Fiets

Hoi!

Ik vroeg me af wat voor een fiets jullie hadden en hoe jullie je kindjes straks op de fiets willen gaan vervoeren.
Mijn moeder belde me namelijk gisteren op omdat de buurvrouw haar mamma fiets van sparta weg doet, met zitje voor en achter en zo een buggy houder, kortom, alles erop en eraan. Klinkt wel fijn, maar die dingen zijn zo knetter duur... Ze vraagt er 650 euro voor met nog een jaar garantie erop, wat vinden jullie? Heeft iemand zo een fiets en zo ja hoe bevalt die?
Zelf heb ik een tweede hands ouderwetse sparta, maar het stuur en zadel zitten daar ongeveer op dezelfde hoogte en als ik er naar kijk ben ik best bang om te gaan fietsen met een zitje voorop. Heeft iemand ervaring met zitjes voorop en de ruimte die je daarvoor nodig hebt?
Ik zou natuurlijk een gewoon meteen een zitje achterop kunnen zetten, maar voorop lijkt me de eerste tijd zo gezellig, lekker fietsen, kletsen en liedjes zingen...
Kortom, hoe gaan jullie dit doen?

Groetjes, Sarah

Hoi Sarah,

Ik heb zelf nog geen fietservaring maar mijn vriendinnen wel. Zij hebben allebei zo'n mama fiets en zijn er zeer tevreden over. Als dalijk de tijd komt dat ik met mijn meisje kan gaan fietsen wil ik ook zo een. Mijn vriendin heeft het geprobeerd met een gewone fiets en dat gaat ook wel maar is minder stabiel. Ze zijn wel erg duur in de aanschaf dat klopt.

Groetjes Monique

Ik heb ook al een beetje rond zitten kijken voor een andere lees  MAMA fiets. en die dingen zijn echt duur. al heb je ook wel B merken die rond de 400 euro liggen.

OOk heb ik gekeken voor die wagentjes die je aan je fiets kunt hangen. (soort aanhanger) die prijs is ook 400 euro, maar daar kunnen 2 kindjes in en/of een maxi cosi en dan heb je ook nog ruimte voor de boodschappen. Daarnaast zit er ook een regenscherm op. Je kunt het karretje loskoppelen en er mee wandelen. (in de stad ofzo!)

Een bakfiets lijkt me ook heel gaaf, maar die zijn nog duurder (1200 euro).

Of te wel ik ben er nog niet uit! voorlopig nog maar even de auto!

Groetjes Anneke

hoi

Ik heb een echte mama fiets en hij bevalt geweldig! lekker veel ruimte tussen het zadel en stuur, makkelijk opstappen, dubbele standaard (net als bij een brommer zeg maar) dus je kunt je kindje eraf tillen zonder dat je fiets horizontaal gaat en de voorvork zit vast met 2 veren waardoor het stuur niet ineens wegklapt als je je kind erin/eruit tilt.

Heb zelf tot 5 dagen voor de bevalling gefiets toen Indy onderweg was, Luna zat toen nog voorop inmiddels is die verhuisd zodat Indy straks voorop kan.

Maar wat mij betreft een dikke aanrader!

Ik heb gewoon een opoefiets, heb je ook ruimte zat hoor, als je een zitje aan het stuur hebt, ik heb een batavus, was 3 jaar geleden 400 euro nieuw

Oja en ik las ergens iets over kindjes achterop...dat is echt voor als ze groter zijn...voor kindjes van een maand of 9 is het echt beter om een voorzitje te nemen en daar kunnen ze best heel lang in (mijn dochter tot ongeveer 2 jaar) en dat is inderdaad waanzinnig gezellig, zeker als ze beginnen te kletsen

groetjes Yvonne

hoi hoi

ik heb een soort mama fiets van gazelle
de ruimte tussen stuur en zadelis heel ruim dus met opstappen met een voorstoeltje
gaat wat makkelijk

ook is de stuur heel breed en als je fiets zitje best recht op
op sommige fie6tsen zit je zo krom krijg je rugpijn van antans ik dan

op mijn stuur zit een soort zwarte schuimrubber mochten er gekken dingen gebeuren en jayla klap tegen het stuur aan is het wat zachter

ook de standaar is supper een soort brommer standaart
je kan zo je kinderen voor en achterop zetten zonder dat hij gaat wandelen

ik vind hetn een super fiets

groetjes mariella

Terug
Bovenaan