Laat iedereen maar kletsen, ze zijn waarschijnlijk gewoon jaloers.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan