Fiby Ashlynn geboren

En ook gefeliciteerd van mij! Het maakt niks uit, maar ik ben ben een beetje nieuwsgierig; Is je bevalling nu alsnog ingeleid of kwam de kleine meid spontaan? Geniet ervan! Wij moeten nog rustig wachten. Gaat gelukkig goed. :)

Ik moest me 4 juni om 8 uur melden in het ziekenhuis en werd ik aan de ctg gelegd! Tot onze verbazing was er een lichte golf beweging die regelmatig terug kwam. Ik moest me wel concentreren om ze überhaupt te voelen om half 11 kreeg ik de ballonkatheter en had ik 1 cm ontsluiting! Dan is het wachten! Gek genoegen begonnen er weeën te komen om de 5 min maar handelbaar jammer genoeg rond 7 uur 's avonds ebte ze weg! Balen maar het is niet anders! Rond 9 werd ik weer aan de ctg gelegd want de weeën waren terug en pittiger, hier zou ik een half uurtje aan liggen om te kijken of dit serieuze weeën waren! Nou dat kon ik ze zo ook wel vertellen!!! Dochterlief was echter zo druk dat haar hartslag boven de 180 bleef en ik mocht niet eerder van de ctg af tot zij wat rustiger werd! De weeën werden minder leuk en zaten in mijn onderrug! Om 23.00 uur mocht ik eindelijk van de ctg en zou de verloskundige komen met een plan van aanpak omdat we de nacht in gingen. Zetten we door of geven we haar slaapmedicatie? Om half 1 's nachts was daar dan eindelijk de verloskundige die wel zag dat dit het echte werk was! Maar ja hoeveel ontsluiting is er dan want die ballon zat er nog in. Gelukkig viel de ballon er zo uit en zat ik op 3 cm ontsluiting en mocht ik naar de verloskamer! Ik hoefde dus niet aan de wee opwekkers want dat was vanzelf gestart. Helaas na 2 uur waren we nog maar op de 5 cm en na het breken van de vliezen bleef ik daar op hangen! Dit was mijn eigen schuld want ik kon de weeën niet meer opvangen omdat ze vanuit mijn onderrug mijn liezen en mijn benen in schoten! Ik heb om een spuit gevraagd die de scherpe pijn van de wee af haalt! Maar geloof me ik voelde ze nog steeds pittig! Gelukkig kon ik tussen de weeën nu wel ontspannen en was de ontsluiting binnen een uur volledig! De verloskundige vroeg me iets te verliggen naar mij zij en ik hoefde maar iets te kantelen en ik voelde de baby ineens naar beneden schieten en persdrang krijgen! Het persen heeft dan ook maar 5 min geduurd en daar was ze dan!!!! Eindelijk dacht ik, ik kon niet meer van de pijn in mijn rug en benen!!! Nu anderhalve week verder gaat het super met Fiby! Ik heb wel een terugslag gehad ivm mijn bekken en ik mag pas sinds gisteren naar beneden! Ik heb extra kraamzorg gekregen hierdoor en vandaag zijn we pas voor het eerst alleen! Ik kon Fiby niet eens alleen in het badje doen want ik zakte door mijn benen! Iedere dag gaat het stapje voor stapje beter ik moet het alleen heel rustig aan doen! Mijn man heeft zijn vakantie vervroegd zodat hij mij kan helpen en onze oudste dochter naar school kan brengen! Het is niet anders! Vooralsnog hebben we er een prachtige prinses bij!

Dit was mijn bevalling.... Liefs

Terug
Bovenaan